Inlägg från: BrudSommar2006 |Visa alla inlägg
  • BrudSommar2006

Ännu en tur med barnkarusellen

Iris sov ju på dagis första gången idag och det hade tydligen gått rätt bra, hon hade fått sin nappflaska och välling och då hade hon snuttat lite och sedan somnat. Sedan vaknade ett annat barn och grät efter 50 minuter och väckte Iris och sedan har hon inte sovit något mer idag, otroligt! Tror att om vi varit hemma hade hon behövt sova en stund till men nu åkte vi till Mio och tittade på soffa och var iväg och handlade så hon fick åka kundvagn och så kom vi hem lagom till bad och sovdags. Nu ska hon vara på dagis 9 till 15 torsdag och fredag, jippi!

Jag var hon naprapaten idag igen, ska fortsätta gå en gång i veckan och se om det hjälper, fortfarande har jag riktigt ont men, men.

Hoppas att hon sover lite bättre inatt, igår natt vaknade hon en gång i timmen och det orkar vi nog inte med två nätter i rad!

• BrudSommar2006

Mrs B, ja det är ju hopplöst att försöka underhålla Iris hemma, hon bara gråter och skriker och är ledsen men på dagis är hon tydligen på gott humör! Vad trist att ni har det lika jobbigt på nätterna som vi, det önskar jag ingen! För mig blev det ju ingen vändning alls innan maken bestämde att hon skulle sova i egen säng, innan dess fick jag ju muta henne med amning nätterna igenom. Nu är det maken som springer in till henne mest på nätterna, jättesnällt av honom! Vet inte hur jag skulle orka annars. I förmiddags fick jag ingenting gjort eftersom jag kände att jag bara var tvungen att sova ikapp lite. Tänkte ligga någon timme men vaknade lagom till lunch!

• BrudSommar2006

Telis, åh, är det badrumsdags! Vad spännande!

Just nu är servicekillarna här från Gustavsberg för att sätta dit de rätta kranarna på badkaret eftersom det blev fel vid leveransen tidigare. Målaren har semester den här veckan och nästa men sedan är det meningen att det ska bli färdigmålat här. Igår var vi på Mio som en början på vår soffletning så nu efter semestern händer det lite här i alla fall.

Idag är det meningen att jag ska städa, hm...

• BrudSommar2006

AM, det där med varannan dag låter ju hur jobbigt som helst!!! Förstår att det blir stickor nästa gång! Jag har ju ibland jättekort och ibland jättelång cykel så när det blir dags för oss så blir det inte ett enda försök utan stickor även om det kan bli dyrt. Vi går typ aldrig och lägger oss samtidigt så det är alltid så besvärligt att få till det på kommando.

Vi åkte också till Bauhaus, det var för besvärligt med Gustavsberg, de hade dessutom ingen modell vi gillade, deras toastolar har en dum plastplatta ovanpå och den kan tydligen blekas medan resten av stolen ju inte gör det. Fast vi har en sådan i badrummet här nere men den var det ju inte vi som valde!

Nenne, hm, besvärlig sits men jag är nog mer för än emot att ringa!

• BrudSommar2006

Tur att inte vi byggde in badkaret i alla fall för nu har vi äntligen fått de kranar vi skulle haft från början och det hade ju inte gått att byta i så fall.

Iris går sin sista inskolningsdag på dagis idag men fröknarna har redan konstaterat att Iris är inskolad och klar, hon verkar trivas jättebra! Hemma är det bara gnäll, gnäll, man vet inte vad man ska hitta på med henne för att överleva fram tills vi ska vara på dagis nio, allt är bara jätteledsamt, men så fort vi kommer fram så strålar hon som en sol!

Många här i kvarteren har så fina trädgårdar med en massa blommor, vi har ingenting, allt är överblommat. Funderar på att åka och se om jag kan hitta lite höstblommor.

• BrudSommar2006

Koko, jag börjar också känna att det var tur att vi inte byggde in vårt men som sagt, har man inga bubblor är det ju inget direkt som kan gå sönder.

Lappinette, vad kul att ni är så nöjda med ert badrum! Vi är nöjda med vårt också men kommer nog att utnyttja det mer när Iris är lite mer självgående så att man kan ligga i badet en stund.

Liten, jo man får hitta på saker för att aktivera henne men hon håller ju aldrig på med samma sak längre än en halv minut så man behöver ju vara väldigt påhittig... Det går ju inte att vänta någon längre stund mellan varje aktivitet heller. Hennes bondgård som låter har varit en succé, hon har hållit på länge med att öppna och stänga båsen och stoppa in djuren på olika ställen men nu har hon i det närmsta lärt sig var de olika djuren bor någonstans, hon har ju haft den ett par månader nu.

• BrudSommar2006

Hjälp förresten, nu är jag nere på sista timmen själv innan Iris kommer hem, sedan blir det ingen mer egentid med semester hemma, på måndag är det ju jobbdags!

• BrudSommar2006

Nenne, vilket skräp! Var det här en cykel med eller utan pergo? Nu får ni väl ta och slå till på det där samtalet i alla fall.

• BrudSommar2006

Jag har tråden som öppningssida när jag går ut på nätet och blir automatiskt inloggad så inget strul med att leta tråd och logga in här inte!

Jag har inte riktigt förstått vitsen med elementskydd heller, fast jag vet att maken gillar dem. På rätt plats i sekelskifteshus har jag faktiskt sett riktigt snygga i och för sig.

Det blir ju inget problem med att försöka hålla rent under badkaret när det är inbyggt och det kan ju vara jättesnyggt men som sagt, det går ju inte att åtgärda om det blir några fel.

• BrudSommar2006

Gåstolar verkar vara populära, vi hade ingen till Iris eftersom hon redan vägde för mycket när det började kännas aktuellt.

Undrar hur vi ska överleva om hon inte börjar sova lite bättre snart, vi är helt slut, suck.

Ser fram emot måndag när man kan "dumpa" henne på dagis över dagen även om det innebär att jag måste jobba!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen