• EnaOline

Hur ofta gör ni det??

Hej ni alla!

Jag har en väldigt personlig fråga. Men hur ofta gör ni det?
    Jag personligen har ibland sex med sambon väldigt ofta, ibland kan det bara bli en- två gånger i månaden? Är det normalt? Pratade med en vännina om det och hon påstod att ju längre man är tillsammans desto mindre sex, sen när man har varit gifta i några år då blir det kanske en gång i kvartalet? hehe lät inte så lockande, stämmer det? Lät riktigt läbbigt tycker jag!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 12:20
    En fråga till, hon påstod även att man har noll sexliv efter man har fått barn, stämmer det verkligen?

• Svar på tråden Hur ofta gör ni det??
  • 090208

Detta ar nagot VALDIGT clever som jag last nanstans:
    Ett bra sexliv ar 10% av ett forhallande.
    Ett daligt sexliv ar 90%...

Betyder alltsa att sa lange det funkar sa ar det inte en san big deal, nar det inte funkar daremot sa tanker man ju pa det mer och bekymrar sig. Stammer ju...

Sa lange ingen blir ledsen och kanner att en undviker den andra, da ar det ju ok. Normalt ar vad som ar normalt mellan er. Man maste ingenting, forutom att kommunicera. Att man borjar kanna man sig oattraktiv for att mannen inte vill mysa, usch det ar det varsta som finns. Och oftast sa ar det inte alls sa! Bara tjejer som tror.

Normalt for oss ar eftermiddagar, vet inte varfor. Antar att det ar for vi inte har nagon tv, HAHA!! Well, det ar nog for att vi bada har mest energi da. Hmm, kanske 5-6 ggr i veckan.
    Och thank God da att vi inte har barn an...

• Silva79

Det är lugnt, tror det är både och. Först var det lite fysiskt och nu är det nog mycket psykiskt och sen hade tydligen p-ringen en del i det också. Svårt att få hjälp med den typen av problem, har försökt många gånger och nu har jag helt enkel givit upp. Jag och min man löser det på vårt sätt även om jag tycker det är tråkigt både för min och hans skull.

valkyriana skrev 2008-07-08 11:26:57 följande:
    Är det smärtsamt för dig! Vad hemskt. Är det fysiskt eller psykiskt? Jag tycker att det borde finnas något att göra. Ursäkta att jag frågar, det kanske är känsligt.
  • Apan Apansson

Skojig tråd!

Vi hade sex i princip hela tiden de första ca två åren, oftast flera gånger om dagen. Det var mer regel än undantag att ha sex innan man stack till föreläsningarna i svinottan, och kvällen var ju given. (Hemsk anekdot: efter en särskilt aktiv helg hade vi lyckats skala bort hälften av huden på hans stackars manlighet. Aj. Han kallade mig "Ångvälten" lång tid efteråt, hrmpf! Jag hade också ofta skavsår, men när man väl är sugen igen så känner man ju ingen smärta - så vi körde på ändå.)

Eeh, den tiden känns ju rätt avlägsen nu, kan jag säga. Dels för att vi jobbar nu (herregud, vad trött man blir av det), men framför allt för att jag inte är lika tokkåt längre. Nu, efter fyra år, är det i snitt varannan dag. Mannen är dock nästan lika tokkåt fortfarande. Lätt den kåtaste killen jag har träffat iaf, haha!

Ojojoj, det här blev snaskigt värre. Tur man är anonym!

• chamor

Apan Apansson skrev 2008-07-09 00:05:08 följande:

Skojig tråd! Vi hade sex i princip hela tiden de första ca två åren, oftast flera gånger om dagen. Det var mer regel än undantag att ha sex innan man stack till föreläsningarna i svinottan, och kvällen var ju given. (Hemsk anekdot: efter en särskilt aktiv helg hade vi lyckats skala bort hälften av huden på hans stackars manlighet. Aj. Han kallade mig "Ångvälten" lång tid efteråt, hrmpf! Jag hade också ofta skavsår, men när man väl är sugen igen så känner man ju ingen smärta - så vi körde på ändå.)Eeh, den tiden känns ju rätt avlägsen nu, kan jag säga. Dels för att vi jobbar nu (herregud, vad trött man blir av det), men framför allt för att jag inte är lika tokkåt längre. Nu, efter fyra år, är det i snitt varannan dag. Mannen är dock nästan lika tokkåt fortfarande. Lätt den kåtaste killen jag har träffat iaf, haha!Ojojoj, det här blev snaskigt värre. Tur man är anonym!
    Haha... Men även varann dag är väl ganska mycket? :-P
  • sandybee

