• EnaOline

Hur ofta gör ni det??

Hej ni alla!

Jag har en väldigt personlig fråga. Men hur ofta gör ni det?
    Jag personligen har ibland sex med sambon väldigt ofta, ibland kan det bara bli en- två gånger i månaden? Är det normalt? Pratade med en vännina om det och hon påstod att ju längre man är tillsammans desto mindre sex, sen när man har varit gifta i några år då blir det kanske en gång i kvartalet? hehe lät inte så lockande, stämmer det? Lät riktigt läbbigt tycker jag!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 12:20
    En fråga till, hon påstod även att man har noll sexliv efter man har fått barn, stämmer det verkligen?

• Svar på tråden Hur ofta gör ni det??
  • Tooticki
    lillP skrev 2008-07-09 11:45:23 följande:
    vad för typ av smärta har du? jag har också p-ring och har känt en brännande/svidande smärta då och då inuti. Är det barnmorskan som sagt att det har med ringen att göra? *nyfiken*
    Vissa är känsliga mot gulkroppshormonet som finns i p-medel, det kan torka ut slemhinnan. Mitt förslag är att du går till barnmorskan/gynekologen för om du har otur kan det blir värre och sedan hålla i sig i flera månader efter att du slutat med p-medlet, så var det för mig tyvärr.
  • Lillsnufflan

Klart det inte är något fel på dig. Trots att jag och min m2b (numera) tycker att vi har jättebra sexliv hade vi inte sex på nästan två månader nyligen. Vi drabbades av dödsfall i familjen och sedan fick jag magkatarr som gjorde att jag inte kände mig jätteupplagd. Sådant händer. Man kan ju inte vara jättekåt jämt hela livet. Det är väl knappast poängen och dessutom tror jag att ett uppehåll då och då bara är bra för sexlivet. Då hinner man bli sugen.

Tidigare i vårt förhållande hade vi en del problem framför allt hade jag problem med smärta tidvis. Vi försökte ha sex utan penetration. Vi hånglade, gosade och smekte varandra istället. Väldigt mycket på mina villkor. På så sätt lyckades vi bryta den onda cirkeln och jag fick tillbaka min lust
    och när jag blev ordentligt upphetsad gjorde det inte heller ont längre. Idag har vi jättebra sexliv och har sex ungefär 3-4 gånger i veckan vilket jag tycker är lagom när man har jobb, barn och hektiskt liv i övrigt.

sandybee skrev 2008-07-09 08:38:39 följande:
    Oj, nu känns det verkligen som det är något fel på mig. I början hade vi sex daglige, men sen har det klingat av. Nu var det 3 månader sen sist *skäms* Kan nog till stor del förklaras av extremt mycket på jobbet i kombination med en stor tarmoperation för ett år sen som tog musten ur en rejält. Har en kronisk sjukdom som gör en ganska trött. Kan ju säga att jag hade besvär redan när vi träffades och jag minns tydligt att jag kände av det, men då i nyförälskelsen så brydde jag mig inte om det. Några tips på hur man får upp sexlusten igen?
  • sandybee

Tack för peppningen, det låter hoppfullt!

Lillsnufflan skrev 2008-07-09 12:29:54 följande:
    Klart det inte är något fel på dig. Trots att jag och min m2b (numera) tycker att vi har jättebra sexliv hade vi inte sex på nästan två månader nyligen. Vi drabbades av dödsfall i familjen och sedan fick jag magkatarr som gjorde att jag inte kände mig jätteupplagd. Sådant händer. Man kan ju inte vara jättekåt jämt hela livet. Det är väl knappast poängen och dessutom tror jag att ett uppehåll då och då bara är bra för sexlivet. Då hinner man bli sugen.Tidigare i vårt förhållande hade vi en del problem framför allt hade jag problem med smärta tidvis. Vi försökte ha sex utan penetration. Vi hånglade, gosade och smekte varandra istället. Väldigt mycket på mina villkor. På så sätt lyckades vi bryta den onda cirkeln och jag fick tillbaka min lustoch när jag blev ordentligt upphetsad gjorde det inte heller ont längre. Idag har vi jättebra sexliv och har sex ungefär 3-4 gånger i veckan vilket jag tycker är lagom när man har jobb, barn och hektiskt liv i övrigt.
  • sandybee

Jag hoppas att det du säger stämmer! Jag bara önskade att jag tillhörde det positiva urvalet för det låter ju bra mycket roligare att hoppa som kaniner än att bara orka med kramar!

20080802 skrev 2008-07-09 11:15:42 följande:
    sandybee: Det är INTE något fel på dig!! Glöm inte att det är ett sk positivt urval som väljer att skriva i den här tråden. Det är ju mycket roligare att skriva om vilket fantastiskt sexliv man har än om hur trött man är så alla som har det som du (vilket är massor) väljer nog att hoppa över denna tråd tror jag.Några bra tips har jag dock inte. Då hade jag använt dem själv för längesen... Jag tror att det kommer igen om man ger det tid!!
  • sandybee

En inflammatorisk tarmsjukdom har jag som resulterade i att hela tjocktarmen togs bort för ett antal år sedan. Smärtorna kommer av ärrbildning i bukhålan. Försöker åka iväg på herrgårdsweekends ett par gånger per år och gå på dates några gånger per månad för att göra det lite mer romantiskt, och det brukar funka en del. Men utöver hektiska jobb har viven 2 st hundar, varav ett litet tonårsmonster som kräver en hel del energi just nu. Kanske inte konstigt att humöret och orken tryter.

