• pallesj

Hur många har inte hippats?

Nyfiken på hur många fler som gift sig eller snart gifter sig som inte blivit hippade eller vet att de inte kommer bli det, Är lite besviken på mina vänner att de inte hippade mig men men Bröllopet blev lyckat iaf

• Svar på tråden Hur många har inte hippats?
  • stenbruden

Man får inte glömma bara att det krävs ett jäkla planerande för att få ihop en riktigt bra hippa! Bara att samla alla är jättesvårt så lyckas tärna/vän med det så är det bara att köra på och vara överlycklig över att de har kämpat så.

Jag vet att man är stressad så in i bänken innan bröllopet men man förundras över ens vänner när man blir hippad, jag bev rörd till tårar bara över att de hade fixat min favvomacka till frukosten och mitt favvokött till grillen på kvällen.
    Dom gör såå mycket för ens skull och tänker på allt från vad man gillar att göra, drick, äta och bara fixar.
    Man ska vara glad om man har sådana vänner, de berikar ens liv!!!

• chamor

Jo men jag är rädd att det mest blir "att sätta dit mig" och därför gruvar jag mig.. Och som sagt så har jag ganska mycket nu och om en ledig lördag/söndag "försvinner" från planeringen så blir det grymt tungt att få det gjort senare... Men men... Har jag tur slipper jag

• furillen

mmm, jag och min fd tärna (som förövrigt inte svarat än, dag 3) pratade om hippa. det är det som är så himla konstigt. så jag tog såklart för givet att hon ordnade en! om hon bara sagt att hon inte ville håller jag med om tidigare inlägg så hade jag nog fixat en middag och utekväll själv. känns så surt för det är ju något man aldrig kan få tillbaka.
    det mest ironiska är att jag skulle vara tärna på hennes bröllop. och hon höll på och snackade om att hon skulle maila mig deras gästlista, speciellt den "kvinnliga delen". va?? jag skulle fixa till henne men inte hon till mig.
    helt kocko. jaja. har blivit av med en tärna och en vän. men med facit i hand var hon inte så mycket till vän som sa upp bekantskapen för att jag kritiserade henne.

• jojo matte

gifter mej nästa lördag (26/7) och har inte blivit hippad ännu :( hoppas verkligen att dom hittar på något! min m2b vart kidnappad för ca 1 timme sedan, men ja vet att jag inte kommer få nån hippa idag då min ena tärna kommer hem från grekland idag. vet iof inte vilken tid, men jag hade förväntat mej en heldag + kväll ..dom vet att jag vill ha en då jag sagt det rakt ut och hintat om vad man kan göra flertalet gånger.. visst ä en kväl med middag bättre än inget. men vill ju att det ska hända något som man vet man kommer minnas.. inte säkert att man minns en lugn kväll som vilken annan kväll som helst.

skulle faktiskt bli väldigt besviken och ledsen om det inte blir något. skulle känna mej som att jag inte är värd någonting i deras ögon. min tärna som varit i grekland nu har haft ett å på sej så.. det borde bli ngot eftersom jag uttryckligen sagt at jag vill ha en. men jag jobbar mån och tis.. vet inte om dom är så påhittiga att dom tagit ledigt åt mej. blir det senare i veckan vet jag inte om jag kommer kunna slappna av å ha roligt då jag redan nu sover dåligt och är stressad över allt som måste göras.

det ingår ju i tärnans (hederstärnans) uppgift att fixa en hippa. vill man inte gör det och ite kan se till att nån annan fixar så behöver man inte tacka ja till frågan om att vara tärna.

jag tänker inte sluta hoppas förrän fredag eftermidda typ. förväntningarna kommer att bli högre desto närmre vi kommer.. samtidigt som dom kommer att trubbas av av besvikelse som kommer krypa på mer och mer.

