Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Vi får väl spana här
sas.vgregion.se/VGRTemplates/iframe.aspx
Vet inte om Carma skulle lägga ut där men kan inte låta bli att kika!
Vi får väl spana här
sas.vgregion.se/VGRTemplates/iframe.aspx
Vet inte om Carma skulle lägga ut där men kan inte låta bli att kika!
Ha en trevlig helg och kväll tjejer!
Ska ta o fixa kalasandet på allvar nu!
Kram!
Vi får verkligen hoppas att hon antingen är och föder barn eller ligger och snusar på en nyföding
Vinkar Bonjour till Ab i Paris! Låter som kul ressällskap!!
Jajamen! Stort GRATTIS till henne och maken!
Hmm nån som hört mer från Carma, hur går det och blev de flyttade från B till Ö??
Godmorgon och grattis till Tezz och Ab på bröllopsdagen idag!
Hoppas regnet försvinner från champagnen!
Håller tummar och tår för att familjen Carma snart har återhämtat sig och att allt blir bra.
Jag vaknade kl 4 imorse av att jag drömde en konstig mardröm (urk handlade om ett manslik i en kastrull på våran spis.. usch!!) sen vågade jag knappt gå upp för att kissa. Kl 5 (!!) ringer makens telefon *morr* och sen var jag klarvaken!! Grrrrr
Kl 8 vaknar sonen och är på ett inte alltför trevligt humör. Skulle åkt till mitt förra jobb och hälsat på idag men jag orkar inte, vill bara vara hemma och baka eller nåt. Trots fint väder.
Bauti: ehh va? Varför ska du betala för att HAN har borrat??
Ab: Låter som en härlig semester! Skål!
Godmorgon
Morgonscenariot hos en familj med både småbarn och tonåring, en gravid fru och en arbetsledare till man:
Kl 4.40: vaknar den gravida frun och behöver besöka damernas. Sitter där och blundar för att inte väckas för mycket av ljuset i taket.
Kl. 4.45: dyker ner i sängen igen med hopp om några fler timmars sömn, ja ialla fall två.
Kl. 5.15 ringer makens telefon (vilken han även i natt glömt att stänga av *morr*) vilket gör att den gravida frun blir klarvaken.
Kl 5.30 Gravida frun inser att det är omöjligt att somna om så hon börjar läsa en bok. (om förlossningar...)
Kl 6 Makens väckarklocka ringer. Gravida frun fortsätter surt att läsa vidare boken och räknar efter hur många timmars sömn som gick förlorade även denna natt
Kl 6.30 Tonårsdotterns väckarklocka skränar och maken går till jobbet. Gravida frun är på kasst humör så han får varken puss eller kram pga den nattligt ringande telefonen.
Kl 6.40 Gravida frun inser att det är lika bra att gå upp, så kan man duscha ifred, äta frukost i lugn och ro och till och med kanske läsa dagens tidning innan tvååringen vaknar.
Kl 6.50 Gravida frun får påminna tonårsdottern tre gånger om att det är dags att stiga ur sängen.
Kl 7.15 Dundrar tonåringen in på toaletten som för övrigt ligger granne med tvååringens rum, därefter dunkar hon i trappgrinden och dundrar ner för trappan. Gravida frun tänker elaka tankar om att tvååringen och tonåringen snart kommer att få byta rum om inte tonåringen klarar av att stänga en trappgrind utan att väcka ett helt hus. (tvååringens rum är mindre och har barnsligare tapeter...)
Kl 7.30 Tonårsdottern rusar iväg till bussen. Gravida hormonstinna mamman hämtar dagens tidning och tänker lungt att åhh vad det ska bli skönt att äta frukost i lugn och ro och läsa dagens tidning.
Kl 7.31 Tvååriga sonen vaknar.
Kl 7.35 Tvååringen får välling med hopp om att han ska sova en stund till.
Kl 7.45 Tvååringen sover inte utan sitter i gravida mammans knä och slösurfar.
Godmorgon!
Nibla: Tja.. förvärkar kallar de väl de sammandragningar som gör ont, sammandragningar som bara är sammandragningar kallas just bara sammandragningar, så har jag fattat det iaf.
Linum: Jag pratade med C igår, och då verkade allt "bra" (efter omständigheterna) det lät som om de var vid gott mod (efter allt de varit med om!) C berättade att idag skulle lilla N värmas upp igen och få åka tillbaka till Borås för vidare vård. De visste inte hur länge, det beror väl på hur det går.