Ännu en tur med barnkarusellen
Jag ska be Frullan komma in o lämna rapport, smsar henne
Jag ska be Frullan komma in o lämna rapport, smsar henne
Så nu har jag givit Victor gröt och maken lägger honom just. Han var varit magsjuk, eller han är, så jag och maken är liter extra trötta efter en helg med spyor och sen diarré. De ttre senaste nätterna har vi fått byta lakan + pyjamas 2 ggr och duscha honom en gång varje natt... man kan inte fatta vad allt kommer ifrån.... I natt när vi vara klara med duschning och just hade bäddat rent och sen fått på ny pyjamas, så började han kräkas... så det var bara att göra om allt igen...
Hur som, han har ingen feber så det är antagligen ngt ´han har ätit bara och alltså inget som smittar.
Tack BS, Frejs o Liten, jätte mysigt att ses.
Extra tack för att du kollade Victor när jag var på toa BS, jag passade på att dra när han lekte som bäst och tänkte att det tar max 1,5 minuter... men han hann göra massa hyss på den korta stunden
Han är annars väääääldigt lydig och snäll.
Intressant med alla IVFer nu. Gosnosen vilken jätte lista på mat.... Men jag måste säga att jag tror på allt mer eller mindre, det ligger ju ngt i det. Jag drack inte så mkt kaffe nu när vi försökte och avstod från annat.
Sen detta med vitaminer är jätte viktigt, det var det första som min barnmorska frågade mig idag. Man ska äta innan och under hela graviditeten...
Och appropå det, barnmorskan alltså... Jag var på inskrivning idag. Det var 1h och hela köret igen. Blodtryck, blodbrov, urinprov miljoner frågor och sen alla inbokningar av CUB, UL, besök etc... Men jätte mysigt, o så kul att ha samma som jag hade med Victor.
Mitt järnvärde var redan kass, så hon sa att barnet redan tar en del. Jag måste börja äta Niferex med en gång...
Deete känns iaf fantastiskt bra.
Min symprom som blommar mest nu ärillamående o mättnadskänsla. Jag mår kanon illa på nätterna och sen i omgångar på dagen, men jag klarar mig igenom det ganska bra, jag lider inte så värst. Men jag har kommit på att jag har nog hög både smärttröskel o accepterar både illamående, o annat lite längre än många andra.
Jag har gått upp 3 kg sen jag plussade, snabba puckar... och kan inte hålla in min svullna mage...
Telis, du provar ju redan medicinerna... jag tänkte att det kanske är snart ni ska köra då eller? Inte kan det väl vara så att man testar medicinerna 1 år innan?
*kliar mig i huvudet*
Nähepp nu ska jag kolla på tv o ta det lugnt en stund. Hoppas jag är vaken till Prison Break.
Kramar
Halloj....
Nenne, men alvarligt talat så har väl inte ni försökt 25 gånger???
I gamla tråden som jag läste nyss, så skriver du att ni ska ha uppehåll. Detta var efter att ni gift er och skulle utomlands. Du var sen bort från tråden ett tag till ni bestämde er för att köra på igen, så då är det väl ändå inte 25, eller sa du bara att ni hade uppehåll och fortsatte iaf?
Hur som, ni kommer att lyckas, som Telis o BS skriver så har ni mycket kvar att prova.
BS, Victor har kräkts pga av att han hostar, det är samma reflex tydligen. Han dricker för fort tex och hostar till o så kommer allt upp. Kl 22 igår spydde han ner sig igen, så då var det the same procedure again... dusch, byte av lakan o pyjamas...
Ringde vårdguiden, nyss och fick lite tips.... vad händer sen, jo han bajjar ochjag byter och det är inte diarre längre Som vi pratade om sist, när man har en läkar tid så blir man frisk samam dag man skulle gptt liksom, kändes nästan så nu med V.
OCH ja han är faktiskt snäll o mindre klåfingrig
Lycka till idag, visst var det doktorn i dag för dig?
Hej Piggis, Amanda hade namnsdagi söndags, grattis i efterskott
Telis, du kanske inte vill berätta, men eftersom ni provar medicin redan nu, är det då dags snart?
Frullan, grattis, fast jag visste ju innan dig känns det som. Och jag tycker inte heller du ska säga att du har svårt att bli gravid, det är en fix idé. Vem jämför du med? Frögurka där!
nenne, tack för länken till den där apparaten som var bra till bland annat kruppbarn etc.... glömde säga det förra veckan!
Reeeeeeeeeeespect Lappis!
28!!!!!!!!!! My god!
Jag har varit i vår tvättstuga 5 ggr på 4-5 år tror jag. Min make sköter allt vad tvätt heter. Det är han som bäddar rent och städar badrummet etc.
jag lagar mat på vardagar, han på helger (om vi inte går ut och äter). Jag städar själv, ibland gör vi det tillsammans.
