• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Telis - jag ses jättegärna när du/ni är i Götet. Mannen din var ju så himla trevlig när vi sågs i Verona, så jag träffar gärna honom med & kan i såfall ta med även min bättre hälft Han gillar er skarpt han också!
    Nu vet jag iofs inte säkert vad vi pysslar med exakt den helgen, det finns en liten risk att vi är ute på vift, men om inte - så ses jag väldigt gärna!

Men måste ju berätta en kul sak - Amanda tog två steg igår!!! Hon har ju stått utan stöd några ggr de senaste två veckorna, häromkvällen säkert en halvminut (WOW, i vår värld!)! Då tog hon ett steg, vid två tillfällen, men kändes inte riktigt som om man kunde kalla det "första steget", det var ju mest parera lite. Men igår när hon faktist tog två (!) steg, då kändes det lite mer "på riktigt"!! Det är såååå häftigt att se! *vrålstolt mor*

• Piggelin1

Telis - ett gammalt ex till mig - de fick sin dotter när hon var tre månader gammal (adopterad från Sydamerika) & båda var relativt "gamla" då de adopterade - så de fick vara med nästan ända från början! ...och då var det ju massor av månader kvar tills dottern började gå.
    Fast jag ska absolut inte ge mig på ngn övertalningskampanj nu, kom bara på detta spontant nu när du skrev detta att vilja vara med när de lär sig att gå. Att man faktist kan få vara med om det.

Kul om din man skulle joina, men har full förståelse för att han har fullt upp när han är i Götet! Det är ju lite samma för mig när jag är i Sthlm. Mao, kul om det skulle gå, annars struntar vi i det!

• Piggelin1

...och så ses vi tjejer alltså!
    Kom på att det kunde missförstås, efter att jag postat inlägget

• Piggelin1

Telis - skickar en superduperjättebamsekram Faaaaaan att dina ägg bråkar så jädra mkt med dig

En sak till Telis - Ab Fab har redan startat en ny resetråd! Innan idag! Ungefär samma namn & på samma ställe som vanligt!

Cicci - GRATTIS till plusset! Spännande med ett syskon till Victor!

Sällar mig till Lamino-fansen! Köpte mina två när jag var 20 & de håller hur bra som helst fortfarande! Köpte till en pall för några år sen, den används både som fotpall & extra sittplats om vi har kalas hemma! Håller helt med Tinga - den funkar utmärkt till alla tillfällen!

Jobbigt med "plåstrig" svärmor, Zozo. Hoppas du överlever pärsen & att de snart åker igen...!

Nenne - fin lägenhet! Gillade hallen jag med! Kul att våga med lite färg! I nya huset kommer vi att slå till med flera roliga tapeter. Kändes som om nu har vi varit tillräckligt försiktiga i denna lgh (ljusa väggar & i ett rum är väggarna caffelatte-färg typ), nu ger vi oss på mer mönstrat & färg! Skulle man tröttna, så går det alltid att göra om! Vi sa nämligen när vi flyttade in här att vi skulle fixa ngn fondvägg eller två efter att vi flyttat in. Tre & ett halvt år senare har vi fortfarande inte fixat en enda vägg, så nu kändes det lika bra att fläska på från start

• Piggelin1

Ngn mer som följer "Livet i Fagervik" på SVT förresten? Jag följer nästan aldrig ngn serie numera, men har konstigt nog fastnat för denna Huvudpersonen är en ganska töntig/pinsam figur, men ändå har serien ngt som lockar, tycker jag!

• Piggelin1

Kraaaam Cicci - vet hur jobbiga sådana besked är att få. Livet är grymt & orättvist. Känner igen det så väl - livet är en otrolig berg- & dalbana. Superlyckliga händelser som varvas med riktigt nattsvarta sorgliga saker - just som livet är, precis som du skriver.

Kram igen

• Piggelin1

Jag brukar se två av mina syskonbarn (syrrans resp. ena brorsans) som extra tydliga tecken på att det "livet går vidare & det finns ljus i mörkret" - båda föddes nästan exakt nio månader efter att vi miste vår bror. Ett liv släcktes & precis i samma veva tändes två nya Lite som ett tecken liksom. Men det gör det inte lättare - det är f-n så jobbigt ändå. Men kan vara lite tröst, iaf för mig. Om Amanda hade blivit en pojke, då skulle hon hetat Jonas i andranamn efter min bror.
    Kram igen, Cicci

Telis - kan bara hålla med Tinga i det hon skrev. Du är så KLOK, Tinga! ...och du Telis, är grym!!

• Piggelin1

Puhhhhh, äntligen ikapp - har suttit en låååång stund & läst för att komma ifatt allt som skrivits under dagen.

