Ännu en tur med barnkarusellen
AM - känner igen mig själv IGEN i det du skriver
Nu har jag ju inte varit själv med ett barn i alla åren, men däremot bott själv i alla år tills dess att jag blev sambo med mannen. Vaddå självständig & van vid att fixa allt själv på mitt eget sätt när jag blev sambo - nähäääää??!
Svensk sjukvård - iaf innan man kommer in i den - bläääääääää När min bror var sjuk så råkade han ut för så många idiotiska grejor, så att hälften hade varit nog. Jädrar vad han slogs för att få den vård han hade rätt till & han var SJUK - räckte inte det??! Minns även att han kallade Hjälpmedelscentralen för Stjälpmedelscentralen... Visst, när han låg på IVA i flera omgångar, de som jobbade där var guld, men just den där bristen på samordning, helhetsbild, tjata sig till vissa undersökningar osv.
Sen nu för några år sen upplevde jag ju liknande själv. Visst, personalen som tog hand om mig när jag var opererad etc - de var guld, men alla vändor hit & dit på akuten, gynakuten, KK, kirurgen & urologen & INGEN hade ngnsin helheten eller tillgång till de olika avdelningarnas journaler. Bara det att få resultatet av magnetröntgen tog flera veckor extra för att ngn av läkarana "råkade" ha semester & lagt det längst ner i sin hög över plåtar som skulle bedömas, & som ingen brydde sig om när hon/han var ledig. Grrrrrrrrrrrrrrr, jag kan hålla på lääääänge Det där med att svensk sjukvård ska vara så hinmla bra, det är bara bullshit om man jämför med många andra länder. Tycker jag!