Han har noll koll på vad Victor behöver och skulle precis som piggis man bara köpa mjölk om den var slut, inte tittat om det är ngt annat i kylen som är på väg att ta slut.
Men jag orkar inte bry mig, jag väljer mina strider där.
Vi har nog typiskt manligt och kvinnligt göra. Stör mig inte alls. Det jämnar ut sig i längden.
Förstår vad du menar Nenne....
Lappis, helt sjukt att läsa när du radar upp det...
Fy fabian!
Det borde ju funkat för länge sedan.
Det där md 3 ggr/dag, har inte ngn betydelse alls. Jag läste på ordentligt för ett par veckor sedan. De handlar om att var 4e ägg i snitt fastnar. På gyn när jag var där sa de att det ska räcka med sex varannar till var tredj dag.
Stämmer på mig sist när jag blev gravid flera dagar (2) innan ÄL.
Ja ja, sen får alla ha sina egna teorier, men rent medicinskt så är det så de säger.
Tror det handlar lite om tur med...
Telis då hänger jag med. gött att det är gratis...
Men om er donator får fler ägg, då får ni allihopa och det funkar, som en vanligt ivf med efterföljande FET då eller. Det är väl inte bara ett ägg/chans?
Förstår du vad jag menar?
Hej hej...
Vi flög sterling till Nice i somras sist, jätte trist, och särskillt eftersom de har haft billiga biljetter.
Gud vilka smarriga muffins Piggis, de måste jag be att få receptet på. Jag gillar kladdkake stuket
AM hur mår du???
Lika illamående fortfarande? Du måste väl vara i vecka 13 nu? Har för mig att du är ca 4 veckor före mig...
Hur mådde du med Livia? Jag kommer inte ihåg det. Cravings var väl sött precis som din teori om flicka. Men mådde du illa, saltsug, halsbräna, huvudvärk eller annat som är annorlunda nu?
Länge sedan Sweet var inne. Undrar hur de har det!
Kramar till dig over there om du läser...
Nu har Victor blivit förkyld också. Ha ha, det är väl lika bra att han drar på sig allt innan han ska börja på dagis
Vad arg jag blev ag det där med bajsblöjan!
Min son ska ju gå på grannavdelningen till Livia. Måste bitcha mig lite till då, och verkligen kolla så de byter på barnen. I och för sig kollade jag upp det sist. Då hade de blöjbyte 11 sa de, och jag snabb som en kobra undrade om de inte kollade innan dess!! De kollade hela tiden sa de, hmmmmmm, inte om jag lyssnar till AM historia. GRRRRR
Röd stjärt med, jäkla vad dålig stil!
BS, kan ni inte fixa en barnflicka som får komma och städa, sen hämta Iris och fixa lite allmänt, kan ju inte kosta många kronor. Jag tror jag sa de till dig redan i söndags iofs.
Vi har ju ingen i vår närhet vad gäller farmor/mormor/morfar eller syskon. Så vi måste fixa en barnflicka så smånimgom, annars kommer vi inte få ihop det.
Nu när jag ska på fest eller annat så får jag be kompisar. Vore skönt med en och samma tjej som kom då o då o hjälpte till med lite av varje.
Vi hade städhjälp innan, en polska. MEN det var jobbigare med henne, hon sabbade vår kyl o frys o spis med scotchbrite, repor o rispor överallt.
För att "bevisa" att hon hade städat så möblerade hon om, flyttade runt ljustakar, böcker och blommor huller om buller... "typ här har jag minsanna dammat"... Vände till och med vardagsrums mattan fram och till baka. Vi har en komatta, och benen på den så att säga, låg åt andra hållet.
Jag blev tokig, för det tog ju lika lång tid som det tar att städa själv, att ändra tillbaka allt och sätta tillbaka allt på sin rätt plats efter att hon varit hos oss.
Tror vi gav henne max 3 ggr, sen sa jag att det fick vara nog.
Själv mår jag förrästen alldeles utmärkt. Har haft lite illamående då o då, men absolut inte så jag lider av det eller behöver ta prostafen eller så.
Undrar varför vissa mår så illa? Någon som vet vad detta har att göra med?
Vissa hävdar att när man väntar tjejer, så ökar östrogenhalten i livmodern som gör att man mår lilla.... men alla som mår apa som har fött killar då?
ja ja
Dubai är knutet till US Dollarn, fasen med att den har gått upp... jag som hade en gedigen shoppinglista redan, får nog stryka en del nu när det inte är lika billigt längre.
Tough luck Oms!!!
Hoppas att du hittar något annat!