• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • Sebastiána

Tänkte bara kolla eftersom jag är nyfiken. Många har ju temabröllop nu för tiden, 50-tal, medeltid, gangster osv. Är era gäster lika intresserade av temat som ni? Jag hade tyckt att det skulle vara jobbigt att bli bjuden på ett 50-talsbröllop och bli tvungen att försöka hitta en klänning som passade. Ännu värre hade det varit att bli bjuden på medeltidsbröllops såklart.

• SweetSun

vi vill bara inbjuda till det inget krav, men visst, för vissa blir det ju ett knivigt dilemma att hitta kläder, om de känner att de måste.

De flesta av våra gäster är inne på samma linje, men såklart att vissa släktingar kan tycka att det är lite fånigt med tema, men de äldre tycker det är skoj!

• LadyLuck

Du går av Camden o sen är det en 5 mins promenad, förbi Sainsbury's. Kentish Town Road. Du verkar vara insatt i klänningsvärlden :) Men det går säkert superduper bra att beställa över nätet oxå. Frisyren du har i ditt galleri är urfint, är det du?

• SweetSun

haha I Wish!!! nej det är inte jag, jag vill ha den frisyren bara.... men tror jag kan ha lite för tunt hår för det..

• Sebastiána

Tur att 50-talskläder (särskilt för kvinnor) är så lättanvända även efter bröllopet. Det hade varit betydligt svårare med ett medeltistema

Lycka till med er fortsatta planering!

• Cltsp

Filmisar finns på Tradera eller secondhandbutiker/loppisar.

Sebastiana: Jag tror nog att de flesta jag kommer att bjuda tycker att det är kul att man gör något utanför traditionerna. Dessutom är det inte speciellt svårt att hitta kläder som passar 50-tals tema idag eftersom sådana klänningar finns i varenda affär. Går ju även att ta en klänning man har och sätta en scarf i håret eller runt halsen så har man stilen klar :). Det är ju heller inget tvång för gästerna att klä sig så om de inte vill.

• LadyLuck

Vad härligt med en massa tips! Tack! Någon som vet en bra sömmerska i Stockolmstrakten??

• Cltsp

Har ingen koll på Stockholmstrakten tyvärr.

Ska ni sy upp era klänningar?

Svar på tråden 50-tals bröllop