• SweetSun

50-tals bröllop

Hallå! Jag startar om tråden då den gamla stängdes.. hur går det för er tjejer?

• Svar på tråden 50-tals bröllop
  • elsi

leopard klänning finns att beskåda under Album på deras websida..

Kristinahovs Malmgård 090509 kanske utomhus vi fint väder. sen ska vi har fika och tårta.

ingen 50 tals tema... bara min klänning.. lite Audrey Hepburn stil

• LadyLuck

Hej!
    nej det är inte den leopard klänningen som finns i deras galleri. Dom fixade en alldeles egen design till mig :) Underbar! MEN dyr! :(
    Audrey Hepburn var såå vacker....
    Säg jätte gärna till om du hittar/hittat en sömmerska i Sthlm? Jag är på jakt :)
    Kram

• Cherryblossom
    LillEm skrev 2008-09-01 12:36:05 följande:
    Jag har köpt min klänning på www.vivienofholloway.comDu kan se den i mitt bildgalleri.Lycka till med klänningsletandet.
    Helt underbar! Hur är modellen och storlekarna? Om man är en 36-38:a med liten byst (alltså definitivt en 36:a upptill) vilken storlek ska man välja?
  • LadyLuck

Hej! Jag fick gå upp en o en halv storlek. För deras stl är lite egna. Det bästa är att mäta o skicka måtten o be om stl. :)

• SweetSun

men på hemsidan står ju inches-måtten, så det borde inte vara några problem. Bara att omvandla så har man sitt mått.

• Cherryblossom

Jo, jag antar det. Det verkar som att jag får ta lite större för midjan (minsta verkar vara på gränsen) så får den eventuellt tas in över bysten... Måste bara köpa ett bra måttband, svårt att mäta med ett i metall. Det braiga är att min m2b ska till London näst-nästa vecka så han får gå dit! (Nej, vi är inte hemliga inför varandra).

SweetSun skrev 2008-09-06 16:01:23 följande:
    men på hemsidan står ju inches-måtten, så det borde inte vara några problem. Bara att omvandla så har man sitt mått.
  • LadyLuck

Åh jag vill oxå åka till London!! Var där i augusti o läängtar tillbaka!

• Nancy Drew

Kikar in i tråden och tar del av alla länkar... Vad mycket coola grejer ni har hittat!

• LillEm

Cherryblossom skrev 2008-09-06 15:06:00 följande:

Helt underbar! Hur är modellen och storlekarna? Om man är en 36-38:a med liten byst (alltså definitivt en 36:a upptill) vilken storlek ska man välja?
    Hej Cherryblossom,
    Jag är lite dålig på det här med storlekar men jag beställde deras minsta storlek i klänningen (size 10) då jag vanligtvis är en stl 34 runt midjan och 36 runt bysten. Klänningen sitter perfekt och jag får inte gå upp ett kilo . Det enda problemet med klänningen är att blixtlåset på ryggen kan åka ner lite så jag har tänkt att lämna in klänningen till en sömmerska så att de kan fästa en hake som håller ihop i ryggen lite bättre.

/ LillEm
Svar på tråden 50-tals bröllop