• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

God förmiddag!

Grattis i efterskott både BS & Frullan! Hoppas ni haft mysiga födelsedagar!

AM, jag har gogglat runt lite & hittade ett bord som påminner lite om vårt matsalsbord, vårt är inte riktigt lika klumpigt, men ngt åt det hållet & lite större tror jag.

bp2.blogger.com/_gBmMzPY111I/R7MIWYvYfKI/AAAAAAAAACg/jkrvDSw6NuA/s1600-h/xx007.jpg

De stolarna som man ser på bilden är för tunga & klumpiga för min smak. I dagsläget har vi en mix av stolar, fyra Äpplet-stolar med klädd sits (lite "modernt" randigt i grönt, vitt & beige & mörkbrunt) & fyra andra ganska rangliga stolar från annodazumal, som jag gärna skulle slänga ut, de är mannens från början, & han skulle inte heller sörja om vi slängde ut dem.

Annars så kan jag meddela att vår kära dotter får längre armar för varje dag som går - idag på morgonen när jag skulle plocka juice ur kylen så hörde jag plötsligt ngt som lät "dropp, dropp" bakom mig - då hade Amanda fått tag på min skål med yoghurt & vält omkull den så att hela härligheten droppade ner på stolen, golvet & henne. Plus att hon hann börja dra med handen på stolen & i sitt eget ansikte (plus äta lite) innan jag hann rycka ut...! Lite stökigt, men samtidigt kunde jag inte låta bli att fnissa, jag kunde ju inte gärna bli arg & yoghurten verkade vara god dessutom Igår på frukosten fick hon tag på en skalkniv (en sån där billig variant för att skära lite gurka till mackan) som låg på bordet Inte speciellt vass, men ooooops ändå... Detta är bara början inser jag samtidigt

Telis - har tänkt på dig & maken din flera ggr under helgen. Kram

• Piggelin1

Åh, tack AM för den snabba feedbacken!!

Precis den tanken vi har med - dvs att INTE matcha med liknande stolar utan att bryta av med ngt annat, för att lätta upp det lite.

Jättefina grejor på Folkhemmet! Tely gillade jag skarpt nu när jag suger lite på det & Penta är åt det hållet vi har funderat på hittills.
    På BQ of Sweden inser jag att vi faktist varit inne en vända, fast det var förra sommaren & då kom vi inte till skott & sen kom Amanda emellan! Just det där att vi vill i så fall köpa åtta stolar i ett svep, då går det ju loss på en hel del...
    Danform Helen/Myran-stuk eller dylikt funderade jag på för ett tag sen, men mannen var inte alls inne på den linjen. Sen har vi iofs ett bord i valnötslaminat (Ellips-kopia från Mio) i köket med matchande stolar i Myran-stuk, så då blir det nog lite väl mkt i den stilen om vi skulle ha liknande till matsalsbordet också. Hmm, men tusen tack för inputen - det liksom bekräftar att jag/vi är inne på rätt väg

Hmmm, Tely var cool... Fast just det, stolen York på BQ lyckades jag inte hitta (eller så är jag osedvanligt blind idag).

Denna mattan har vi under matsalsbordet idag (& en sån där genomskinlig matta för kontorsstolar i ena änden, där Amandfa sitter...!)
    www.mio.se/Sortiment/Mattor/Mattor/Rialto/Matta-vit/
    (fast nu blev jag tveksam eftersom mönstret syns så tydligt på denna bilden, men jag tror att det ska vara denna!)

• Piggelin1

Aha, AM - jag är ett blindstyre - kollade bara på rubrikerna efter namnet & såg inte York i den beskrivande texten Det är nog precis den stolen som vi kollade på förra sommaren, fast emd annat tyg! Ska absoult VB:a dina tips till mannen!

Fast egentligen drömmer jag ju mest just nu - ska man vara krass så vet jag om vi har jobben kvar efter jul Fick lite info förra veckan som innebär att det iaf ska vara lugnt för min del, så då kan vi iaf bocka av mig...
    Men mannen min lär inte få veta ngt ännu på ett tag
    Vi tar en sak i taget...
    ...och sen ska mannen börja kolla med mäklare nu angående lägenheten, tajmingen är verkligen kass - men det är iaf fortfarande ett halvår kvar tills huset är klart & vi ska flytta, alltid ngt. Vem trodde att allt detta skulle hända, när vi skrev på reservationsvatalet för huset för ett år sen???!
    Jaja, nog gnälllt om detta - det är faktist världsliga problem i sammanhanget.

