50-tals bröllop
Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?
Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?
Gud vad svårt det är att hitta en klänning! Jag tycker att det bara finns hellånga klänningar utan axelband överallt. har bara hittat en som jag tycker om (finns bild). Funderar på att sy upp en klänning istället...
Vi kommer nog att skippa någon speciell transport till vigseln för att spara in lite pengar. Vigseln och festen kommer att vara inne i Borgholms slottsruin så gästerna kommer ändå inte se oss när vi anländer...
I övrigt så kommer min blivande man att bära en typisk "maffia-hatt" för att få lite 50tals feeling.
I övrigt så har vi inte planerat så mycket 50tal mer än musiken. Vi kommer inte att att skriva in något tema på inbjudningarna. Men själv så älskar jag 50tal och det känns helt rätt att välja kläder efter det.
Man kan sammanfatta vårt bröllop som 50tal möter Öland. Mat och dekorationer kommer att gå i Öländska toner.
Hur långt har ni kommit i planerna?
Ni kan se bilder på ett riktigt fint Rockabilly brudpar i mitt galleri (På tal om annat...)
Vad mysigt det låter med Borgholms slottsruin!
vad ska ni ha för musik?
Ok, ja vi har ju en egen bil så det kostar oss inget
Vi kommer inte ha temat så extremt, mest i våra kläder och musiken på festen.
Musiken kommer ju bli allt möjligt 40-60tal. allt från swing till 60tals schlagers kan jag tänka mig
Vi har fixat vigselplats, festlokal, fotograf och hotellnatt. Denna veckan ska det ringas till catering.
Spånar lite på själva vigselprogrammet, hur dagen ska byggas upp.
nu har jag laggt in ett par bilder i galleriet
Jättesnygga smycken o skor. Jag älskar dina örhängen!
ja jag hittade dem på nätet, och jag har inte hål i öronen så jag letade ett par clips, och där fans de helt plötsligt =P trodde inte jag skulle hitta några clips, men det var ju poppis på 50talet, så nog finns de.