• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Nibla: Visst är det otrevligt när det brinner under revbenen. Usch man får ligga raklång eller stå rakt, fast det är ju inte så lätt på kontoret

Ab: jo jag mår bra nu, mådde lite halvdåligt där, var yr o svimfärdig hade ju dessutom varit tvungen att fasta o jag som är värsta frukostmänniskan. Utan frukost (gärna en tidig och en sen) så mår jag illa och blir svimfärdig. Efter lunch blir jag normal igen.

Trist nog känns det som om bebis har vänt sig sittande igen, det suger liksom till i hela magen ända upp till halsen och nu har jag den hårda bollen under revbenen igen. Jaja.. får helt enkelt lita på läkarens ord och invanta spontan förlossning.
    Och då lägga utgångssättet i läkarens händer. Typiskt mig som är kontrollfreak att jag inte kan ha kontroll över ens en sån sak - att bebis följer skolboken och hittar utgången i god tid. Undra om det blir tre veckor över tiden nu oxå bara för det
    Tur iallafall att det inte blev något akutsnitt idag - stora E fyller tonåring idag och med tanke på hennes syskonlängtan (ironi) så hade det väl passat bra med en bebis i present.... not!

• Frujj

Är det nån som ska fika på onsdag?
    Jag har inget inbokat men beror lite på dagsformen. Vissa dagar känner jag mig som vilken smal, snärtig 20-åring som helst och skuttar gärna iväg på en fika, sen nästa dag kan jag känna mig som 100+ och orkar knappt stå upp....

Jösses vad det regnar!

• Frujj

Nibla: Hehe jag längtade tills min ordinarie bm skulle gå på semester.. nu har jag en annan som jag gillar mkt bättre! Funderar på att fråga henne om jag får gå till henne sen istället .... om jag kan med!

• Frujj

Som jag trodde så ligger bebis helt fel igen. Kan känna tydligt ett huvud under mina revben. Suck. Känns sådär lagom kul.

Nibla: Jobbigt att vara vaken när alla andra vill sova, hoppas John Blund snart kommer på besök!

Nu ska jag dyka ner i sängen, är jättetrött efter dagens övningar. Imorgon ska jag in till stan och klippa mig, stora E och lilla W. Sen ska jag nog shoppa loss lite babymysiga saker. Känner för o shoppa lite

Ha de gött!!

Kram!

• Frujj

Halloj! Nyss hemkommen efter en heldag på stan med E och W och Es kompis E. Först klippning för alla tre och sen en runda i affärer. Medan tjejerna härjade i affärer och lilleman sov så satt jag på Åhlens Cafe och drack en kopp te

Carma: Som omföderska kan bebisen fixera sig typ precis när värkarna börjar (det är väl det som gör att den fixerar sig) men man vill ju ändå att den ska ligga åt rätt hål även som omföderska senast i v 37. Så den här bebisen följer inte nån regelbok
    Fick höra idag att planerade snitt här i gbg skickas till Skövde!!! Skulle så bli fallet så tänker jag VÄGRA!!!!!!!!!!!!! *MORR*
    (Tänker ifall den skulle fixera sig med rompan ner så att det blir ett planerat snitt...)

• Frujj

Halloj
    Kan tyvärr inte komma på fikat idag. Upptäckte att stora E:s bowling börjar idag och det är precis samma tid som ni kommer ses i stan

Nides: Krya på örat!

• Frujj

Hej
    Nu har jag varit hos barnmorskan och kikat på bebisen igen. Idag hade den det stora nöjet att ligga åt rätt håll - sicken tur för henne/honom.. Men h*n är helt rörlig så h*n kan lika gärna vända sig fel igen. Bara att vänta och se. Tror min bm är mer nervös än vad jag är.

Ang fika i oktober så är det inga problem för mig att åka till "landet". Jag är van att åka, min pappa bor ju åt det hållet så vi har säkert åkt den vägen med bebisen förut då. (och jag som rutinerad har ju åkt bil med bebisar förr )

• Frujj

Oh förresten, vet ni, kommer ni ihåg tidigare i våras då jag tjötade om att stora E hade sökt in till en friskola som ligger här i närheten för att slippa den kommunala skolan som ligger på torget här + att jag tyckte det var bra för henne att komma ifrån hennes klasskamrater (som hon ändå inte gillar eller umgås med + att de är rätt knäppa mot henne ibland osv)
    Igår ringde rektorn från en av de skolorna, fast den som ligger i stan, och sa att de har EN plats kvar och den får E om hon vill!! Så vi pratade om det igår och E sa ja! Så nu har jag pratat med rektorn igen och imorgon ska vi dit och kika, sen på måndag börjar hon där!! Kul!! Det är en pytteliten skola, 200 elever och ligger precis bakom Carlanderska, en bit att åka men jag hoppas det kommer vara värt det!

*glad*
    (och förväntansfull)

• Frujj

Jag tillhör dom som gärna går på date hemma hos andra - då kan jag avsluta när jag själv känner för det
    Så bestäm ni plats hos nån annan - helt ok för mig!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2