• Hjärta av guld

Låna eller spara?

Jag är nyfiken på er ekonomiska situation ser ut om ni vill skriva.

Har ni lånat pengar till ert bröllop eller har ni sparat ihop till det (hur länge har ni sparat isf)?

• Svar på tråden Låna eller spara?
  • Fröken Planera

Vi har sparat sen förra sommaren. Vi ska ha 86 gäster och det kommer kosta runt 150 000kr

• lycklig78

Vi hade sparat. Hela bröllopet gick på ca 150 000.

• mad78

Vi ska också spara. Vi ska ha ca 70 gäster och ska (försöka) lägga undan 6000kr i månaden och då har vi en budget på ca 70000kr. Hoppas vi lyckas:)

• strommis

vi har sparat, det blir ca 55 gäster och allt kommer att gå på ca 30000kr.

• Hjärta av guld

Ingen som har lånat?

• Garonne

Vi hade sparat lite, men det mesta har vi löst efterhand. Har fått en del bidrag av mina föräldrar, vilket var tur, för annars hade vi nog blivit tvungna att låna en del. Har önskat oss bidrag till resan i present, men om vi inte får tillräckligt så tänker vi låna av mina föräldrar.

• Soon and very soon

lånar av mamma, möljigtvis ett lån på 5000 men inte mer, ca 50 gäster o 30000 men mamma hjälper oss med en del av den summan!

• RosaPärlan

Låna finns inte. Skulle aldrig i mitt liv låna pengar till mitt bröllop o gå o betala det i resten av livet i stort sett. Man har ju nog med lån som det är. Så här sparas det! =) Och det går hur bra som helst. Skattepengarna man hinner få läggs direkt till bröllopskontot så i slutet av detta året har vi sparat ihop 20000:- Vi ska gifta oss 2010 så man hinner nog få ihopa en del. Vi bjuder 38 st. Vi är inte ute efter det "där" superstora bröllopet så vår budget behöver inte bli jättestor. Vi sparar så mkt vi kan så får vi kanske ihop det till en resa oxå! Det beror ju på vad det är för sorts bröllop man ska ha när det gäller budgeten. Ska man ha det superstora pampiga bröllopet som kostar närmare 200 000:- då får man kansek ta en del i lån....

• lycklig78

Lån eller inte beror ju inte bara på hur dyrt bröllopet är, utan vad man tjänar och har möjlighet till att spara.

• Hedebris

vi har sparat och sparat. ev fattas där kanske 5000. men det kommer vi isåfall kunna låna av min m2bs bror och betala tillbaka det månaden efter bröllopet

Svar på tråden Låna eller spara?