Liten - coolt hus! Gillade jag också att det var lite "oregelbundet" & ovanligt!

Tinga - fnissade förresten häromsdagen när jag läste om detta med AM & hennes man & "hans land" & språkförbistringen från ditt håll. Jag har råkat ut för samma missförstånd jag med! När jag pluggade var en hel del av mina kursare från Sthlm & jag minns att jag var ett levande frågetecken första gången jag hörde land & lantställe - jag hade aldrig hört ngt annat än "sommarstuga" för just sommarstuga

• Piggelin1

Tinga - det är lugnt - egentligen oroar jag mig inte jättemkt. det är nog mer att det kommer över en lite då & då, just ovissheten. Har ju aldrig behövt bry mig tidigare ism en nedgång & nu slår det över en med desto fullare kraft istället... När räntan var uppe på 500% 1992, då var studielånen de enda lånen jag hade
    Om jag skulle älta detta i flera månader nu, då skulle jag bli tokig. Det får helt enkelt bli som det blir, ingen idé att oroa sig alltför mkt just nu (det är nog ni här som får ta del lite av mitt ältande, sorry...). Snarare lyxa "lite billigt" & unna sig lite småsaker för att pigga upp sig. I lördags kväll åt vi suverän lammfilé med madeirasås & ugnsrostade grönsaker, till detta en pinotage från SA i 130-kronorsklassen. Köpte den strax innan jag blev gravid, så den hade hunnit ligga till sig på den "kryssmärkta hyllan" Mmmmm!

• Piggelin1

Telis - ni ska inte köpa vår lgh i Gbg då?! Du ville väl lämna Sthlm!! Vi har massor med skrymslen, vinklar & vrår i vår fyra! Serveringsgång & en mängd inbyggda garderober finns det oxå! Centralt läge & öppen spis som funkar Special price for you, my friend Fast pigkammaren finns inte kvar, den väggen revs innan vi flyttade in, ville ha ett rymligt kök som man kan umgås & slippa trängas i!

• Piggelin1

Telis,
    fnissade när jag läste det där om att flytta till Gbg/vår lgh/arb.marknaden här - kom på typ, "Ja just det, det var ju just det..." Hmmm! Glömde det i farten...!

Underbart med din donator! Vilken hjältinna ...och vad härligt att ni hamnar i gräddfilen nu! Lite medvind förtjänar ni verkligen!

Page - vad kul att se dig härinne & jag hoppas verkligen att eländet är över för er del nu. Det räcker mer än väl även för er, mer medvind även för er!

...och Frejis, f-n vad tråkigt Jag som gick i det tysta & verkligen hoppades denna gången. Kraaaaam

MERA MEDVIND TILL FOLKET!!!!

Nenne - welcome back! Känner igen det där med gå-gå-gå-gå! Du får berätta mer i restråden!

Vänner - jag fnissade när jag läste om din man & hur det är på hans jobb, detta med att det blir hyfsat enkelt att framstå som företagsam. Så är det PRECIS på den avdelningen jag är nu! Jag fattar fortfarande inte hur denna avdelningen har kunnat hålla på såhär (läs lekstuga) i alla år när resten av firman (iaf i mina ögon) har stramats upp massor! Jag har konstaterat krasst flera ggr att det är ganska enkelt att "bli hjälte" här - inte mig emot

• Piggelin1

Jag undrar också vad Spotify är för ngt!!

• Piggelin1

Grattis Saffranin!! Vad roligt att det gått vägen!! Håller tummarna att allt ska löpa på som det ska! För varje vecka som går är ju sannolikheten att ngt ska gå snett allt mindre!

Koko - jättefint äpple!!

Ok, hinner inte skriva mer nu - en liten tjej här har blivit mer mammig på sistone... Pappa duger bra hela dagarna, men nu på kvällarna är det mest jag som är intressant.

• Piggelin1

Ahhhh, perfekt AM! Jag har fikat här på jobbet på fredag - om jag gör två såna kladdkakor, så lär de göra total succé!! Speciellt om man jämför med de flesta som bara brukar köpa med en vanlig trist vetelängd
    Kopierat & sparat redan!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen