Jag kommer alltid att sakna min mamma eftersom vi haft en väldigt nära relation, pratat i telefon nästan varenda dag. Jag vet ju att mamma ville att vi skulle gifta oss och att vi skulle genomföra det. Jag har nog aldrig tvekat kring det och min blivande är helt inne på samma spår. Men, visst hade vi inte kommit så långt i vår planering som vi har hade jag nog kännt annorlunda tror jag, nu är det ju bara att flyta med. Vi gör ju ingenting själva kring festen vilket är väldigt skönt.
Ja, sorg kräver en hel del bearbetning och detta är ju bara början på någon livslångt, det är jag fullt medveten om. Vi pratar väldigt mycket inom familjen och med vänner. Prata är nog för mig det bästa sättet att bearbeta sorgen liksom att försöka minnas allt fint.
På bröllopet ska vi tända ett ljus för mamma i kyrkan. Nu begravs hon 25 mil bort så tyvärr kan jag inte lägga någon blomma på hennes grav vilket jag annars tycker är en fin gest.
Jonna83 skrev 2008-07-21 14:38:57 följande:
lillajMin bästa kompis förlorade sin mamma för två år sen, strax därefter blev hon gravid o hon säger nu att det var först för ett par månader sen som hon sörjer på "riktigt". Sånt där tar tid.. Jag tycker det verkar som ett väldigt bra sätt att hedra din mamma genom att göra det här till en fantastisk dag!WaerstaVa fiiiint!! Och bygdegården höll o står kvar?? ;)