Ännu en tur med barnkarusellen
Tänkte på Moa när jag såg datumet på dagens tidning!
GRATTIS MOA PÅ 1 ÅRS DAGEN!!!
Tänkte på Moa när jag såg datumet på dagens tidning!
GRATTIS MOA PÅ 1 ÅRS DAGEN!!!
Kul att se dig tinga!!!!!
hinner bara in snabbt.... skulle bara säga hej och att jag har ALLA symptom mankan tänka sig, ha ha ha ha, molande mensvärk, täppt i näsan... Alla säger jag, men många för mig som brukar ha 0 (förutom täppt då)...
tjing
Hej igen,
man ska inte rop "hej" än så att säga, jag är inte så säker. Men enligt FL så är man mer feril efter MA/Abort och även om man har sett 2 ägg. Nu inbillar jag mig att det inte var 2 ägg utan 2 av ngt annat vi såg på vul.
Bara för att jag sååååå gärna vill bli gravid igen, så letar jag symptom och känner efter Så nu har jag funderat på ifall mitt kissinödiga lilla jag är ett symptom och att jag är trött är ett med? Sen har jag kännt att det spännt till i boobsen, som en dragning liksom.
Till saken hör att jag inte har haft mer än en riktig mens o en halvskum sen jag blev gravid med Victor, så kanske är det mensen som är på g och man känner sig lite konstig i och med det + det jag gick i genom?
BS, jag hade ÄL natten mot lördagen, tror jag. Det var då jag hade ont i af, sen har jag haft lite småaladåber och snigelslem med blod i måndags/tisdags. Kanske ÄL nu, kommer inte ihåg i vilken ordening?
Testar tdigast 9 september eftersom man ska vänta extra länge efter ett ingrepp som mitt. Så nej jag kan inte testa och igentligen är det ju knäppt att jag ens känner efter, eftersom man oftast inte känner ngt så pass nära inpå ÄL. Önskekänningar antaglien
Hade sex förra lördagen, onsdagen, sen nu i lördags och igår (för säkerhets skull). Så med 3 dagars intervall.
Nu är det ju inte bara att sexa på rätt dag som gäller, utan en massa annat, det har vi ju lärt oss. Så antagligen är det inget utan som det var förr, att man har symptom utan anledning, för att man vill helt enkelt
Men Victor var jag endast täppt i näsan i början.
Appropå Victor, han är genomförkyld, så min nästäppa ska vi kanske inse är ngt annat denna gången, smittad av lilleman antagligen
AM, jag såg dig igår, min tur att se dig.... Storgatan korsningen artellerigatan, jag kom på att det var du för sent, vände mig om o kände ju igen dig men det bekräftades med barnvagnen, och sen Livia i.....
hej Vickan pickan, du jag har fått min mens nu
Så för mig kom den precis 4 veckor efter min skrapning, som kan liknas med missfall.
Jävligt skumt att det är bara 7 dagar sedan jag hade ÄL förra helgen.... men men rikligt är det...
Jag har gjort det förbjudna! Varit inne på FL och även googlat på nidationsblödning :-0
Det står att den vanligtvis kommer 7 dagar efter ÄL, det är ju PRECIS vad det är sen jag hade ÄL, nu blev jag nervös....
men men det är ju rikligt med blod för mig och inte någon lite sparsam blödning o som jag förstod det kan man få en riklig blödning med, men det var visst ovanligt. Hjälp...
Lika bra att ställa sig in på mensen, att det är den som kom lite tidigt. Mamma sa att det inte var ovanligt efter en skrapning.
Nu är man inne i det här träsket igen, men det är ganska kul att jaga plus och leta symptom.
Måste komma ihåg att jag inte hade symptom med Victor bara
Heeej...
Oj det var inte många som har skivit på helgen....
Vänner, tack för sist och mailet med uppdateringen
Var är sweetan?
Kokosen, det är TYVÄRR mensen som kommit, det kan inte blöda så mycket om det är en nidis. Men det var ju verkligen sjukt att den skulle komma på dag 6-7 EFTER ÄL, precis som det står att nidisar gör på nätet, man hoppas ju in i det sista. Det är ovanligt med nidisar överhuvudtaget, och att det skulle vara rikligt är väl ännu mer ovanligt! (WISH NOT) Sen i går när det var ganska rikligt så tänkte jag att det är en riklig nidis bara fär att jag har gjort abort...
Man greppar efter halmstrån...
I morgon ska jag köra igång min huskur med Bisolvon och hela baletten, så får vi se vad som händer om en vecka eller så, då borde jag närma mig ÄL - om jag utgår från hur jag blev gravid sist (kansks ska köpa stickor med).
Tror jag ska ta ett gravtest senare i veckan, bara för att få bekräftat att alla hormoner är ute ur kroppen med, så man kan köra igång ordentligt.
Kommer ihåg i april, när jag trodde vi prickat ÄL, sen kom mensen 5 dar tidigare, så..... chansen finns där.
Lappis, säger som Oms och många andra. Akupiunktur är bra. SEN frågade jag mamma som jobbar med personer som är barnmorskor i grunden (hon utbildar ju sjuksköterskor) om detta med träning och liknelsen som vänner gjorde och hon sa att det stämmer att kroppen inte tar till sig på normalt sätt då för den är uppe i varv.
