• EnaOline

Hur ofta gör ni det??

Hej ni alla!

Jag har en väldigt personlig fråga. Men hur ofta gör ni det?
    Jag personligen har ibland sex med sambon väldigt ofta, ibland kan det bara bli en- två gånger i månaden? Är det normalt? Pratade med en vännina om det och hon påstod att ju längre man är tillsammans desto mindre sex, sen när man har varit gifta i några år då blir det kanske en gång i kvartalet? hehe lät inte så lockande, stämmer det? Lät riktigt läbbigt tycker jag!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 12:20
    En fråga till, hon påstod även att man har noll sexliv efter man har fått barn, stämmer det verkligen?

• Svar på tråden Hur ofta gör ni det??
  • Silva79

Vi försöker skaffa barn

Funderar redan på hur man ska lösa problemet med prev efter ev barn. Vill verkligen inte ha en massa hormoner i mig som förstör sexlusten och tillför smärta och får ens humör att svänga i farlig hastighet.

Prova 1 månad utan p-ring (det går ju att skydda sig på annat vis ett kort tag) och se om det gör mindre ont. Jag märkte att det var bättre (smärtan iaf, sexlusten är bara lite bättre, men det kommer nog när man har vant sig vid att det inte gör så ont längre) redan efter någon vecka.

lillP skrev 2008-07-10 00:10:17 följande:
    Det låter som jag har det. Kände det första gången för snart 5år sen, har kommit och gått någon enstaka gång efter det. Men de senaste månaderna har det varit värre. Borde kanske fundera igen på att sluta med p-ringen, då borde förhoppningsvis sexlusten komma tillbaka som mer eller mindre försvann i samband med första smärtorna.Använder du något annat p-medel nu? Eller ni kanske är inne på att skaffa barn?
  • lillP

Då underlättar det ju om ni inte använder p-medel

Kondom är tyvärr inte ett alternativ då jag får ont av det. Har tänkt sterilisera mig, men tänkte vänta med att dra igång den karusellen till efter bröllopet. Kanske får bli så att jag gör det tidigare. Det där med sexlusten är verkligen ett problem, det har gått så lång tid sen det började att det är svårt att få igång den igen. Vill ju så gärna att den bara ska komma tillbaka. Tyvärr kommer jag nog få anstränga mig ganska mycket själv och inte tänka på alla "måsten" som Myzz skriver här ovan. Förhoppningsvis blir det iaf lite bättre om jag slutar med p-ringen.

Silva79 skrev 2008-07-10 01:13:47 följande:
    Vi försöker skaffa barn Funderar redan på hur man ska lösa problemet med prev efter ev barn. Vill verkligen inte ha en massa hormoner i mig som förstör sexlusten och tillför smärta och får ens humör att svänga i farlig hastighet. Prova 1 månad utan p-ring (det går ju att skydda sig på annat vis ett kort tag) och se om det gör mindre ont. Jag märkte att det var bättre (smärtan iaf, sexlusten är bara lite bättre, men det kommer nog när man har vant sig vid att det inte gör så ont längre) redan efter någon vecka.
  • Silva79

Haha, precis :P

Kondom kan inte jag heller använda, det gör ändå mer ont än annars till och med.

Gick hos en sexterapeut en gång, där var det måsten åt andra hållet. Vi fick inte ha sex eller röra vid varandra på ett sexuellt sätt på flera månader (kan till och med varit ett halvår). Inte så roligt det heller så jag hoppade av det projektet efter ett tag.

lillP skrev 2008-07-10 08:13:11 följande:
    Då underlättar det ju om ni inte använder p-medel Kondom är tyvärr inte ett alternativ då jag får ont av det. Har tänkt sterilisera mig, men tänkte vänta med att dra igång den karusellen till efter bröllopet. Kanske får bli så att jag gör det tidigare. Det där med sexlusten är verkligen ett problem, det har gått så lång tid sen det började att det är svårt att få igång den igen. Vill ju så gärna att den bara ska komma tillbaka. Tyvärr kommer jag nog få anstränga mig ganska mycket själv och inte tänka på alla "måsten" som Myzz skriver här ovan. Förhoppningsvis blir det iaf lite bättre om jag slutar med p-ringen.
  • lillP

har ungefär samma erfarenhet från sådana... märkligt att det ska vara så svårt

Ska rådgöra lite med min h2b om vi ska testa utan preventivmedel ett tag, köra "säkra" perioder eller nåt annat.

Silva79 skrev 2008-07-10 22:13:29 följande:
    Haha, precis :PKondom kan inte jag heller använda, det gör ändå mer ont än annars till och med. Gick hos en sexterapeut en gång, där var det måsten åt andra hållet. Vi fick inte ha sex eller röra vid varandra på ett sexuellt sätt på flera månader (kan till och med varit ett halvår). Inte så roligt det heller så jag hoppade av det projektet efter ett tag.
  • xxs

Vi har barn, och vi har sex 2-4 gånger om dagen. Är nog olika för alla.

• Godisråttan
    xxs skrev 2008-07-25 11:07:48 följande:
    Vi har barn, och vi har sex 2-4 gånger om dagen. Är nog olika för alla.
    4ggr/dag!!!!!!!Och ni har barn..Hur då?
  • xxs

Han är så liten än, så tex när han sover middag, och på kvällen/natten får man ju tid :)

• Godisråttan
    xxs skrev 2008-07-25 11:24:53 följande:
    Han är så liten än, så tex när han sover middag, och på kvällen/natten får man ju tid :)
    Oj bra jobbat!(imponerad)
  • Carro 25okt2008

Jag skulle vilja påstå att det blir mer varierat efter man fått barn - man har liksom inget val än att göra det just när man kan/orkar/hinner! Och då gäller det att anpassa sig efter rådande förhållanden. Vi gör det nästan aldrig i sängen längre utan får hålla oss i soffan på dagtid då vår dotter sover i vårt rum (hon har inget eget rum än). Det blir aldrig slentrian och eftersom det blir mer sällan än innan blir det mer kvalitet än kvantitet! Håller med om det nån sa om en annan känsla efter att man fött barn - det är liksom skönare att ha sex nu än innan. Det var en trevlig bonus vill jag lova! ;)

• Tooticki
    xxs skrev 2008-07-25 11:24:53 följande:
    Ja, verkligen bra jobbat. Men det förutsätter ju nästan att ni är hemma båda två? Eller?
Svar på tråden Hur ofta gör ni det??