• Carma07

Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2

Godkväll

Idag har det varit en lång dag. Jag började hos bm där hon var lite osäker på hur bebisen ligger i magen. Fick en extra tid om en vecka så de kan känna och klämma igen. Är de fortfarande osäkra då blir det ultraljud för att kolla och ev försök att snacka bebisen tillrätta.

Efteråt stack vi iväg till Ullared. Inhandlade en del grejer till bebisen och även lite annat. Passade på att kika runt lite för att veta vad som är värt för att åka.

På vägen hem stannade vi till på Ikea och köpte skötbord och lite annat. Äntligen hemma efter en lång dag och ben och fötter värker. Förhoppningsvis gör det att man sover riktigt gott inatt.

• Carma07

Hej

Sov gott halva natten. Vaknade vid fyra och kände mig väldigt pigg och fick lägga mig att läsa lite. Nu idag är jag jättetrött igen. Idag är det tvätt, samtal till FK och en tur till kusin för att fixa de sista bröllopsfotona som gäller. Ja just det...handla också, men kanske jag slipper hänga med.

Ab: Det var mycket folk även om det inte var några köer varken vid ingång eller kassor. Men jag tycker nog att affären är lite dumt planerad (rättare sagt inte alls. Folk springer ju runt som tokiga där inne så det känns nog som mer folk än vad det är.

Maken och jag fick fullt upp hela helgen (jag låg mest och sov ) och fick inte ringt till R. Men han har sin intervju först nästa vecka och om tid finnes för R är han fortfarande intresserad av lite interjusamtal och pepping.

• Carma07

Ab: Ska snacka med maken om det hela. Finns R tillgänglig även någon vardagskväll i veckan?

Linum: Han har sökt ett jobb som systemutvecklare (tror jag att det heter).

• Carma07

Godmorgon

Imorse vaknade jag halvsex med ordentlig mensvärk. Eller liknande iaf. Är trött, men klarvaken så det var lika bra att gå upp. Kan ju sova under dagen sedan. Det är ju faktiskt lite mysigt att vara uppe med tuppen.

Linum: Hoppas du blir mycket bättre i benet och ryggen så ni kommer iväg på er semester.

• Carma07

Godmorgon

Uppe med tuppen idag också. Tänk om man var så här pigg på morgonen när man jobbade också. Kanske det är kroppen som håller på att förbereda sig på att vakna titt som tätt.

Idag tänkte vi provåka till Borås så vi hittar till sjukhuset och rätt avdelning. Kan kännas skönt att slippa irra omkring när det sedan blir dags.

Linum: Är det idag som ni åker? Ha en underbar resa isf.

• Carma07

Typiskt ändå när man ändå är uppe och hyfsat pigg så här tidigt så kan jag ändå inte starta upp varken diskmaskin eller tvättmaskin eftersom de andra sjusovarna ligger och sover.

• Carma07

*vinkar tillbaka*

Linum: Maken har rekat på nätet så jag tror vi hittar till själva sjukhuset. Det är nog mer att hitta runt på området, kolla parkeringar och att hitta rätt dörr in om det finns fler att välja på.

Nibla: Vad bra att du hittar i sömnen. Då kanske vi kan ringa mitt i natten om vi irrar bort oss när det blir dags.

Vill dem ha betalt 2100 kr bara för att få komma på bröllopet? Låter jättedyrt tycker jag. Om man väljer att bara komma på själva bröllopsdagen blir det billigare då? Man kanske inte vill ha en sån semester som de föreslår.

Förstår att det är svårt val och svar så jättetidigt? Svårt att veta när man ännu inte vet alls hur det blir med bebis eller föräldrapengar.

Hmm...undrar om jag ska gå och väcka maken????

• Carma07

Halloj

Trevlig semester alla ni som sticker iväg på det idag. Hoppas nu sommaren hittar tillbaka också. Tycker det börjar bli en repris på förra sommaren.

Provturen gick bra igår. Till sjukhuset är inga problem, det var området runt omkring där vi ville kolla. Sjukhus brukar vara så stora och vi vill ju hamna så nära rätt avdelning som möjligt. Vi vandrade omkring där och hittade till slut så nu vet vi vart vi ska åka.

När vi kom hem var jag så trött och gick och la mig och sov en stund. Men jag måste ha legat väldigt konstigt för jag fick jätteont i nacken och ner i axeln så det bara värker. Det har inte varit lätt att sova inatt. Jag blir så sur!! :-] Det var inte så här semestern skulle vara. Att jag är sjuk eller total invalid. :-]

• Carma07

Nibla: Vad skönt med semester snart. Tyckte min sista vecka var riktigt seg. Man har lämnat över det mesta jobbet och har själv inte jättemycket att göra.

När magen blir som en cementklump är det sammandragningar. Jag brukar även få bara i vissa delar av magen så den tar sig alla konstiga former. Jag känner mig verkligen som Barbamamma.

Jobbigt med folk som lägger sig i vad man vill förbereda för sin bebis. Om jag skulle ta folks råd så skulle vi inte köpa någonting alls. Hur går den ekvationen ihop? Får alltid frågan; men behöver ni verkligen det? "Ni får så mycket saker av andra sedan" Skötbord, vagn och säng..ja det tycker jag att vi behöver. Och inte kan jag bara sitta hemma och vänta mig att andra ska köpa alla saker till oss. Varför ska inte jag själv få köpa saker till mitt barn. Det är ju en del av det roliga.

Jag har löst det hela med att inte berätta för folk vad vi köper och framför allt vad vi planerar att köpa. Pratar heller inte namnförslag. Speciellt inte våra familjer. De får snällt acceptera det som vi till slut väljer.

• Carma07

Nides: Kul med nya katten. Blir lite avundsjuk. Funkar det bra ihop med er andra katt?

Bauti: Hoppas du får ordning på det hela snart. Vila och ta det lungt!!

Nibla: Vi har precis samma problem med namn. Vad gäller killnamn har vi dessutom väldigt olika smak, så det gäller att hitta något vi båda tycker är ok.

Frujj: Tror det är Smultronstället du menar.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2