• Frujj

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Carma: Ja, lite glad men mest nervös tror jag. HOn tycker det är svårt att åka buss och ville från början tacka nej av den anledningen. Men jag kommer ju att åka med henne första veckan dessutom jobbar min mamma precis där oxå så hon har erbjudit sig att möta E vid Korsvägen coh följa henne upp för backen. Det är ju bara i början som det är krångligt med bussen.
    I värsta fall, om det inte funkar, så får hon väl byta tillbaka till den kommunala skolan här, men det är ju bättre att börja med att testa den skolan, det går ju inte att byta till den sen.

• Frujj

Vilket hemskt väder det är idag, riktigt oktoberväder. Ska åka till Åbybadet och bada med barnen, det finns ett "upplevelsebad" där, gött då kan jag stå o plaska i vattnet och E åker rutschkana och W plaskar i den grunda poolen.

• Frujj

Ja höst är rätta ordet. Fast på måndag ska det bli 20-25 grader och sol igen... Typiskt "skolan-börjar-idag-väder"

• Frujj

Carma du får packa som du tror vädret kommer bli sen får väl maken hämta ett par långbyxor hemma om du inte fått med dig det. Det viktigaste är att man får med sig det man behöver under själva förlossningen - kamera, journal mm. Det som man inte kan skicka iväg maken att hämta.

• Frujj

Förresten, en knasig fråga.. Finns det någon vetenskap som säger att ivf-bebisar föds närmare bf-dagen än alla andra bebisar som blivit datummärkta av UL??

*bara nyfiken*

• Frujj

Carma: Fast "något högre födelsevikt" behöver ju inte betyda 5 kg utan kan vara 200 g... tex 3800 istället för 3600.
    E:s kusin vägde 5100 o var 57 lång när han föddes... kan säga att han fick ta nödutgången.. hua mig!

Håller med om det med kläderna, man har ju begränsat med gravidkläder och använder dom mest hela tiden. Dessutom kan jag säga att man kommer knappast i sina vanliga kläder direkt efter förlossningen så tänk inte på att ta med dig dina vanliga jeans..... Tror jag lufsade runt i gravidkläder 2 mån efter W var född.. kanske lite extremt men det var bekvämt...

• Frujj

Godförmiddag!
    Nu har jag och stora E varit på en nya skolan och träffat rektorn och gått runt i lokalerna och kikat. Verkar vara en kanonskola! Tre sjuor, tre åttor och tre nior, större än så är det inte! Han berättade en massa om hur skolan funkade och det verkade kanonbra, hoppas nu att stora E kommer att trivas.

Carma och Nibla: Vad sägs om en bowlingmatch i helgen då?
    Vi har ju varsitt klot att bowla med
    På bebisfronten intet nytt här heller, tror den kommer ligga kvar till mitten av september, lika bra att ställa in sig på det direkt...
    Carma: Skulle du till Östra i första hand??

• Frujj

Ab: när åker du på semester o kommer hem närdå?

• Frujj

Ja! hon sa inte så mkt där men sen när vi satt i bilen på väg hem så pluddrade det ur munnen på henne.
    Det som bekymrar henne är resvägen dit (hon är rädd att hon inte ska hitta men jag ska åka med henne första veckan har jag sagt) o sen är det ju inget problem) och nästa bekymmer är hur hon ska berätta för sina kompisar att hon inte kommer gå på den skolan här. Men det är ju gjort och sen "klart".

Hmm nån som känner till spårvagnshållplatsen Getebergsäng?? Kan man från den till Gyllenkrooksgatan?

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2