• FruCicci

Ännu en tur med barnkarusellen

MSW, jo jag fickböj på dag 17 eller nåt sådant...
    Enligt vad jag förstått kan ju testen visa positivt trots att man inte har ägglossning... men d´å borde jag ju fått mens nu... sen kan man ju få försenad mens vid stress o sorg etc, men jag har inte genomgått ngt av det nu....
    äsch, vi får se på söndag helt enkelt.
    Tror jag själv är gravid, men man blir lite fundesam mellan varven och sen har jag inga symptom längre heller....
    Shit the same
    Gulligt att ni engagerar er i mig iallafall, tack...
    Nu lämnar vi detta och fokuserar på er andra...

• FruCicci

KOKO, nhar du fått böj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Shit pommes frittes!
    HOPPAS det tog sig!
    ÅÅÅÅÅÅÅÅ vad kul vi ska ha med våra små bebisar nr 2...

Ha det fint Nenne!

• FruCicci

Va???
    Maräångsviss, nu får du berätta vart det är!!!!!!!!!!!!

• FruCicci

Känns inget vidare att testa idag, maken och jag bråkade igår o jag är skitsur. Dessutom klämde han ur sig att om jag skulle vara gravid är det katastrof och han tror snarare att vi kommer separera.
    Min underbara make det! Gubbjävel!

Jag testar i morgon måndag. Då är det Internationella Barndagen, och det kommer kännas bättre för mig...

Hur som, tror jag vet vad vi har att vänta, men man kan aldrig vara säker, jag har ändå gått igenom en del som kan göra kroppen lite upp o ner.

*Hoppas*

• FruCicci

Mugglan, tror ej han menar det... men men man blir ju ledsen....

• FruCicci

Hej,

Ni är så gulliga allihopa !

Gud vilken snygg fotölj Lappis, I like!

Nu har hela familjen varit ute i ösregnet. Victor iförd gummistövlar och hela rengstället. Han var överlycklig när han fick hoppa i vattenpölarna.
    Sen var det öppet i Humlans parklek, alltså inne i huset, så vi gick inte en stund och värmde oss, drack kaffe för 5 kronor och Victor fick rita och leka lite i en annan miljö än den hemma.
    Så nu känns det bättre.
    Man kastar ur sig dumma saker när man är förbannad, vi är extra duktiga på det, tyvärr... önskar jag hade det annorlunda... ja ja
    Vänner, det är 3 månaders kö till familjerrådgivningen... men man kanske kan gå privat, kostar som fan bara, men det är det nog värt...

Telis, tänk att det är så många på visningarna!
    Hoppas våra vänner i Sjöstaden fick många besök på sin visning, som de hade för 3e (!) helgen/gången nu... kanske lättare när det är skitväder!

Nu sitter jag o maken med levande ljus och myser lite, Victor sover...
    Funderar på hur jag ska säga att jag är gravid i morgon, han verkar inte fatta att jag menar allvar när jag kommenterat det... kanske skicka testet med blomsterbud

ZOZO, vad jobbigt... Alla är vi olika o vill ha det på olika sätt. Jag hade personligen blivit jätte glad om min svärmor hade visat så mycket intresse.
    Det första hon klämde ur sig när Victor var 5 dagar, var att hon själv kände sig 10 år äldre och att hon inte gillade småbarn!. Kärring! Jag blev jätte ledsen o besviken.
    Nu har jag vant mig, jag tror hon har hållit i Victor 3 gånger sen han föddes. En gång vid 5 dagar, en vid 14 dagar och sen... nääää det kanske inte var mer.... jo en gång vid 8 månader med, när hon hade honom ett par timmar....
    Tur min mamma är annorlunda

• FruCicci

ÄL LAPPIS -JIPPIE!!!!!

OCH trevlig med Paris Telis gumman!

Nu vaknade Victor...

• FruCicci

Klockan 03.40 i morse, i mörkret testade jag plus, har alltså fått det bekräftat som jag har veta/misstänkt hela tiden -
    JAG ÄR GRAVID!!!!!!!!!!!!!

En glad och harmonisk känsla spred sig inom mig. Detta barn var planerat och jag längtar redan efter det.

Maken vet ingenting, vet inte hur jag ska säga det... får växa fram under dagen.

Hoppas nu vi får många fina plus in till tråden under hösten, så vi blir ett gött gäng som kan följas åt!

Victor ska bli storebror
    Så märkligt det känns!

• FruCicci

Mugglan,
    ja vi är vänner, det blir vi oftast snabbt. Som Tinga skrev så behöver vi bara lära oss att gräla lite trevligare (om vi nu måste det överhuvudtaget - gräla alltså).
    Vi har inte valt att använda ordet Nej.
    Jag "avskyr" ungar som säger Nej till allt. Har sett på nära håll små barn som varit sura eller arga eller glada som bara skriker nej... - så eniverande.

Min make och jag har valt ordet AJA. Vi säger det hela tiden när något är farligt, när han ska stanna, när han leker med något som han inte får.
    Det fungerar jätte bra och an lyssnar och förstår det ordet utmärkt. Senast i går när han skulle springa ut i gatan, AJA med hög röst, han tvärnitade.
    När han promenerar åt fel håll, då säger jag AJA och han vänder och kommer tillbaka till mig...

När han har gjort något som han inte får och det är för sent liksom, då tittar han på mig och säger med ledsen röst Aja själv Så gulligt.

Personligen tror jag visst man kan fostra en 1 åring utan att hämma deras upptäckarglädje.
    Handlar nog lite om att man inte kan säga nej/aja till allt.
    victor fåt tex leka med våra telefoner, fjärkontroller till tv och diskmaskinen. Han ser ju att vi använder vissa saker dagligen o förstår ju inte varför han inte får.
    Det som verkligen är AJA är datorn hemma hos oss.

ALLA barn är ju olika, så man kan ju inte säga att det funkar på alla.
    Vet att Snartis lille kille är lika aktiv o busig utanför magen som innanför fortfarande. Snarits har haft samma grej att han skrttar när de säger till honom, till o med när de höjer rösten...
    Victor blir ledsen när jag höjer rösten och fattar att han gjort fel. En minut får han vara ledsen max, sen tröstar jag om det ej gått över, för att han ska hinna förstå... ofta visar jag hur han skulle gjort, men det tror jag han är för liten för...

• FruCicci

MSW, tusen tack, jag är verkligen glad och det kommer maken bli med, detta var verkligen planerat från bådas sida (som vi körde i sänghalmen är man ju värd plusset bara för det).
    BF 4-8 JUNI, men om allt går vägen och graviditeten löper som sist, kan jag lika gärna ligga på BB samtidigt som AM i maj. Victor kom ju i v 36+1.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen