• FruTez

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Hej tjejer!

Surfar förbi lite snabbt. Ska försöka äta något. Har bara ätit några salta kex idag. I den här farten borde en bieffekt bli att jag blir pinnsmal på nolltid?? Nån som vet när aptiten kommer tillbaka efter en magsjuka?

Har uppdaterat helgen om min oerhört spännande helg. NOT!

Kram kram på er!

• FruTez

Förresten, någon som vet ifall man kan få tillgång till att se ett avsnitt av När & Fjärran utan att behöva betala? Tv4 tar 49 kr genom ett abonemang för att man ska få se gamla avsnitt på nätet. *muttrar* Jag är ute efter När & Fjärran del 10 där Dogge och Anki var i Venezuela... Hjälp bitte?

• FruTez

Nån som är hajj på Excel? Kommer fasen inte bara ihåg hur man gör för att addera summan i två celler, men hur gör man ifall man vill ha minus istället? *sliter mitt hår*

Abbe: Inte kul att bli av med plånboken. Hoppas det ordnar upp sig med alla korten!

Carma: Är lillgumman redan en måndag! Tiden går fort! Grattis!

• FruTez

*fnissar åt min felstavning!*

Carma: Självklart menade jag att lillgumman redan är en månad och inte en måndag!

• FruTez

Helt otroligt, provade att skriva in ett minus och det funkade! Hehe! Ibland är det så lätt så man tror inte det är möjligt!

*svichar vidare i Excelvärlden!*

• FruTez

Tjohhoo!

Här är jag, tillbaka från de döda! *skratt*

Linum: Skulle vi ta en fika eller hade du andra planer? Jag slutar 16:30 om du är ledig.

Vilken fin halloween inbjudan ni gjort! *moahahha* (fniss) När måsta man OSA senast? Vi flyttar så jag vet inte om jag kan komma än...

• FruTez

*hjärtat i halsgropen*

Linum! Jag spillde ett glas vatten rakt över korten som du ska hämta!!

*pustar ut*

Korten klarade sig... *pust pust*

Kuverten klarade sig ganska bra de me!

*darrar av adrenalin*

• FruTez

bauti: Ja, magsjukan var det det värsta jag varit med om i sjukväg... fy fasen alltså! Tur att det inte varade längre!

• FruTez

Linum: Smisk säger du? *skvätter vatten över korten med vilje*

• FruTez

Abbe: Ledare! *fnissar* Va du e rolig!

Min personlighetstyp:
    Kraftfulla, originella och känsliga. Slutför vad de påbörjat. Extremt god människokännedom. Lyhörda för andras känslor. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Respekterade för sin starka vilja att göra rätt. Oftare individualister än ledare eller underordnade andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
    Personalvetare, juristassistenter, lärare, läkare, tandläkare, kiropraktorer, psykologer, skribenter, musiker, artister, fotografer, förskole- och dagispersonal, studievägledare, bibliotekarier, marknadsförare, forskare, socialarbetare.

• FruTez

Hej hopp!

Linum: Tack för trevlig fika igår! Hoppas inte att du tog i så ärret sprack i körkan!

Frujj: Roligt att springa på dig o lilleman!

FRUKOST! *yay*

• FruTez

Abbe: Åh, vilken tur och va skönt med plånkan!!

• FruTez

*muttrar* Har varit på jobbet i två timmar och är redan trött och irriterad på en kollega. Hon är en sådan person som säger vad hon tycker och tycker för det mesta att allt är jobbigt. Som tex. så tyckte hon att 20 kr/person var för mycket pengar att lägga för att köpa present till vår chef som fått barn. Sedan är hon sådan som ifall hennes mobil ringer när vi fikar så svarar hon och pratar så högt (och ljust och nasalt!!) att vi andra som sitter kvar nästan inte kan prata med varann! Hon tar ingen hänsyn... *muttrar* Nu fick jag mig en halv utskällning av henne för att jag inte höll med henne om en sak här på jobbet och jag försökte förklara varför jag tyckte som jag gjorde, men hon vägrade att lyssna och svarade irriterat! Det är ju faktiskt inte lätt för mig att veta alla rutiner och vad det är som gäller speciellt när det är 12 personer som gör lite som de själva vill. Hur ska jag veta vad som är rätt när alla gör olika??