• jojo matte

glömde förövrigt lägga till att min m2b som just nu e på sin svensexa.. tydligen kommer att få en till av sina bröder som ville göra något eget.. inte det kompisarna hittat på.

han fick packa en väska plus ta på sej speedos (badbrallor av den värsta sorten) kaninmössa (som jag fixat) och en hawaii grej runt halsen. vet att han kommer få de jätte kul. önskar att tjejkompisarna var lika entusiastika bara. eller att våra killpolare kunde hippa mej med :P dom är ju roligare på den fronten oftat måste jag säga sååå glad för min m2bs skull!! jag får väl leva på hans lycka å historier om jag inte hippas. vet att han nog kommer bli minst lika besviken som jag om tjejerna inte fixar något för mej.

• Päivi83

Hehe, jag blev hippad igår Det var en väldigt lyckad dag med mina bästa vänner o syster, tärnor osv. Jättekul hade vi, återkommer med längre berättelse senare Är lite trött just nu

• blommisen

Haha sååå kul, så gjorde våra vänner oxå, hämtade mig kl 12 och min man trodde att - Jaha då ska jag vara hemma med barnen idag men inte det, 1 h senare hämtas han till sin svensexa och våra vänner hade fixat barnvakt SÅÅÅ GOA. och vi träffades alla senare på kvällen på ett dansställer

Nu har ni det magiska framför er, bara njut av var minut på er stora dag, allt går såå fort, såå fort går denna dag som man planerat sååå himla länge. Lycka till

Päivi83 skrev 2008-07-20 09:32:21 följande:
    Hehe, jag blev hippad igår Det var en väldigt lyckad dag med mina bästa vänner o syster, tärnor osv. Jättekul hade vi, återkommer med längre berättelse senare Är lite trött just nu
  • stinakina

Jag har blivit hippad, förra helgen! trodde M2b skulle bli kidnappad denna helgen men vi har precis genomgått trauma nu, min kusin (vi är lika nära som systrar)var i sin sommarstuga tillsammans med sin sambo, kusinens dotter som bor hemma (igen, har bott på annan ort ett tag) hade fyra kompisar sovandes hos sig onsdag mot tordsdag, klockan tre på natten fick de fly hals över huvud för att hela kåken brann, allt är borta..ungdomarna klarade sig med blotta förskräckelsen, brutna ben, fötter, knäckta revben och skärsår...men de är vid liv, tack gode gud!

Vi gifter oss om 20 dagar, tror inte M2B kommer att få nån svensexa nu...möjligtvis om andra (våra vänner, ej släkt) fixar nåt stillsamt åt honom....

• sommarbrud 080802

Usch vad läskigt de låter...

stinakina skrev 2008-07-20 11:48:18 följande:
    Jag har blivit hippad, förra helgen! trodde M2b skulle bli kidnappad denna helgen men vi har precis genomgått trauma nu, min kusin (vi är lika nära som systrar)var i sin sommarstuga tillsammans med sin sambo, kusinens dotter som bor hemma (igen, har bott på annan ort ett tag) hade fyra kompisar sovandes hos sig onsdag mot tordsdag, klockan tre på natten fick de fly hals över huvud för att hela kåken brann, allt är borta..ungdomarna klarade sig med blotta förskräckelsen, brutna ben, fötter, knäckta revben och skärsår...men de är vid liv, tack gode gud!Vi gifter oss om 20 dagar, tror inte M2B kommer att få nån svensexa nu...möjligtvis om andra (våra vänner, ej släkt) fixar nåt stillsamt åt honom....
  • Hedebris

nu har jag sovit ut ca 3 timmar efter min möhippa. lagom sliten

björn hade tagit ledigt från jobb IGÅR innan möhippan istället för IDAG! så ungarna vaknade en halvtimme efter jag kom hem :( som tur var följde min underbara svägerska men hem till oss och tog båda ungarna. trots att hon inte fick sova något...

Svar på tråden Hur många har inte hippats?