• Piggelin1

Ännu en tur med barnkarusellen

Vänner, kul att se dig härinne! ...och jag hade också blivit irriterad om föräldrarna inte ens behagat ta hand om prinsen några enstaka futtiga minuter. Herregud, i min värld är ju sånt självklart! ...och då behöver jag inte ens vara barnvakt, utan är kanske hemma hos ngn kompis med barn & kompisen behöver göra ngt en stund. Det är ju så självklart att hoppa in då! Det är ju det jag gjort med alla syskonbarnen i alla år! Sitter ju i ryggraden för tusan! Hmmm, nu blev jag faktist ARG å´ dina vägnar, Vänner! TÄNKER de inte??

• Piggelin1

Nenne - apropå allt du ville shoppa i NYC till huset - när vi var i USa förra sommaren så var både mannen & jag såååå sugna på att släpa hem en KitchenAid hushållsmaskin/-assistent samt en dito blender. Det kostar bara en bråkdel därborta jämfört med här... Synd bara att assistenetn var så tung... Fast om man är envis så kan det säkert gå - kompisarna som precis flyttat in i sitt nya hus i helgen (som är likt vårt kommande hus) - där hade mannen nyss varit i USA i jobbet & kommit hem med en gigantisk Weber-grill!! Kostade typ 140 dollar där, samma grill här går loss på 2100 riksdaler...
    Så ta med måååånga & stoooora väskor när ni reser, Nenne!

Cicci - har sett BMW X6 några ggr i stan, men jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag gillar den eller ej. Annorlunda. Känns väldigt icke-BMW-design!

Det var säkert en massa annat jag också skulle kommentera, men har glömt det nu. Telis - jag var också en smygis när jag kollade in ditt galleri med badrummet

• Piggelin1

Just det Tinga - ang detta med att köpa hus & priserna - själva hoppas vi att priserna inte ska gå ner alltför mkt, iaf inte i innerstan, eftersom vi ska sälja vår lgh så småningom! Den enes bröd, den andres död... Hoppas att det så småningom ska lugna ner sig rent allmänt, fast nu när kongressen i USA röstade ner förslaget igår som Bush & Co lagt & alla trodde att det skulle bli JA till, då undrar man ju vartåt det barkar med världsekonomin...

• Piggelin1

Känner igen känslan Pirr! Jag var också lite vemodig när vi bytte Typ, nu är denna "eran" förbi!

• Piggelin1

Cicci, vilken koll du har på Amanda! Japp, om 1½ månad är det hennes ettårsdag Samma dag som Livia fyller två!
    Otroligt att det gått ett helt år & otroligt vad mkt som hänt på detta året! Från att ha varit ett litet hjälplöst knyte med små ynkliga ljud till stora tjejen som far runt! Min bror ringde innan i förmiddags, deras lilla tjej är lite drygt två veckor nu & jag hörde henne gny lite i bakgrunden när vi pratade (han hade henne i knäet). Vad fort det går!

• Piggelin1

Synd att vi inte kan lägga upp bilder i gemensamma galleriet längre - hade varit kul att se hur alla bebisrana/barnen vuxit till sig nu! Plus de nya som kommit till världen!

• Piggelin1

Vi är dåliga på middag hemma om kvällarna, det blir minst lika ofta te & macka som ngt mer "mataktigt".
    När det gäller Amandas mattider, så bryter vi förmodligen mot alla rekommendationer från BVC som finns - Amanda brukar inte äta kvällsmat förrän framåt sextiden, ibland halv sju. Men eftersom hon inte verkar må dåligt av detta, så kör vi vidare tills vidare. Hon äter ju inte ngn jättetidig lunch - väldigt sällan före tolv.

Sweet - vinkar också till dig! Bloggläsande går bort även för mig - det är så mkt annat jag vill hinna med

• Piggelin1

Liten - jag tyckte också det var superpraktiskt med liggvagnen & höll fast vid den länge. Även jag hade bryderier ang detta hur hon ska kunna sova gott i sittdelen (A sov också på magen i liggdelen & det funkar inte i Bugaboo's sittdel) - men mina farhågor kom helt på skam. Efter 1-2 dagar hade hon vant sig & sen sov hon hur bra som helst i sittvagenn med! Med facit i hand, så var det nog JAG som var mest orolig, Amanda verkade inte bry sig nämvärt alls

• Piggelin1

Ahhhh, jag gillar Ilvas grejor jag med!! Bra att du påminde om dem, Lappis! Bra att ha i åtanke inför vår flytt till våren!

• Piggelin1

Vad vill ni ha, Lappis? Vilket stuk? Träslag?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen