• neeke1972

Örebro tråden nr 3....

Nya Örebro tråden....

080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080719 snartfruG
    080802 2aug08 (Glanshammarsåsen)
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080906 sakke (Axbergs kyrka)
    080920 EmmaErik

Här snackar vi bröllop....

• Svar på tråden Örebro tråden nr 3....
  • lillaj

Du blir jättefin i den frisyren!!

Vad är "uggledroppar"?

MissDevout skrev 2008-07-31 21:28:12 följande:
    lillaj - jobbigt med transportproblem! vi har struntat helt i detta och tänkt att det får gästerna lösa själva...och vad jag har hört så verkar det gå bra Nu är jag hemma igen efter min bröllopspreviewdag Vigselringen blev SÅ bra, mycket finare än jag kunde tänka mig, vill ha den NU!!! (sambon gömde den direkt när vi kom hem så jag har inte en chans att få tjuvprova den)Håret blev oxå jättebra, inte alls vad jag hade trott Jag gav min frisör fria händer eftersom jag velat så fram och tillbaks med hur jag skulle ha håret, det blev en ganska enkel prinsessan madeleine-frisyr finns kort i mitt galleri. Om jag ser drogad ut beror det på att jag var hos ögonläkaren igår och fick uggledroppar som jag kallar dem (förstorar pupillen).Nu känns det så spännande! Och samtidigt börjar jag bli grymt nervös, när min frisör satte på mig tiaran och tittade mig i ögonen och sa: Ska du gifta dig K? då fladdrade det rejält i magen!
  • MissDevout

Uggledroppar är droppar som får pupillen att vidgas så de kan titta in i ögat samt se hur ögat reagerar när det är avslappnat. Man ser ut som en uggla eftersom man får gigantiska pupiller (de kan inte dra ihop sig) man blir ljuskänslig och ser ganska dåligt. Ganska likt en uggla eller hur? Jag fick det för de försöker lista ut varför jag får kramp i ögonen (jag visste inte ens att man kunde få det...)

• lillaj

MissDevout: Okej, då förstår jag. Dumma jag trodde liksom det var något slags kosmetiskt medel

Idag är det alltså 1 aug, dvs det innebär att det inte är särskilt många dagar kvar för oss 080808-080809-brudar!!! Precis som väntat känns det lite pirrigt, inte särskilt nervöst utan mest pirigt på ett positivt sätt! Ska skriva ut vigselprogrammen i dag, vet bara inte hur många. Hur gör ni? Skriver ni ut extra i fall det kommer fler än de bjudna gästerna till kyrkan? Ett ex till alla eller får par dela? Barn?

MissDevout skrev 2008-07-31 22:09:32 följande:
    Uggledroppar är droppar som får pupillen att vidgas så de kan titta in i ögat samt se hur ögat reagerar när det är avslappnat. Man ser ut som en uggla eftersom man får gigantiska pupiller (de kan inte dra ihop sig) man blir ljuskänslig och ser ganska dåligt. Ganska likt en uggla eller hur? Jag fick det för de försöker lista ut varför jag får kramp i ögonen (jag visste inte ens att man kunde få det...)
  • neeke1972

imorgon e det 2 veckor kvar... snacka om att tiden gott fort..=)
    hur går det för alla??

• Jonna83

Lillaj

De är 24 inbjudna till kyrkan, så vi kommer skriva ut 24 st + 15 kanske.

• lillaj

ja, det låter rimligt. 15 extra kör vi också på!!

Jonna83 skrev 2008-08-01 10:43:05 följande:
    LillajDe är 24 inbjudna till kyrkan, så vi kommer skriva ut 24 st + 15 kanske.
  • lillaj

Om en vecka den här tiden har vi svarat ja till varandra!! Pirrigt och spännande

• lillaj

2aug08: Hoppas det gått/går bra idag och att ni har en härlig bröllopsdag!!!!

• påskharen

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med transport från kyrkan till festlokalen. vi skulle vilja åka cab, motorcykel med sidovagn eller någon fin gammal bil men vart får jag tag i detta någon som kan hjälpa mig? Vad åker ni själva?

• MissDevout

Vi vet inte ännu vad vi kommer få åka i, det är vår toastmaster som ordnar detta åt oss som en överraskning, därför har jag inte engagerat mig i frågan.

påskharen skrev 2008-08-02 19:51:34 följande:
    Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med transport från kyrkan till festlokalen. vi skulle vilja åka cab, motorcykel med sidovagn eller någon fin gammal bil men vart får jag tag i detta någon som kan hjälpa mig? Vad åker ni själva?
Svar på tråden Örebro tråden nr 3....