Oj, nu känns det verkligen som det är något fel på mig. I början hade vi sex daglige, men sen har det klingat av. Nu var det 3 månader sen sist *skäms* Kan nog till stor del förklaras av extremt mycket på jobbet i kombination med en stor tarmoperation för ett år sen som tog musten ur en rejält. Har en kronisk sjukdom som gör en ganska trött. Kan ju säga att jag hade besvär redan när vi träffades och jag minns tydligt att jag kände av det, men då i nyförälskelsen så brydde jag mig inte om det.

Några tips på hur man får upp sexlusten igen?

• 20080802

sandybee: Det är INTE något fel på dig!! Glöm inte att det är ett sk positivt urval som väljer att skriva i den här tråden. Det är ju mycket roligare att skriva om vilket fantastiskt sexliv man har än om hur trött man är så alla som har det som du (vilket är massor) väljer nog att hoppa över denna tråd tror jag.

Några bra tips har jag dock inte. Då hade jag använt dem själv för längesen... Jag tror att det kommer igen om man ger det tid!!

• EnaOline

20080802 jag håller med dig, har alla så fantastiskt sexliv, knullar som kaniner för jämnan? jag tror dessutom att så länge båda parter är nöjda med det sexliv de har så finns det inget som heter normalt/ onormalt..

Som sagt ibland kan det för mig och min partner ta en hel månad tills vi har sex, ibland längre, i våras hade vi inte haft sex i tre månader, inte var det något fel på oss, men vi hade det ganska stressigt på våra jobb båda två, det som händer runtomkring påverkar sexet helt enkelt. Sandybee det är absolut inget fel på dig/ er, det som har fått oss på rätt köl igen, har varit att göra det extra romantiskt, gå ut och äta, gå på picknick, mysa, hångla och inga krav på att vi faktiskt måste ha sex, för annars är vi onormala...

• Tooticki
    sandybee skrev 2008-07-09 08:38:39 följande:
    Oj, nu känns det verkligen som det är något fel på mig. I början hade vi sex daglige, men sen har det klingat av. Nu var det 3 månader sen sist *skäms* Kan nog till stor del förklaras av extremt mycket på jobbet i kombination med en stor tarmoperation för ett år sen som tog musten ur en rejält. Har en kronisk sjukdom som gör en ganska trött. Kan ju säga att jag hade besvär redan när vi träffades och jag minns tydligt att jag kände av det, men då i nyförälskelsen så brydde jag mig inte om det. Några tips på hur man får upp sexlusten igen?
    Du kanske inte vill berätta men vad har du för besvär? Om du har smärtor i underlivet så finns det hjälp att få. vad gäller att hitta tillbaka till sexet så tror jag att kommunikation är A ocvh O, sätt dig ner och prata med din partner om att du vill att ni ska satsa mer på det igen. Välj bort något annat som t ex tv någon7några kvällar i veckan. Om du är trött på kvällen kan ni försöka göra det på eftermiddagen. Hitta på något tillsammans, gå ut och ät, klä upp er, ge varandra presenter, skaffa ett kama sutra-spel, massera varandra, drick en flaska bubbel och tänd några ljus. vad som får er på humör vet bara ni; lägg emfas på det. Min man brukar massera mig, det är ett säkert kort för oss båda.
  • lillP

vad för typ av smärta har du? jag har också p-ring och har känt en brännande/svidande smärta då och då inuti. Är det barnmorskan som sagt att det har med ringen att göra? *nyfiken*

Silva79 skrev 2008-07-08 23:26:28 följande:
    Det är lugnt, tror det är både och. Först var det lite fysiskt och nu är det nog mycket psykiskt och sen hade tydligen p-ringen en del i det också. Svårt att få hjälp med den typen av problem, har försökt många gånger och nu har jag helt enkel givit upp. Jag och min man löser det på vårt sätt även om jag tycker det är tråkigt både för min och hans skull.
  • lycklig tvåbarnsmamma

Min Lust har försvunnit en del sen jag fött barn känner jag....Vi har 2 barn med 1 år o 11 mån emellan så man e ganska trött på kvällarna o på morgonen e barnen vakna...så det blir inte så ofta längre:(

Svar på tråden Hur ofta gör ni det??