F´låt... var bara tvungen att skriva av mig lite...

• FruTez

bauti: Har du sömnapné? Pappa har en sådan maskin att använda på natten...

• FruTez

Nibla: Va mysigt det låter med långpromenad i solen! *tittar ut genom fönstret och längtar ut*

Carma: Jag lovar att uppdatera så fort det går! Maken är där och tar lite kort idag. Tyddligen var allt färdigtapetserat!

Abbe: Det löser sig med tanten (arbetskamraten) Hon är lite speciell och jag brukar försöka ignorera hennes små kommentarer. Det brukar funka bäst så! Fast lite svårt när hon börjar skälla på mig, speciellt för nått som jag inte gjort!

Ska man vara utklädd den 31:e?

• FruTez

Hej tjejer!

Usch, vilken vecka jag haft... Började med magsjukan i söndags för en vecka sedan. Var hemma från jobbet måndag och tisdag. Jobbade på onsdag, men borde nog stannat hemma, för jag var helt slutkörd på kvällen. Vaknade med värsta mensvärken på torsdagen och alldelles darrig och svag. Jobbade, men hade en väldigt stressad dag på arbetet, med tjurig kollega och flyttplaneringetrubbel. Sov konstigt natten till fredag och direkt när jag kom till jobbet på fredagen så såg jag inget! Det bara blixtrade för mina ögon och jag var helt väck! Ringde morsan med gråten i halsen och hon sa att det var "bara" migrän så jag tog en tablett som jag fått av henne. Gick och la mig i vilorummet 40 min. men var fortf. konstig efteråt och jag hade tom. svårt att prata så det var bara att pallra sig hemåt igen... har inte gjort många knop lördag och söndag och det är nog precis det jag behöver, vila! Som det kan gå med en släng magsjuka och stress! Hoppas att jag ska vara pigg och redo för en ny vecka nu.

Abbe: Hur var frissan? Fint ställe hon har öppnat va?

Linum: Gillade de korten?

Frujj: Krya på dig och din mjölkcentral!

Hoppas allt är bra med er tjejer annars! KRAM!

• FruTez

Hej hopp!

Det ringde perspn en och sökte en annan som var på tjänsteresa. Han skulle vara tillbaka den 1 oktober och efteråt så tänkte jag att oj va länge han ska vara borta! Så slog det mig, 1 oktober är ju redan om två dar!! Jisses, va tiden går fort alltså!

Har någon tips på ställen man kan lämna in en digitalkamera för service? Jag kontaktade NetonNet, men eftersom det är tre år sedan köpet och det inte är någon garanti kvar så fick jag beskedet att jag kan vända mig till två verkstäder bla. stockholm. Blir lite irriterad för det är exakt samma problem på kameran nu som för två år sedan. Då lämnade jag in den för reparation. Det stod i servicepapprena att de rengjort CCD-enheten. Hur fasen kan det komma skit innuti självaste kamerans kärna? Jag har ju alltid kameran i ett fodral när jag inte använder den och har alltid varit försiktig med den... *muttrar*

Frujj: Hur har det gått med 3??

• FruTez

carma: Tack! Mår mycket bättre idag efter en helg i vilans och sömnens tecken!

• FruTez

Hihi! tryckte på enter för snabbt! Carma, låter som att du också behöver lite vila. Rättare sagt, alla ni bullmammor. Låter jobbigt att vara så sömnberövad, hihi!

• FruTez

Carma: Åh, va snällt av dig att fråga honom! Jag funderar på ifall det är värt pengarna att laga kameran igen eller om man ska köpa sig en helt ny. Men som du, som husägare vet, så måste pengarna hållas i håååårt!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2