Sen sa hon även att man skulle låta bli alkohol från mensens första dag till ÄL, båda parterna, för någon anledning. Kanske ligger ngt i det. Jag var skitonykter både innan o under förra graviditeten, men då jag blev med Victor tog jag det lugnt...
Muggles, tack för telefonsamtalet och lite pepp... Jag kommer snart till Götet, vill träffa dig!
I dag har jag o maken varit ute på en 4 timmars promenad, jag är helt slut! Fy fasen. Gick över hela söder (inte mina kvarter) o sen tog vi båten till Hammarby sjöstad o promenerad runt och tillbaka igen. Vi gick ut halv 1 och var hemma kvart över 5, galet! Det som var bra var att jag o maken hann prata en hel del, skönt.
Nu har jag muffat i mig glass och kladdkaka, o jäser i soffan...
Stor kram
godmorgon!
snabbt inlägg...
ha en bra första dag på jobbet Oms.
Konstigaste konstigaste, jag har inte mens längre. Den kom som spotting i fredags, satte igång i lördags och i går kväll var det torrt igen, jag är mega förvånad...
Ska ringa till gyn i dag och höra i fall det är normalt, antagligen är det ju det
Telis hur går det för er förrästen? Men allt från renovering till ägg Tänkte på dig igår när vi gick på söder...
hejsan,
maken lämnade datorn hemma till mig idag, då han ska på affärsresa till norge. Jag ska få en ny dator av honom, detta funkar inte att bara ha en inom familjen när man inte jobbar. Mitt företag lät mig inte ha min dator hemma över mammaledigheten, suck!
Hur som, ursäkta alla tjatiga inlägg om min "tant", jag blev så paff av att det var så konstigt och satt och analyserade helt öppet och delade med mig lite väl mycket... skit i det nu....
nenne, jag ska testa denna vekan, bara så jag vet att de dumma hormonerna efter aborten är borta.
I går köpte jag Bisolvon
Nu jävlar!
Blir det tråd dejt på söndag? Vart?
Piggilin, tack för att du delade med dig om din dag. Jag kommer börja lipa jag med, likt din kompis, när jag ska vara ifrån Victor. Önskar jag kunde bli hemmafru har vant mig vid detta underbara mammaliv och jag är inte less på det för 5 öre
Nattson, tror AM hade de klart bästa tipsen på magont, eftersom hon är så liten.
Min mamma ringde idag - på TV4 morgon satt den där tantan Louise Hallin och sa att bröstmjölk ska hindra tex cancer celler att utvecklas på småbarn, att man ska spruta det i öronen på dem om de har ont där etc, läkarna på hennes jobb gick i taket ( de är tydligen dom läkarna som bla har skrivit siten growingpeople) för de är tydligen inte alls så eller alls bra att sputa in bröstmjölk i öronen, detta är ngt nytt påhitt som barnmorskorna håller på med, så hon sa att jag skulle varna er och de skulle tydligen kontakta tv4 och ifrågasätta hennes val att gå ut i tv och säga så? OJ OJ OJ
BS, usch vad jobbigt att känna som du gör för att komma hem till Iris, att hon är trött och jobbig. Har ni funderat på att söka hjälp av ngn sorts super nanny? Det verkar som det är extremt, det du säger. Och att inte kunna åka buss? Hmmmm, stackars maken.....
Tinga, kul att du är inne. Vad heter Piff o Puss igentligen, vill du berätta det? Eller har du gjort det och jag missat?
Telis, jag tror det är bra att renovera när man håller på att skaffa barn, då leder man tankarna lite till annat. Lät så härligt när du knappt hann ta av dig skorna innan du ville in o kolla i badrummet
Jag tror verkligen på akupunktur, jag skulle vilja testa det med. Är det svårt att få tid i stockholm Lappis, vad kostar det?
AM - har du symptom nu eller? Spännande?
Izzie, ja det där med cancern var nog inte så jäkla smart att babbla om, jag tänkte på föräldrar som har små barn under 1 som går bort i cancer, usch, tänk om de hörde att de skulle spruta bröstmjölk i cancer svulsten och att den skulle försvinna!!!!
galet....
Vissa saker hon säger är rent sunt förnuft enligt mig, men håller med Mugglan om detta med sömnen, det hände idag igen när en mamma ringde o ville ha sin egen nattsömn och kände att hon störde sitt barn och gubben typ snarkade, då säger hon att barnen vill höra sina föräldrars andetag etc etc, ja de kanske de vill då.... men va fasen,. sover gör de ju inte under oljud?
Nep, jag filtrerar duktigt.
MEN som jag skrev har hon lyckats få läkarna i Blekinge att göra uppror, ska bli spännande att se utfallet av detta nu!
Hur som, alla ungar är olika, så det är väl bara att ta till sig det som passar en bäst och det gör man väl genom att prova både det ena och det andra.
jasså AM, är det så knäpp den har varit mensen, ÄL nu liksom? Har du inte testat med stickor? Funderat på att gå o kolla när du har ÄL typ på gyn, som jag gjorde?
jag ska ta ett gravtest i morgon och sen köpa ÄL stickor.
Victor har sovit över 2 h nu, såååå skönt. Men å andra sidan vaknade han kl 05.45 idag och vägrade somna om. Så han var nog trött o hade inte sovit tillräkligt.
Han är 78 cm o väger 10,4 kg nu.
AM igen, hur mycket växer de fram till 2 års dagen i snitt på längden, ur lång är Livia nu?