Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej hej Mrs B!!!

Cicci, nu är vi tillbaka! Iris börjar dagis nu på måndag så jag ska se vilka tider vi får för inskolningen, vet bara att vi ska vara där en timme första dagen, vet inte hur fort de ökar på sedan. Själv börjar jag jobba igen den 25:e, ojoj, inte lång tid kvar nu.

Nej men oooops vad många inlägg det blev, jaja, nu är jag ikapp i alla fall fast nu är det uppackning, dusch och läggdags som gäller.

Lapinette, förstår att ni börjar tycka att det känns tröstlöst men ni har ju en del försök kvar och sedan har ni ju adoptionskön att hoppas på som tur är.

Såg en familj med två så söta adoptivbarn på Öland, den äldsta, en liten kille på kanske fyra - fem år såg ut att komma från något indian-land, den yngre, en flicka på kanske två var asiatisk. Så söta var de!

• BrudSommar2006

Ååhhh droger!!! Äter Diklofenak inflammationsdämpande och smärtstillande, jippi! Är nästan återställd, nåja inte riktigt än men mycket bättre, det finns ett liv utan ryggont! Fast för maken börjar jag undra, men sjukgymnasten han ska till kanske kan hjälpa. Idag slog han dessutom upp ett hål i huvudet igen på färjan men, men. Iris kommer nog att få ett ärr på foten men är annars återställd.

• BrudSommar2006

Lapinette, vilka fina bilder från semestern på FB!

• BrudSommar2006

Telis, tack! Måste erkänna att vi längtade hem de sista dagarna, en del andra åkte ju hem tidigare.

Imorgon börjar Iris dagis och jag känner paniken komma, inte för att jag inte tror att det kommer att gå bra, utan för att nu ska ju någon annan och inte jag få tillbringa dagarna med henne, jag har ju inte varit ifrån henne mer än några timmar i taget än. Det är ju rätt jobbigt att ha hand om henne hela dagarna så jag har lite sett fram emot dagisstart men nu känns det så klart inte så längre...

Saffranin, ja det är nog ingen idé att satsa på ÄL-tester, då får man bara panik när man inser att man sumpat den här månaden också gissar jag. Vi har varit i Tällberg flera gånger, fast inte nyligen, Lapinette ställde ju in sin resa dit nu pga vädret och det var nog inte så dumt tänkt.

• BrudSommar2006

Liten, lycka till med sömnträningen! Sova hela natten är något jag börjar tro aldrig kommer att inträffa för vår del, om hon inte snabbar sig så hinner hon väl bli tonåring innan vi får uppleva det och de är väl också vakna hela nätterna???

Det gick jättebra den timmen vi var på dagis i morse, fast vi ska vara där mellan tio och elva i tre dagar nu och det är ju så klart mitt i hennes sovtid. Jag försökte lägga henne halv nio redan för att ha sömnen avklarad men det gick ju inte så klart. Så när vi kom hem försökte jag hålla henne vaken till lunch men efter tio minuter så tultade hon mot köksbänken och krävde "bä" (välling) och när hon förstod att jag inte tänkt mig det så lade hon sig ned på golvet med tårarna sprutandes, fortfarande krävandes sin bä så det var ju bara att inse att det inte skulle gå att få i vare sig henne eller mig någon lunch, det blev istället lunch vid ett för henne när hon vaknat. Nästa vecka är det meningen att hon ska äta lunch på dagis vid halv tolv, frågan är bara hur hon ska kunna vara vaken tills dess eftersom vi ska vara där nio. Enda hoppet är att det ska vara så spännande med alla barnen att hon glömmer att hon är trött. Deras förslag var att hon kunde sova i vagnen en stund på förmiddagen medan de är ute på gården men det går ju inte att bara lägga henne i vagnen på en gård full med lekande barn och så sover hon, då måste man ju ut och gå.

• BrudSommar2006

Koko, tydligen sover inte "stora" barn mer än en gång per dag!!! Fast de har inget emot att Iris ska få sova, jag vet bara inte hur de kommer att lösa det i praktiken men vi får väl se. Idag var hon så trött så hon sover redan nu, innan dagis.

Har tid hos naprapat imorgon, jippi, hoppas mycket på det, med risk för att bli besviken förstås...

Clownis, stort grattis!!! Vad roligt att det går så bra med maken just nu så att ni verkligen kan njuta av lilla tjejen tillsammans.

Izzie, vilket skräp, hoppas att du får rätsida på eländet kvickt!

• BrudSommar2006

Vi har en sådan där in the pocket baby-sits men Iris har fått hålla in andan för att vi ska få på den så nu har maken hittat förlängningsspännen på Clas Olsson.

• BrudSommar2006

Telis, vilket skräp! Jag säger som AM, hur länge tror de att du måste vänta?

• BrudSommar2006

Sweet, läste just på din blogg, vad hon växer! Nu är det inte långt kvar så är hon lika stor som Iris var när hon föddes. Vad mysigt ni verkar ha det också.

• BrudSommar2006

Cicci, du är trevlig, snygg, har en underbar humor och hög social kompetens. Dessutom har du världens underbaraste lilla Victor!!! No more comments... var bara tvungen att skriva det...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen