Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

Jag tycker också att om nu möjligheten finns att bli inseminerad eller få ett ägg - så varför ska man avsäga sig det bara för att "andra" tycker att det är jättefel och förkastligt. Ingen ska väl bry sig om hur och varför - då finns det väl värre saker att förfasa sig över.
    Hittade en annan tråd på fl som gjorde mig förbannad, där någon skrev att Gud hade en mening med vilka som skulle få barn och att man inte skulle rubba på det (ang varför endel aldrig blev föräldrar).
    Så dem som Gud ansåg vara meningen att få barn var alltså (om man utgår från den teorin):
    Josef Fritzl dotter, i en mysig källare utan ljus - 7 stycken också - oh vilken salighet.
    Bobbys mamma - vilken välsignelse.

nej, nu orkar jag inte rabbla fler.

• nennesjuttioåtta

nu byter iaf jag spår.

Fy fasen vad irriterad jag blev på mig själv när jag vid kassan på Åhlens insåg att jag lagt ur 50:- rabattsedeln som gick ut idag, som legat i plånboken i flera månader... Jomenvisst, den ligger på bordet här hemma. Jättebra!

• nennesjuttioåtta

hahha Lappis, *huvudet på spiken*

Problemet är att jag helt snöat in på första hindret *snublar likt Kallur*, för egentligen har det ju alltid varit målet att VI ska bilda familj. Och första hindret är då att få ett pluss. Efter det är det bara suddigt.

Vet inte hur det blir med ivf och så, han säger inte så mycket, den där doktorn. Men det är först och främst om de märker att makens spermier inte överlever centrifugen (inte kontorsstolscentrifugen, frullan!)

Min akupunktör sa idag att endast var 4:e ägg fäster. Jag fick en nål precis på nidationspunkten så jag hoppas att den ger resultat. Men nu får jag inte tänka mer på det. *lalala*

• nennesjuttioåtta

vad fint det är med alla löven! Cyklade till stan idag och hela cykelbanan var alldeles gul av alla asplöv - som en gata av guld!
    Nu ska jag gå till affären och handla grejer till en Gulaschsoppa - det är väl höstigt! Eller mest vintrigt, egentligen... *joddelahohooo*

• nennesjuttioåtta

Ibland känner jag att jag nästan inte har insett vad som komma skall, den dagen vi plussar. ttrots lång väntan så känns det så overkligt att vi någonsin skulle kunna bli föräldrar. Tänk om vi aldrig blir det? Maken får ju darr på läppen så fort det är bebisar på tv. Och då får jag det med, för jag vill så gärna för hans skull att det skulle funka!

• nennesjuttioåtta

alltså, jag fattar inte riktigt vad vi gör. Men tror att vi står i båda köerna. Men är inte helt säker och orkar inte bry mig.
    Förstår att du inte orkar, det måste ju vara otroligt påfrestande om inte bara för kroppen så för psyket.

Till nyår ska vi ställa oss i adoptionskön, maken är mer på än jag. Han är så otroligt barnkär! Jag har sån tur, men sån jäkla otur att det aldrig blir nåt.

Cicci
    Maken tyckte att Victor hade dina ögon!

Hoppas våra barn får hans, de är helt hypnotiska - hahahah! Kanske med min längd på fransarna men med hans färg. ooohh

• nennesjuttioåtta

Lappis
    lycka till hos aku'n!

• nennesjuttioåtta

Lapinette
    vafasen är detta? Hoppas att tempen har fel... Men det verkar ju tveksamt. Fy faaaaaaaan vad tråkigt!!! Vad säger din akupunktör? Hur var värdena??? *kraaaam*

Frejis
    *kraaaam*

Koko
    öh, jag har försökt inboxa dig men fick frispel och skickade nog iväg två meddelanden (likadana) trots att jag inte ens hade hunnit skriva klart. Fan, jag som trodde jag hade koll på det här med data.

• nennesjuttioåtta

vilka förkylningstider! Håll er på armlängds avstånd! Har knappt varit fri i näsan sen den senaste. Alltid ena näsborren som är täppt, särskilt om natten. Det värsta som finns är ändå rinnsnuva, börja flagna under näsan och svida... Fy fan för att vara sjuk!

• nennesjuttioåtta

WOOOAAHH!! *måttar en snurrspark a la Bruce Lee mot tantjävlen* Wa-ta-ta-ta-taa!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen