• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • SweetSun

Fast vilken tid lägger de ner..? Vi komemr ju med ett färdigt koncept som de bara behöver läsa, det tar 1 timme av deras tid..

• Nancy Drew

Tja, förhoppningsvis läser de ju in sig på texten innan... Och det är fortfarande ett uppdrag som de gör på fritiden, och allt utom "korta varianten" innebär ju merarbete. Säg att det tar en timme att läsa in sig, och en timme på plats (inklusive pappersarbete). Om hela ersättningen är 110 kronor, som den är i vissa kommuner, så blir det ingen vidare "timlön". Sen ska de såklart inte ha några direktörslöner, men jag tycker ändå att man ska få skälig ersättning, hedersuppdrag eller inte.

Inte för att försvara några surputtar till vf:are som inte kan anpassa sig en milimeter; de borde inte ha uppdraget från början. Men jag tycker man ska ha förståelse för att folk inte vill arbeta (nästan) gratis.

• SweetSun

absolut, de borde få bättre betalt, utav kommunen som man betalar skatt till (precis som kyrkan).

• fidar

hörni snygga 50-talsbrudar, har ni någon bild på era fina klänningar? är jätte nyfiken, hur går det för er?

• LillEm

Jag har oxå en bild i mitt galleri!

Svar på tråden 50-tals bröllop