50-tals bröllop
Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?
Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?
Det har öppnat ett nytt café här i stan
www.broadwayexpress.se/start.html
Vore coolt att ta lite bröllopskort där! hihi
jag frågar igen.. vet inte om jag fick når svar sist.. vad ska ni har för låt att dansa "bröllopsdansen" till? Vi ska inte dansa vals, bara en vanlig tryckare
Vi har inte funderat så mycket på det eftersom det är ett tag kvar men vi kommer inte heller ha någon traditionell vals.
Dock lutar det nog åt att vi dansar till Lisa Ekdahls "två lyckliga dårar" eftersom det är "vår" sång. Vi ska vara i en jazz och blues-klubb så det passar ju bra med den då Lisa Ekdahl är sådan stil.
Vad ska ni ha för låt?
Här kommer ett tips på en sida som säljer stämplar som passar till rockabilly/50-tals tema
www.papermaze.se (klicka på omonterade stämplar och sedan stampinback)
vi funderar på "Only you", det är ju en klassiker och en underbar låt! Vi har liksom ingen "egen" låt ännu, så det får väl bli den då =P
Summer Wine med Nancy Sinatra....mmmm
Vi kommer nog att ha "You're the storm" med Cardigans, lite rockig men det är vår låt
Vad ska ni har för musik i överigt? ingång, utgång,solosång, fest?
Ja det där med kyrkomusik är ju lite svårt men vi funderar på att ha Hälsingelåten antingen som in eller utmarsch (min m2b är från Hälsingland) och möjligtvis Öländsk brudmarsch. Men vi har inte kommit så långt i psalm och musik-planering. Kanske blir det lite sommarpsalmer.....
Jag ska tillfråga min barndomsvän om hon vill sjunga på vårt bröllop (lovade henne det en gång för länge sen när hon var ledsen för att hon inte fick sjunga på sin systers bröllop). Vill hon inte sjunga så kanske vi hoppar över solosång och bara har något vackert instrumentalt stycke. Har bokat in tre spelmän som spelar dragspel, fiol och nyckelharpa.
SweetSun: Har ni planerat mycket? Har du några vackra psalmer som du kan rekommendera?
Håller verkligen med om att det är svårt det där med musik!
Vi ska ju ha borgerlig vigsel och har börjat fundera över vad den ska innehålla. Eftersom själva vigselakten bara är några minuter lång vill vi ju "fylla ut" den med något. Frågan är bara vad??
Vi har lite svårt för när det blir för "puttinutt-romantiskt" så att ha en solosång med någon jätte romantisk sång känns inte riktigt som vi. Har ni något förslag på vad man kan ha istället?
Kan man involvera gästerna vid vigseln på någon sätt?