• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Vi har fått lite backup från R. Eftersom maken är iväg på jobb på förmiddagen sitter jag och försöker ändra och få till det. En av grejerna var att tabbarna inte stämde i CV´t och jag är totalt urkass på Word. Brukar svära mycket och högt och hata datorer med egen vilja när jag jobbar i det. Någon som vet hur jag gör lättast. Kan man skapa tabeller eller kolumner av något slag? Jag får prova mig fram lite granna.

• Carma07

FRUUUUUUUUJJ

Det är ju denna tiden du inte brukar vara här, men det är nu jag skulle behöva lite wordtips.

Vilket humör du har varit på idag. Hoppas du fick passat på att skälla ut alla som behövde en.

• Carma07

Godmorgon

SISTA DAGEN IDAG!!!!!

Nides: Krya på dig!!

Tezz: Du om någon är väl värd helgledigt. Låta luften gå ur dig lite och landa efter en händelserik vecka. Hoppas allt känns bra iaf så här långt på nya jobbet.

Frujj: Maken kunde naturligtvis lösa problemet själv i Word. Det är bara jag som inte kan. Tror jag får träna lite på det sedan.

Ha en trevlig fredag!!

• Carma07

Hej Linum!! *vinkar*
    Attans att du aldrig blir bra i benet och ryggen. Måste bara säga att nu när vi har suttit med makens jobbansökan och jag har kollat lite noggrannare på ditt CV - att det är riktigt snyggt!!

• Carma07

Linum: Tack för erbjudandet. Jag återkommer isf när det är dags igen.

Ab: Du kan få ett kort av mig. Vad är det för slags kort och vilken deadline är det på det?

Ska bli jätteskönt att inte jobba mer. Håller tummarna för att maken får jobbet och troligtvis kommer brorsan också att säga upp sig snart så då får vi som vi helst vill...att vi försvinner alla tre samtidigt. För min del känner jag att jag inte kan slappna av helt förrän jag ser att de fixar att betala ut lönerna rätt. Har lovat att komma hit och hjälpa dem med det.

• Carma07

Frujj: Det måste vara graviditeten som får dig på sådant humör. Själv har jag blivit väldigt känslig och gråter för absolut ingenting. Men har du inga fler som behöver en rejäl utskällning när du ändå är på hugget?

• Carma07

Ab och Linum: Ni som är duktiga på CV...Vi har nu även fått lite feedback från polarn som tycker att han ska få in att han den senaste tiden har suttit hemma och uppdaterat sig lite. Vi vänder och vrider lite på hur man ska formulera det. Kan man skriva att fräscha upp sina kunskaper och uppdatera sig?

• Carma07

Tack för svaren. Uppdatera sig låter bättre än att fräscha upp känns det som iaf. Låter som om att "fräscha upp" låter väldigt negativt i sammanhanget.

Vet inte exakt vad det är han har börjat uppdatera sig på. Han fick för ett tag sedan lånat en del böcker av polarn som han har läst och så. Är väl inom programmering iaf.

Det var polarn (på det aktuella företaget) som tyckte att han kanske skulle få med det i det personliga brevet i samband med där han säger att han nu vill inrikta sig på det som han är utbildad för. Han trodde att de skulle titta en del på det, att han har intresset för det.

• Carma07

Vi klurar nog mest på ordvalet. "Fräscha upp", "Uppdatera".

Hmmm... vad en mening kan ställa till det. Vi får sätta oss på lunchen nu och se vad vi får ihop. Vi sitter trots allt på jobbet och fixar detta och snart kommer mer folk hit. Och vi vill ju inte att de ska veta något ännu.

• Carma07

Linum: Det var en kanonformulering. Vi snurrade runt den och fick knåpat ihop något. TACK!!!

Frujj: Tyckte samma sak om "fräscha upp". Tycker det låter som om att man är så ringrostig att det inte finns mycket kvar. Det blev uppdaterat.

Tack för er hjälp.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2