Hej på er!
Måste ju berätta att nu är inte Amanda yngst i "klanen" längre - min lillebror fick sitt andra barn igår, en liten tjej Så nu har jag hela tio (10!) syskonbarn!! Deras första tjej har ett extremt ovanligt namn, så jag var lite nyfiken på vad nummer två skulle heta. Det blev ett ovanligt namn till - fast jag vågar inte outa ngt av tjejernas namn här, känns inte riktigt schysst mot dem. Muggles - jag berättar nästa gång vi ses/hörs
Ni skrev om tänder - Amanda började gnaga på saker jättetidigt & alla pratade om att tänder säkert var på G, men hon fick inte förrän i början av augusti (vid knappt nio mån). Nu har hon sin andra tand på G, men Amanda verkar köra ett lite annorlunda race, tanden kommer nämligen i överkäken, Så nu har hon en uppe & en nere - som hon testade att gnissla med häromdagen
På tal om mens, jag fick ju en kort vända i Italien i början av aug, men sen har den lyst med sin frånvaro, så den har väl kanske inte kommit igång riktigt ännu. Inte mig emot...
Koko, vad kul med Östersund, vad ska du göra där? Mitt hjärta klappar alltid lite extra för Jämtland, eftersom jag har mina äldsta syskonbarn däruppe!
Tinga, tänkte på dig igår - halkade in mitt i ett pgm på TV som handlade om ett par som fått en pojke alldeles för tidigt, typ vecka 25-26. De pratade om berg- & dalbanan de upplevt och mina tankar for hela tiden till dig & din make & Piff & Puff
Junilejon, grattis till radhuset!
BS - gott att Iris börjat äta så smått igen!
Apropå framsteg & utveckling - igår när jag kom från jobbet, så kom Åke & Amanda gående i hallen emot mig, & Amanda gick hur bra som helst & höll bara Åke i ena handen. Det är sååå häftigt att se dessa framsteg! Nu när man håller henne i händerna, så känns det som om hon kommer att släppa taget när som helst, hon håller knappt alls i en
MrsB, otäckt med slalomloppet Min systerson råkade ut för ungefär samma sak för några år sen, dock utan gåstolen, men väl nerför hela trappan Men även han klarade sig undan jättebra & utan men.
Ang vaccinationen (nu har jag glömt namnet på den - pneumo-ngnting...), så har vi faktist totalt glömt bort att ens fundera närmare på det. Ingen på BVC har pratat ngt om det & ingen av mina mammakompisar verkar heller haft ngn koll på detta eller gjort det. Hmm, kanske skulle ta tag i det - fast Muggles, det lät lite cyniskt att ni gjorde det för att det skulle bli så dyrt för er i framtiden att vabba Jag tänkte nog i första hand på att göra det för att Amanda skulle slippa vara sjuk
Idag har jag lunchat med två mammakompisar - jättekul att ses igen, men det kändes konstigt att inte Amanda var med, eftersom deras pojkar var med! Om två veckor börjar den ena tjejen jobba igen, så nästa gång vi tre lunchar, då blir det bara ett barn med. Tiden går...!
Sept - mannen & jag lever fortfarande i synd , så inga bröllopssdagspresenter här ännu! Dock fick jag en stor bunt solrosor av honom i förra veckan, då vi hade jubileum!