• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anettan73

Jag fick ett visitkort från Palmdesign. Ska kolla upp vailket nr det är. När jag visar kortet så fick jag 15 % rabatt. Han kan tvätta allt och det han inte kan kan ingen annan iheller sade dom. Dom anlitar honom på alla sina klänningar mm mm
    Annars så kan ni alltid ringa dom och få hans nr. Det ligger iofs i Malmö.

• Fröken Planera

Jag lämnade in klänningen hos Fred Butler, som ligger på samma gata som stadsbiblioteket. Anledningen att jag lämnade in den där var att de är en stor kedja, det känns alltid tryggare om ifall att det skulle hända något med klänningen. Vet tyvärr inte exakt hur mycket det kostade eftersom vi även lämnade in alla Sonnys kostymer och en tärnklänning. Men jag har någonstans i bakhuvudet att en brudklänning kostar runt 400:-.

• Fröken Planera

Hur gör jag för att byta mitt nick???

• Anettan73

Ang kem av klänningar så en kompis till mig skulle lämna in sin men kemen tog inte emot det för hon hade för mycket pärlor på den...

• Anja 19 juli 2008

Gah shit vad säger du... jag har ju oxå massor av sånt på min klänning!!! Gulp...

Anettan jag vill HEMSKT gärna ha numret till den mannen du talade om, som du blivit rekommenderad av Palm Design. Om de anlitar honom så måste han ju vara bra, för de lämnar ju troligtvis in MASSOR av brudklänningar!

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-27 14:53:57 följande:

Gah shit vad säger du... jag har ju oxå massor av sånt på min klänning!!! Gulp...Anettan jag vill HEMSKT gärna ha numret till den mannen du talade om, som du blivit rekommenderad av Palm Design. Om de anlitar honom så måste han ju vara bra, för de lämnar ju troligtvis in MASSOR av brudklänningar!
    Triangeltvätten heter det. 040-127590, 0707470409
    Josef Gullstrand, Spångatan 6B i Malmö Som du hör av namnet så ligger det vi trianglen.
    Från 450-700:- kostar den.
  • Anja 19 juli 2008

Anettan

tack så hemskt mycket

• Anettan73

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-27 17:32:08 följande:

Anettantack så hemskt mycket
    Ingen fara..

Jag frågade ang pärlor och han sade att det är inga problem.
    Priset beror på vilket material och hur stor den är...
    Han var verkligen super.
  • a wife to be

Äntligen inne! Vår dator har varit sönder så jag har inte varit härinne sedan vårt bröllop.

Vilken underbar dag det blev.
    Var hos frissan 8.30 klar ca. 11.45, därefter åkte vi hem till tärnan för att äta lunch, bli sminkad och klä mig. Det var ju meningen att vi skulle åka till kyrkan och ta foto ute men det regnande ju HELA tiden så vi åkte till Boklunden och fotade. Därefter åkte vill till kyrkan (församlings hemmet) där vi väntade på att kl skulle blli 15.00. När jag gick ner för trappan på församlingshemmet så kände jag att jag fastnade med klacken i ngt och höll verkligen på att lägga mig raklång på marken, det var ett järngaller som man torkar av skorna på. Gud vad jag skrattade, det hade varit snyggt om jag lagt mig i skiten 5 min innan vigsel

Allt gick bra i kyrkan, kändes som om det var över på 5 min!

Limon skulle hämta oss kl. 16.00. Han hade inte kommit 16.20. När han väl kom körde han inte fram till dörren utan vi fick gå i alla vatten pölarna. Han bad om ursäkt att han kommit försent, när vi satt oss i bilen sa han att - jag måste köra och tanka- ! VA sa jag, kunde knappt hålla mig för skratt vad händer härnäst tänkte jag. " jag kan inte köra så fort för vindrutetorkarna har lagt av" sa han sedan. hahahaha.......jag frågade om fläkten inte heller funkade för det var så dimmigt i bilen, då vevar han ner rutan så att det regnar in på mig. Nu skrattade jag så jag fick ont i magen

Nåväl vi kom till Boklunden och vi hade en jätte trevlig middag med tal och filmvisning.

Vi tog taxi till hotellet, somnade vid 04.00. PÅ morgonen åt vi frukost i sängen, mysigt!

Allt som Allt var det en fantastisk dag.

Nu är jag Fru Drakhammar!!

• a wife to be

Jag glömde ju skriva att "vårt band" Stämbandet var super bra. Alla dansade som galningar, jag själv i tre timmar i sträck Kan varmt rekommendera dom.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5