• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anja 19 juli 2008

Men visst är det väl nånting mer än bara bitarna man äter? Eller?

Inte satt vi väl bara och åt de där bitarna och inget mer när vi åt sushi F.Planera och Anne? Eller?

Det känns ju lite fattigt, hmmm...

• labbråttan83

Jag kan lätt äta 15 bitar sushi men ofta är 11 bitar lagom...9 är i snålaste laget. Till sushi brukar man äta misosoppa till förrätt, jättegott och mättande! Sedan har man såklart wasabi till också fast det blir man ju inet särskilt mätt på ha ha

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-09-12 10:07:57 följande:

Men visst är det väl nånting mer än bara bitarna man äter? Eller?Inte satt vi väl bara och åt de där bitarna och inget mer när vi åt sushi F.Planera och Anne? Eller?Det känns ju lite fattigt, hmmm...
  • labbråttan83

Ska vi förresten mötas allesammans på stationen i Hjärup vid sextiden? Jag tänkte ta tåget eller köra själv...

• Anja 19 juli 2008

Vet inte om sushi är det rätta för mig. Jag VILL lära mig äta det, men sist blev jag smått iallamående efter tre bitar och då började det växa i munnen på mig. Hmm...

Jag SKA prova iallafall och hoppas på att det blir bra.

På jobbet pratar alla om det nya sushistället som ska slå ALLA de andra, både tabemono, wasabi och izikuzikurru eller va sjutton det nu heter. Ligger tydligen på Östra Mårtensgatan nära Mc.Donalds typ. Någon som testat detta ställe?

En tjej på jobbet såg smått lyrisk ut och fick lixom glans i ögonen när hon pratade om deras sushi

• Fröken Planera

Anja. Det stället heter Zen, har jag fått lära mig, men jag har aldrig testat det själv.
    Vet du vad vi gör.. Vi beställer et stort fat med sushi till oss andra och så beställer du nåt annat till dig själv. Finns ju faktiskt andra japanska rätter åxå. Så kan du få smaka ett par bitar av den stora brickan.
    Labbråttan, jag håller med om att 9bitar är i det minsta laget. Jag var i Stockholm i veckan och fick utan problem i mig 12 bitar till lunch.

Anja, vi åt först soppa, sen åt vi sushi-bitarna som vi doppade i soya som vi blandat med lite wasabi. Låter det bekant??

• Anja 19 juli 2008

Fröken Planera

ja det låter bekant haha...

Men jag VILL ju försöka äta sushi! Vill ju oxå tycka att det är gott. Jag ÄLSKAR ju mat. Tycker det verkar så härligt och trevligt att tycka om sushi.

Men jag kan ju beställa en egen sån där portion typ den vi åt med lite olika så kan ni dela på fatet så får ni 11 bitar var

Helt ok för mig Men sushi SKA jag äta om jag så blir tvungen att dricka mig mätt på vin sen

Nädå, skämt å sido. Så blir det nog inte. Har tagit på mig att jobba 11-22 dagen efter så jag ska inte bli varken "full" eller något annat olämpligt

• Anja 19 juli 2008

Vet ni... jag lämande iväg min dator för ett tag sen för att den var hur knäpp som helst (full med virus).

Nu när jag sitter här, ledig, med en förskräcklig huvudvärk, hade gjort mig en stor latte, hämtat mitt täcke och satte mig vid datorn i min fötålj för att plöja igenom de sista avsnitten av Greys Anatomy för att lixom LADDA UPP inför kommande premiären den 25:e så finns inte avsnitten i datorn.

Jag har gråtit i en timme nu, ringt hysteriskt till Daniel och frågat om han raderat eller fl yttat mina avsnitt... Har sökt igenom hela datorn.

De är BORTA.

Det är alltså alla avsnitten... säsong 1-4 och jag kollar ju på dem hur ofta som helst. De är min terapi, min verklighetsflykt och mitt sätt att stressa ner. De ger mig ALLT. Fattar ni detta!

Ja, det är säkert helsjukt men jag är så ledsen att jag knappt vet till mig.

Har suttit nu och sökt på nätet var man kan köpa boxarna billigast, men det blir ju hur som helst över 1000 spänn

och dessutom vet jag inte om man kan kolla på vanlig dvd i datorn, kan man det. För jag vill sitta just vid min dator, inte vid tv:n, jag vill ha mina hörlurar och jag vill försvinna, HELT och befinna mig på Seattle Greys lixom.

jag gillar inte alls att se på tv eller bio. Jag älskar BARA MIN DATOR. Usch jag är så jä..la arg, rasande, besviken, gråtig och ja, faktiskt HELT JÄ..LA KNÄCKT.

• Fröken Planera

Stackars, stackars Anja!!! Det där med tekniken har ju alltid varit ett gissel för mig.. Visst är det märkligt att någor som ska vara så bra, faktiskt inte är pålitligt?!?!

Men Anja, visst är det tråkigt, men du får inte låta det förstöra en hel dag i ditt liv! Du kan ju önska dig alla avsnitten i julklapp..

• Anja 19 juli 2008

JULKLAPP...

Det är ju en evighet till JUL!!!

Jag tittar ju på avsnitten jätteofta. jag BEHÖVER DEM. De är min enda last/drog! De skapar lixom lugn och harmoni inom mig när helst jag mår lite dåligt eller är trött och hängig. Snyft!

Jag fyller ju år nästa månad men det är oxå för länge. Måste önska mig dem i för tidig födelsedagspresent. Får lön på måndag så jag kan kanske få dem av mig själv då. Kan banne mig INTE vänta längre än en vecka iallafall. Detta är HEMSKT.

har iallafall orkat få hem de två sista så dem ska jag titta på nu och sluta tycka synd om mig själv för en stund

• Hedebris

men anja- kan du inte ladda ner dem igen då?

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5