Era förlovningsberättelser...
:)
Sitter här och myser lite och undrar hur era frierier (om du friade eller om din andra hälft friade spelar ingen roll). Känner för att läsa lite mysiga berättelser. :) OBS, du beöver inte om du inte vill. :)
:)
Sitter här och myser lite och undrar hur era frierier (om du friade eller om din andra hälft friade spelar ingen roll). Känner för att läsa lite mysiga berättelser. :) OBS, du beöver inte om du inte vill. :)
Vad gulligt matteve! :D
men så toksött!!!
Matteve - vilket underbart romantiskt frieri!!
Har kommer var historia:
Jag hade just borjat pa ett nytt jobb och en mandag sa min nya chef till mig att jag skulle representera vart team i ett internationellt mote pa fredagen. Jag ville inte ifragasatta sa mycket eftersom jag var ny och ville imponera lite osv, sa jag satte igang att forbereda infor motet.
Nar fredagen kom, satt jag och forberedde som bast precis fore lunch. Da kanner jag en hand pa min axel och nar jag tittar bakat star m2b vid mitt skrivbord med ett brett leende pa lapparna.
Jag blev helt chockad eftersom jag jobbar i centrala London och han jobbar en bra bit utanfor sa jag undrade vad han gjorde dar?! Da sa han "Jag tror att du kan ga hem nu". VA?? Nej, jag har ett viktigt mote, sa jag... Men da sag jag att alla mina arbetskamrater och min chef stod och tittade pa oss, log och skakade pa huvudet.
Det visade sig att m2b hade ringt min chef och fragat om jag kunde ta halva fredagen ledigt, och da bestamde sig chefen for att spela ett practical joke med mig!
M2b tog sedan med mig hem for att packa lite saker och sa akte vi ivag i bilen - jag hade ingen aning om vart vi skulle.
Det visade sig att han bokat en mysig weekend i New Forest, ett fantastiskt fint naturreservat med de storsta traden i England. Pa fredagen gick vi ut och at, sedan pa lordagen gick vi ut pa vandring i skogarna - det osregnade!! Detta var vid tidpunkten da England drabbades av massa oversvamningar forra aret.
Vi gick dar i jeans och gympadojor och ett stort paraply. Nar vi kom fram till en liten gammal bro, sa m2b att detta ar en lyckobrunn, onska dig nagot. Jag tittade ner i vattnet och onskade...nar jag vande mig om stod m2b pa ett kna med en ring i ena handen!! Han sa att jag gjorde honom sa lycklig och att han inte kunde forestalla sig ett liv utan mig. Och fragade mig om jag ville gifta mig med honom... Jag sa JA
Sen picknickade vi under paraplyet med regnet strilandes runt oss, pa jordgubbar, choklad och champagne som han smusslat med sig.
Det var helt underbart romantiskt och jag hade inte velat ha det pa nagot annat satt - inte ens vadret
Vi förlovade oss i Köpenhamn 2004 efter att vi båda kommit överens om det men det var jag som frågade om vi skulle förlova oss i samband med en utflykt/picknick vi gjorde 2003! Sen bestämde vi oss (oromantiskt kan tyckas) för att gifta oss i sep-ok 2007 och nu för några veckor sen "friade" han med en låtsasvigselring så man kan säga att vi gjort det hela lite mer komplicerat än normalt men allt kännms helrätt för oss (och det är ju det viktiga)! Vi åker gärna tillbaks till Köpenhamn lite då och då och varje gång känns det lika häörligt som den kyliga dag vi förlovade oss 2004
Vi gifter oss 9 aug i år så nu är det väldigt nära vår stora dag!!!
Vilket sago frieri Bride in England. :) *suckar kärleksfullt.*
Åh vad härligt!!! *myser*
Bride in England skrev 2008-07-14 13:34:53 följande:
ingen annan som har något trevligt att berätta? :)
Efter att ha frågat i ett halvår om han inte skulle fria till mig snart så passade jag på på vår semesterresa i usa i våras. Hade skaffat tillfälliga ringar (hans en rea-ring från hm för fem kronor...) och pratat med dem vi skulle besöka att jag funderade på att fria vid grand canyon. Men efter en hel dag i mojaveöknen på vägen till Las Vegas så tyckte jag att det var helt perfekt uppe på en utsiktsplats där vi satt för oss själva bakom en klippa. Där tog jag fram det lilla paketet och när han öppnade det så frågade jag om han ville gifta sig med mig. Han blev nog lite förvånad och ville att jag skulle fråga en gång till. Sedan fick jag mitt ja och ett jätteleende och en massa pussar. Helt underbart med en massa lyckorus där uppe med den fantastiska utsikten. Efter en nervös fortsatt resa till las vegas, då vi inte hade så mycket bensin kvar o ingen motagning på mobilen, kom vi fram o drack champagne på våra vänners hotellrum för att fira att vi var i Las vegas (plus vår förlovning, men det visste dem inte om då vilket vi har fått mycket skit för). Tur att jag friade där för vi orkade inte med resan till gran canyon.
Vilka underbara frierier! *vill också bli friad till*
Du är inte ensam Merrick. :(