Ännu en tur med barnkarusellen
Sorry Lappis, glömde förklara:
www.meandi.se
Ahh, Fjällbacka-boken är fin, liksom "Niklas Smaker". Har stått & tummat på den ett par ggr på sistone.
Sorry Lappis, glömde förklara:
www.meandi.se
Ahh, Fjällbacka-boken är fin, liksom "Niklas Smaker". Har stått & tummat på den ett par ggr på sistone.
Läste precis mitt bil-inlägg ovan - hoppa över ni som är totalt bil-ointresserade...
Sorry Muggles - glömde helt bort detta att maken & Moa varit borta i några dagar...
Håller absolut med om priserna på me&i-kläderna, fast det blev inte så dyrt just för mig igår, pga att jag var värdinna. Är man upp till 10 pers får man 150 kr rabatt, mer än tio pers så blir det 300 kr rabatt. Så jag tjänade ju en massa igår
...och sen såg jag det mest som en kul social grej, kul att ses ett såpass stort gäng & fika & tjöta ihop Köpandet är ju inget tvång & påverkar heller inte värdinnans bonus, så ingen behövde ha dåligt samvete om man inte köpte ngt.
När Amanda blir större & har kläderna längre perioder, då kan säkert kläderna kännas mer prisvärda, misstänker jag.
Zozo - stort grattis till Léa!! Fint namn! Ta väl hand om dig & lilla tösen - ser fram emot att höra mer om det längre fram, när du har ork & tid. Kram
Nenne, men vad faen
Jävla skitkärring, hålla på & luras/retas på det där viset. Om hon ändå ska komma, så kan hon väl ändå komma i tid???!!
Telis - vilket fint badrum!!
Vi var iväg på em idag & kollade om väggarna på vårt hus kommit upp - det hade de! ...och några kompisar som köpt ett liknande hus precis intill visade sig ha flyttat in i sitt färdigbyggda hus igår, så vi kikade förbi! Superkul att ser hur de fått det & samtidigt få en uppfattning om hur vårt hus kommer att se ut när det blir klart så småningom!!!
BS - haha, du är för rolig när du skriver:
"Dessutom är min säng här hemma så himla skön även om det inte är något fel på vår säng där nere heller." Typ, sängen hemma är nog bäst, fast jag ska inte klaga egentligen, för sängen på Öland är ju faktist OK den med Hoppas att du inte tar illa upp för att jag fnissar lite
Hur är det annars att jobba nu - nu när du kommit in i den vardagen igen? Ok, nu senaste veckan har du ju haft semester din lyllos, men rent allmänt - känns det OK, är det kul?
Har annars haft en skön helg - lämnade jobbet tidigt i fredags - mannen & jag gled iväg till bokmässan för att slippa den värsta hysteriska trängseln som det brukar vara på lördagen & söndagen. Mkt folk i fredags med, men det gick ändå att ta sig fram med vagnen. Kom hem med en hög nya pocket, ett gäng tidningar (Sköna Hem, Damernas Värld, All världens viner, King osv - typ 20 spänn styck) & så shoppade mannen tre Tintin(!)album oxå. Hade en urmysig kväll sen i soffan efter att Amanda somnat - frossade i alla våra tidningar, drack gott vin & hade tända ljus - mmm! Sååå mkt mysigare än alla kassa TV-program som det går inflation i på helgerna. Tror vi ska köra fler såna läskvällar
Konstaterade också i fredags på nytt att man aldrig ser så många kändisar i Götet som just ism bokmässan - inom loppet av tio minuter avverkade vi Viveca Lärn, Liza Marklund, Mark Levengood, Herman Lindquist & de där två killarna på Sveriges radio gjorde ngn fredagssändning direkt från mässan (den ene är skåning & den andra östgöte, Anders & ? ngnting? - gick på tv med ett tag tror jag). På vägen hem från stan igår mötte vi Björn Ranelid & sen har vi säkert sprungit förbi en hel hög till, utan att jag känner igen dem... Brukar inte ha öga för kändisar, men just ism mässan blir det så himla uppenbart, så att tom jag hänger med i svängarna...
Hmmm, verkligen helgens mest intressant inlägg jag gjorde nu...
Frejis & Sept - kul att ni gillar Volvos
Sept - jag får erkänna att jag har dålig koll på motoralternativen till XC60 - jobbade massor med bilen förra hösten innan jag gick på föräldraledigheten & nu när jag är tillbaka så är i princip det mesta avslutat & klart. Men en inte helt vågad gissning är väl att "det kommer, det kommer" Jag tyckte att XC90 var jättesnygg när den kom, men XC60'n nu känns ju som en klart snyggare & smäckrare lillsyrra
Jämför man dessutom med BMW X3, så känns Volvon mkt modernare. Klart kul att jämföra väghållningen på de två bilarna. När man körde slalom på slät bana var BMW'n hur bra som helst på vägen, men i övrigt kändes Volvon mkt mjukare & smidigare. Fast å´ andra sidan har X3:an några år på nacken nu, så det är väl inte speciellt konstigt...
Som vanligt - jag är expert på OT-ämnen...
Lappis - jag har också en fil med BT-recept, bla Litens saffransbullar & cookies! ...och i ärlighetens namn har jag kopierat några recept från tråden som Nenne & jag smygläser också
Jag insåg förresten häromveckan väldigt tydligt att jag smygläst den länge, eftersom jag kände igen tjejen M som poppade upp efter en längre tids frånvaro. Kände igen direkt vem hon var... Oooops
Japp - jag var inne lite då & då på den tiden Sen var det nog ett uppehåll ett tag, men sen trillade jag in där igen... Framför allt är det G's beskrivningar som lockar & är suverän läsning, det har tom hänt att jag läst högt för mannen några ggr
Haha Vickan - du med
Gomorron Tinga!
Vad skänt att magsjukan är förbi för denna gången!
...och vilka underbara föräldrar ni verkar ha! Just när ni gått igenom så extremt mkt & tufft, då är det verkligen guld att ha dem som avlastning
Vi får inte så jättemkt assistans av mina föräldrar, men jag hade heller inte räknat med det, så det är inget som jag bryr mig om. Det jag vet är att de jättegärna tar hand om A då & då, men att det blir på deras villkor då, dvs att vi i så fall kör ner Amanda till dem (8 mil enekel väg) & sen hämtar upp henne dagen efter. Det var ju så vi gjorde ism bröllopet på Österlen för en månad sen & det funkade hur bra som helst - mina föräldrar tyckte det var superroligt & mysigt att få rå om henne under två dgr. Mannens mamma är mer "traditionell" barnvakt, dvs hon kommer gärna ner till oss några timmar & passar Amanda & sen åker hon hem igen (en timmes resväg för henne). Jag är supertacksam för båda varianterna. Det är ju egentligen inte så ofta som vi velat ha/behövt barnvakt ännu så länge, men framöver kan det säkert bli lite oftare.