• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • labbråttan83

Bananer och chokladsås kan jag ta med Efterrättsbuffe, vilken underbar idé!!!

Skulle vi mötas alla vid jvg stationen i Hjärup vid 18 eller hemma hos Flamora? Hur blev det nu??? *förvirrad*

• Flamora

Det är superenkelt att hitta hit från stationen. Kan skicka en detaljerad vägbeskrivning om det är så att ni inte möts upp vid stationen. Kommer man med bil är det nästan bara jobbigt att åka till stationen eftersom vägen går på andra sidan om järnvägen...

labbråttan83 skrev 2008-09-17 16:07:35 följande:
    Bananer och chokladsås kan jag ta med Efterrättsbuffe, vilken underbar idé!!! Skulle vi mötas alla vid jvg stationen i Hjärup vid 18 eller hemma hos Flamora? Hur blev det nu??? *förvirrad*
  • Hedebris

björn kommer parkera utanför murarna..

hur hittar man hem till dig. jag kommer ju komma efter ni ätit..

är lite frustrerad... var iaffären idag. de har slutat köpa in lakritsströssel, de har alltid haft det innan! så jag tog såsen och kolakulor istället. när vikom hem kastade julia den kassen i golvet...krasch!!! inga kolakulor längre...eller jo.. överallt blandat med glassplitter! *arg*

• labbråttan83

Antagligen kommer jag med bil, så inboxa gärna en vägbeskrivning eller din adress så kan kolla efter på hitta.se!

Flamora skrev 2008-09-17 22:46:28 följande:
    Det är superenkelt att hitta hit från stationen. Kan skicka en detaljerad vägbeskrivning om det är så att ni inte möts upp vid stationen. Kommer man med bil är det nästan bara jobbigt att åka till stationen eftersom vägen går på andra sidan om järnvägen...
  • labbråttan83

Hedebris: Vilken dum affär och vilken otur med kolakulorna, låter inte alls kul att städa upp det...
    Något värre i städväg var när min mamma hade mixat 8-10 L jordgubbar, hällt i fryslådor och ställt på en bricka...för att sedan tappa brickan på väg till frysen....Såg ut som någon hade slaktat 5 rådjur i köket...

• Hedebris

usch då... då behöver jag inte vara arg längre...

frågan är vad jag ska skata med mig istället

• Flamora

Hej alla!

Självklart planerar man att bygga om järnvägen (el vad de nu ska göra) 6 lördagsnätter på rad med start den här lördagen. Detta betyder att det inte går några tåg mellan Malmö och Lund från ca 23.10. Sista tåget mot Lund går alltså 23.04 härifrån och till Malmö 22.54. Senare tåg ersätts dock med buss och hållplatsen ligger precis intill tågstationen, så det är egentligen inga problem. Men bussen tar ju lite längre tid.. Särskilt om man ska till Malmö.

Vi kan ändra plats om ni tycker att det verkar jobbigt...

Hedebris: Jag tror att jag har laktritsströssel hemma

• Hedebris

nej, det är lugnt för mig. björn kommer och hämtar mig..

• Embo81

det är bra med slaktade rådjur!! MOhahhhahhhaa...

labbråttan83 skrev 2008-09-18 07:46:56 följande:
    Hedebris: Vilken dum affär och vilken otur med kolakulorna, låter inte alls kul att städa upp det...Något värre i städväg var när min mamma hade mixat 8-10 L jordgubbar, hällt i fryslådor och ställt på en bricka...för att sedan tappa brickan på väg till frysen....Såg ut som någon hade slaktat 5 rådjur i köket...
  • Fröken Planera

Du är ju för skön!!!!

Embo81 skrev 2008-09-18 14:12:56 följande:
    det är bra med slaktade rådjur!! MOhahhhahhhaa...
Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5