Tooticki skrev 2008-07-09 11:20:07 följande:
    Du kanske inte vill berätta men vad har du för besvär? Om du har smärtor i underlivet så finns det hjälp att få. vad gäller att hitta tillbaka till sexet så tror jag att kommunikation är A ocvh O, sätt dig ner och prata med din partner om att du vill att ni ska satsa mer på det igen. Välj bort något annat som t ex tv någon7några kvällar i veckan. Om du är trött på kvällen kan ni försöka göra det på eftermiddagen. Hitta på något tillsammans, gå ut och ät, klä upp er, ge varandra presenter, skaffa ett kama sutra-spel, massera varandra, drick en flaska bubbel och tänd några ljus. vad som får er på humör vet bara ni; lägg emfas på det. Min man brukar massera mig, det är ett säkert kort för oss båda.
  • Tooticki
    sandybee skrev 2008-07-09 12:37:41 följande:
    En inflammatorisk tarmsjukdom har jag som resulterade i att hela tjocktarmen togs bort för ett antal år sedan. Smärtorna kommer av ärrbildning i bukhålan. Försöker åka iväg på herrgårdsweekends ett par gånger per år och gå på dates några gånger per månad för att göra det lite mer romantiskt, och det brukar funka en del. Men utöver hektiska jobb har viven 2 st hundar, varav ett litet tonårsmonster som kräver en hel del energi just nu. Kanske inte konstigt att humöret och orken tryter.
    Ah, då förstår jag. Jag tänkte att du kanske led av vestibulit el liknande.
    Jag har också en unghund hemma, nyligen 1 år fyllda, visst tar det en del energi men hur underbara är dem inte!
  • Silva79

Är dålig på att beskriva, men det gör ont inuti både under och efter... Brännande/svidande kan nog stämma till viss del iaf.

Barnmorskan har jag aldrig fått någon hjälp av så dom har inte sagt något.

Jag har alltid haft ont vid samlag, sen första början, jag har haft olika preventivmedel (bla p-stavar, p-piller, och p-ring) och har väl egentligen aldrig kopplat ihop smärtan med prev-medel. Men nu för ca 2-3 mån sen slutade jag med p-ringen och det gör faktiskt mindre ont nu. Det är inte helt bra, men det är ändå stor skillnad.

lillP skrev 2008-07-09 11:45:23 följande:
    vad för typ av smärta har du? jag har också p-ring och har känt en brännande/svidande smärta då och då inuti. Är det barnmorskan som sagt att det har med ringen att göra? *nyfiken*
  • 090208

Tycker inte det ar sa super-viktigt med hur ofta man kelar, utan hur BRA det ar. Aldrig att man ska stirra i taket, nastan somna, ha ont, ha trakigt nar man jokar 10 ggr i veckan. Da har jag hellre harligt pirri-pirri 1 gang om aret! Kvantitet och kvalitet...

• lillP

Det låter som jag har det. Kände det första gången för snart 5år sen, har kommit och gått någon enstaka gång efter det. Men de senaste månaderna har det varit värre. Borde kanske fundera igen på att sluta med p-ringen, då borde förhoppningsvis sexlusten komma tillbaka som mer eller mindre försvann i samband med första smärtorna.

Använder du något annat p-medel nu? Eller ni kanske är inne på att skaffa barn?

Silva79 skrev 2008-07-09 18:28:46 följande:
    Är dålig på att beskriva, men det gör ont inuti både under och efter... Brännande/svidande kan nog stämma till viss del iaf. Barnmorskan har jag aldrig fått någon hjälp av så dom har inte sagt något. Jag har alltid haft ont vid samlag, sen första början, jag har haft olika preventivmedel (bla p-stavar, p-piller, och p-ring) och har väl egentligen aldrig kopplat ihop smärtan med prev-medel. Men nu för ca 2-3 mån sen slutade jag med p-ringen och det gör faktiskt mindre ont nu. Det är inte helt bra, men det är ändå stor skillnad.
  • myzz

Har sålt sexleksaker och varit sexrådgivare i fyra år, och ett tips är att kolla in www.lustjakt.se där finns det olika länkar där man kan läsa om hur man kan göra förhållandet oc sexlivet mera spännande, samt hur man kan göra det bättre för sig själv och sin partner. Det är nog mitt hetaste tips. Samt självklart, att våga låta sig själv bli upphettsad, det gör nog många kvinnor fel. Oftast slappnar dom inte av tillräckligt, eller känner att dmo har massor att göra och därför inte "hinner"
    Hoppas allt löser sej :)

sandybee skrev 2008-07-09 08:38:39 följande:
    Oj, nu känns det verkligen som det är något fel på mig. I början hade vi sex daglige, men sen har det klingat av. Nu var det 3 månader sen sist *skäms* Kan nog till stor del förklaras av extremt mycket på jobbet i kombination med en stor tarmoperation för ett år sen som tog musten ur en rejält. Har en kronisk sjukdom som gör en ganska trött. Kan ju säga att jag hade besvär redan när vi träffades och jag minns tydligt att jag kände av det, men då i nyförälskelsen så brydde jag mig inte om det. Några tips på hur man får upp sexlusten igen?
Svar på tråden Hur ofta gör ni det??