• neeke1972

Örebro tråden nr 3....

Nya Örebro tråden....

080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080719 snartfruG
    080802 2aug08 (Glanshammarsåsen)
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080906 sakke (Axbergs kyrka)
    080920 EmmaErik

Här snackar vi bröllop....

• Svar på tråden Örebro tråden nr 3....
  • lillaj

Jag har inte hittat så många bra sidor tyvärr men jag hittade min på www.bernzonsblommor.se/start.asp

Jonna83 skrev 2008-07-21 20:27:49 följande:
    kan ni tipsa om nån bra sida med brudbuketter? Vill inte ha de här bollarna utan nått lite...ledigare. Lite inspiration tack!
  • MissDevout

En bra sida jag råkade på idag:

www.bloomeryweddings.com/search_portfolio.asp&txtsearchParamCat=46&txtsearchParamType=ALL&txtsearchParamMan=ALL&txtsearchParamVen=ALL&txtFromSearch=fromSearch&iLevel=2&subcat=157

Lite roligare buketter. Vilken färg hade du tänkt dig Jonna83 och vilken form?

• lillan31

Jag tycker MIN brudbukett som jag hade var lite lagom...inte för kompakt, som bollarna brukar vara och inte för "vild". Jag var iaf jättenöjd.

Jonna83 skrev 2008-07-21 20:27:49 följande:
    kan ni tipsa om nån bra sida med brudbuketter? Vill inte ha de här bollarna utan nått lite...ledigare. Lite inspiration tack!
  • Jonna83

Jag har pratat med floristen o kommit överens om att det ska vara blå rosor, ca 10-15 st, grönt och creme inslag med kanske nån silver tråd som löper igenom. Och ingen hållare.

Jag vill inte att den ska vara runt utan snarare avlång..Hm.. lite åt det här hållet :

www.bloomeryweddings.com/portfolio_detail.asp

Men hon hade ingen bild o visa mig o min "bild" finns bara i huvudet så om jag inte hittar nån bild på hur jag vill att den ska se ut får jag förlita mig på att det blir bra. Vilket det säkert blir, hon verkar duktig.

Lillan31

din var jättefin! Men något för rund för mig ;)

• MissDevout
    Jonna83 skrev 2008-07-21 21:12:28 följande:
    Jag har pratat med floristen o kommit överens om att det ska vara blå rosor, ca 10-15 st, grönt och creme inslag med kanske nån silver tråd som löper igenom. Och ingen hållare.Jag vill inte att den ska vara runt utan snarare avlång..Hm.. lite åt det här hållet :www.bloomeryweddings.com/portfolio_detail.aspMen hon hade ingen bild o visa mig o min "bild" finns bara i huvudet så om jag inte hittar nån bild på hur jag vill att den ska se ut får jag förlita mig på att det blir bra. Vilket det säkert blir, hon verkar duktig.Lillan31 din var jättefin! Men något för rund för mig ;)
    Aaah, snyggt och ovanligt, me like!

Kan kolla runt lite imorgon och se om jag hittar nåt, postar i sådana fall
  • lillaj

Idag ska jag ringa och beställa tårta, antagligen blir det något med choklad i och vit marsipan över. Varken jag eller sambon äter sugarpaste så det vill vi inte ha. Berätta om era tårtor?

Sen har vi bestämt oss för Äpelbo gånglåt som utmusik! Ska printa barnfesthäftena (2 st). Försöka köpa tyg till anslagstavlan för bordsplacering men vet inte riktigt vad för slags tyg jag ska spänna över för att det ska bli snyggt. Tips? Fick ju tipset från Bröllopsbonanza från början och då hade dem någon form av sammet vill jag minnas. Har inte hittat det men ska leta.

• MissDevout

lillaj - vi ska ha fransk chokladtårta från Sveas, jag gillar inte "vanliga" tårtor och vi båda älskar choklad. Den har ju ett lager chokladtryffel över sig så våra tårtor kommer vara bruna, sen ska det vara vita rosor centrerat i mitten.

• Nora080809

Vi har efter rek. från Waersta valt Wilmatårta- har aldrig sjælv ætit den faktiskt. Det ær vit chocklad, marsipan, hallon och vaniljkræm. Både bagaren och cateringfirman sæger att det ær ett bra val så jag litar på dem.

Ang. bjørnbær hade jag det i buketten nær jag var tærna tillsammans med vita rosor och det var jættefint. Fick mycket kommentarer om buketten!

Idag SKALL jag bli klar med festprogrammen. Det tog mycket tid med gæstpresentationerna men bordsplacerigen gick faktiskt øver førvæntan. Vi har blandat ordentligt, ingen sitter brevid sin partner. Hur gør ni? Ni som gift er, hur funkade bordsplaceringen?

• lillaj

Vi har gjort lite tvärt om, vi har plcerat flera av våra gäster mittemot sina äkta hälftar Men inte i alla fall, mina systrar sitter ju t.ex. inte intill sina utan på honnörsbordet. Många av mina kompisar sitter vid ett bord lite huller om buller. Vi har valt att inte placera helt okända intill varandra just för att vi vil få till en bra början på festn och vi tror på den här modellen Man känner ju sina nära och kära bäst så det är säkert olika i olika sällskap.

Nora080809 skrev 2008-07-22 07:29:16 följande:
    Vi har efter rek. från Waersta valt Wilmatårta- har aldrig sjælv ætit den faktiskt. Det ær vit chocklad, marsipan, hallon och vaniljkræm. Både bagaren och cateringfirman sæger att det ær ett bra val så jag litar på dem. Ang. bjørnbær hade jag det i buketten nær jag var tærna tillsammans med vita rosor och det var jættefint. Fick mycket kommentarer om buketten!Idag SKALL jag bli klar med festprogrammen. Det tog mycket tid med gæstpresentationerna men bordsplacerigen gick faktiskt øver førvæntan. Vi har blandat ordentligt, ingen sitter brevid sin partner. Hur gør ni? Ni som gift er, hur funkade bordsplaceringen?
Svar på tråden Örebro tråden nr 3....