• neeke1972

Örebro tråden nr 3....

Nya Örebro tråden....

080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080719 snartfruG
    080802 2aug08 (Glanshammarsåsen)
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080906 sakke (Axbergs kyrka)
    080920 EmmaErik

Här snackar vi bröllop....

• Svar på tråden Örebro tråden nr 3....
  • lillaj

Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.

Nora080809 skrev 2008-07-22 07:29:16 följande:
    Vi har efter rek. från Waersta valt Wilmatårta- har aldrig sjælv ætit den faktiskt. Det ær vit chocklad, marsipan, hallon och vaniljkræm. Både bagaren och cateringfirman sæger att det ær ett bra val så jag litar på dem. Ang. bjørnbær hade jag det i buketten nær jag var tærna tillsammans med vita rosor och det var jættefint. Fick mycket kommentarer om buketten!Idag SKALL jag bli klar med festprogrammen. Det tog mycket tid med gæstpresentationerna men bordsplacerigen gick faktiskt øver førvæntan. Vi har blandat ordentligt, ingen sitter brevid sin partner. Hur gør ni? Ni som gift er, hur funkade bordsplaceringen?
  • lillaj

Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.

Nora080809 skrev 2008-07-22 07:29:16 följande:
    Vi har efter rek. från Waersta valt Wilmatårta- har aldrig sjælv ætit den faktiskt. Det ær vit chocklad, marsipan, hallon och vaniljkræm. Både bagaren och cateringfirman sæger att det ær ett bra val så jag litar på dem. Ang. bjørnbær hade jag det i buketten nær jag var tærna tillsammans med vita rosor och det var jættefint. Fick mycket kommentarer om buketten!Idag SKALL jag bli klar med festprogrammen. Det tog mycket tid med gæstpresentationerna men bordsplacerigen gick faktiskt øver førvæntan. Vi har blandat ordentligt, ingen sitter brevid sin partner. Hur gør ni? Ni som gift er, hur funkade bordsplaceringen?
  • påskharen

lillaj: Min syster ska baka vår tårta men jag vet fortfarande inte riktigt hur den ska se ut, har gett henne några bilder på tårtor jag tycker ser fina ut. Smaken har vi tyvärr inte heller kommit fram till ännu. Det jag vet om tårtan just nu är att det kommer vara en 5 våningars, men det hinner väl ändra sig.

nora080809: Håller på förfullt med bordsplaceringen och det är jättesvårt. Just nu är det så att de som inte känner någon annan på bröllopet får sitta bredvid sin partner, de andra får sitta några steg ifrån sin partner.

• Nora080809

Hoppas det funkar, hjælp haha. Jag utgick från mig sjælv och jag vill inte sitta brevid min sambo nær vi ær på fest utan vill læra kænna nya mænniskor. De som ær blyga och inte så pratsamma har vi faktiskt satt med peroner de kænner.

• lillaj

Jag har försökt placera par mittemot varandra men ändå tillsammans med "nya" människor men inte helt ensamma intill främmande folk. Men å andra sidan känner nästan alla i vår bekantskapskrets varandra.

Nora080809 skrev 2008-07-22 07:50:29 följande:
    Hoppas det funkar, hjælp haha. Jag utgick från mig sjælv och jag vill inte sitta brevid min sambo nær vi ær på fest utan vill læra kænna nya mænniskor. De som ær blyga och inte så pratsamma har vi faktiskt satt med peroner de kænner.
  • Jonna83

Nora080809

Wilma tårtan ÄR god så ni gör ett jättebra val!! ;) Våran ska smaka som operatårta, varför krångla till det lixom ;)

Vi har oxå beställt våran från Sveas, den är tre våningar, vit marsipan och med riktiga röda rosor o murgröna på. Jättefin!

Vi har precis blivit klara med vigselprogrammen. Ska ta tag i festhäften nu..

Vi har även varit o träffat kantorn o provat att gå in till vår ingångslåt. Var tvungen o kolla så det gick att gå in till utan att tappa balansen eller nått ;)

Nu börjar allt kännas jättespännande!!

• lillaj

Vi har inte hört av vår präst ens så vi börjar bli lite oroliga.. Kanske dags att ringa själva?!

Var inne och beställde tårta i dag. Vit marsipan och något med choklad samt rosor på, så mycket detaljer har jag inte. Han skulle ringa upp oss för mer detaljer!

I morgon ska jag slinga håret och lämna in våra ringar flör putsning/rodiering.

• HannaMagnus

Hallå alla!

Vi har haft "vigselsamtal" eller vad det kallas idag, med min "faster" som ska viga oss. Det kändes bra, hon känner oss ju väl. I morgon ska hon åka och titta på vigselplatsen så att hon får se hur det ser ut där...

Tårtan har vi inte bestämt hur den ska se ut än mer än att den ska vara vit och grön och rosa, pärontårta tänkte vi oss.

I buketten ska det vara rosa och cremefärgade rosor med långa skaft, enkelt men fint. Ev hjärtan på tråd eller någran spröt som sticker ut här och där, vi får se vad floristen har för ideér.

Vi ska nog inte ha några vigselprogram men ska ta tag i festhäftena så snart tiden tillåter.

Alla kläder är klara, förutom att jag inte vet om jag ska ha slöja eller inte. Helt klart INTE från början men jag råkade testa med slöja och...nu vet jag inte längre... Lutar dock åt inte...

• MissDevout

Usch, vi har inte börjart med gästpresentationerna eller bordsplaceringen än, skjuter det tills nästa vecka då vi har semester.

Jag börjar bli trött på alla som frågor mig: Är allt klart nu? och jag får svara: Nej, det kommer inte vara klart förräns bröllopet är över (och inte då heller)Det är ju massor med saker som ska fixas innan och efter bröllopet, ja det är färdigplanerat men det är ju fortfarande saker kvar att göra...

Det märks att folk inte vet hur mycket jobb det är att styra upp ett bröllop.

Oj, vilket gnälligt inlägg! Inte meningen att låta så negativ men jag vill att det ska vara dags nu!

• lillaj

Men visst är det så. Vi har också planerat allt klart men småpyssel och sånt är ju långt från färdigt. Vi måste träffa prästen känner jag och prata med kantor rätt snart, hoppas att han hör av sig snart.

Svar på tråden Örebro tråden nr 3....