Telis, jag skriver inte så mkt här eftersom vi "pratat" via sms, men kraaaaaam
    ....nu fick jag precis sms av dig igen & jag sitter här alldeles tårögd, precis som jag gjorde när jag läste ikapp här innan Unna er lägenheten ni kollade på eller köpt en riktig lyxresa ngnstans, det är det minsta ni förtjänar en dag som denna. En kompis som misslyckats med flera IVF:er, när de misslyckades i höstas med den tredje så bokade de en resa till Mauritsius & sen till NYC också.

Men en kul grej ang lägenheten på Bastugatan! Där har jag promenerat massor med ggr & har en kompis som bodde i precis det huset för en herrans massa år sen! Vilken utsikt & vilket grymt LJUS det var i lägenheten!

Lappis, du kanske loggat av nu inför semestern, men om du läser, så ha en underbar resa till Andalusien! ...och vilket gulligt litet hus! Fast egentligen var det väl inte så litet med de 175m2
    Vad GOTT att akupunkturen börjar ge resultat! Härligt!!

Muggles - vilken fart det är på Moa!! En gissning på var ni afterworkade: First Hotel G på Centralen? Var tvungen att kolla två ggr på klippet innan jag tyckte mig se vart det var ngnstans

Välkommen hem Izzie! Vart i USA var det ni var?! Tror jag missat det! Vad kul att det funkade så bra med dottern på flygresan!!

• Piggelin1

Kul med allt inredningsprat!

Jag har också en fablaisse (hur stavar man det?) för rött! I nya huset kommer vi att ha delvis rött i ena badrummet (liten röd glasmosaik i duschhörnan) & i köket blir det 10x30 röd glasmosaik.
    I dagsläget har vi röda gardiner i köket (med lite vitt i), röd badrumsmatta & två runda röda mattor i vår hall. Annars är jag svag för vissa nyanser av grönt också, hur nu det går ihop.
    ...och ja just det, vi har en röd Bugaboo & för tillfället använder jag en röd handväska & en röd kappa. Det är så mkt så att det nästan blir patetiskt! Försöker ta en annan jacka/tröja om jag är ute med vagnen

Detta badkaret ska vi förresten ha i badrummet på vår övervåning:
    www.gustavsberg.se/40844_41091.asp
    Vi skippar bubbelbadkar - ingen av oss är intresserad av det, badet räcker gott. Bara bökigt att städa Däremot ville vi ha ett så stort som möjligt utan en massa konstiga vinklar & former i det, så då valde vi detta!

Annars så föll jag handlöst för den afrikanska stilen när vi var i Sydafrika för två år sen. Men samtidigt så insåg jag att det inte funkar i vår lgh & iaf inte några enstaka grejor, då skulle vi behöva köra hela lgh i den stilen & det funkar inte riktigt heller... Så jag drömmer mest & beundrar alla coola grejor i en butik här i stan som heter Springbok.

• Piggelin1

MSW - vi har en nästan likadan öppen spis i vår lägenhet, fast ingen kamin, så när vi eldar blir det mest för kråkorna Men mysfaktorn ska man inte förakta!!

AM, då ska jag passa på att be dig om tips på lämpliga stolar till vårt stora matsalsbord i återvunnen teak. Bordet är i sån där grovhuggen stil, lite drygt två meter långt & knappt en meter brett. Mannen köpte det innan vi träffades & jag hade nog egentligen inte fallit för det själv om jag sett det i en affär, men nu ÄLSKAR jag det! Man får plats MÅNGA runt det, hela "la familia" som min ena bror sa ngn gång när de var här. När jag kollade in på Ilva häromveckan såg jag dessa & den stilen har vi funderat lite på, men inte kommit till skott, då vi i så fall vill köpa hela åtta stolar.
    www.ilva.se/produkt/58100511/cosenza&webgroupid=
    Alla tips är välkomna!

Oj, en fyra för 4,2 milj är ett bra pris TÄNK om vi kunde få de pengarna för vår fyra (central sådan) när vi ska sälja den om några månader! Då hade det nästan gått jämnt upp med nya huset! Ingen risk att vi får dessa pengar i Götet, men får vi hälften så som läget är just nu, då är vi nöjda.

Vänner - tack för att du tänker på mig! Näe, ngn munter stämning är det inte på jobbet... Sextusen personer, det är ju som en svensk liten stad Ljuset i tillvaron är att nya VD'n verkar bra, blir intressant att se vad han åstadkommer - om jag får vara kvar TROR att det är lugnt, men man VET ju aldrig. Jag kommer definitvt att se mig omkring - som så många andra gör redan. Skulle vilja stanna & ngnstans så tror & hoppas jag att det går bra. Är ju inte speciellt nöjd med min nuvarande chef & hoppas att detta kan röra om i grytan lite grand, Skulle inte skada... Tror att det är fler som gärna vill passa på att ändra lite i org - så vi får se

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen