Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Ännu en tur med barnkarusellen

BS
    Usch, det låter inget vidare med Iris eksem! Men skönt att det går åt rätt håll iaf, kunde de inte svara på varför det var så starkt på upplysningen (iaf spåna lite??).

Vilken tur att jag avancerat till den vita tronen.

• nennesjuttioåtta

hej kaninen!
    NY was FABULOUS! Hur sager man det pa svenska nu igien - GREAT!
    Vi bodde bra (ja, det var ju inte Four season direkt men gemytligt och bra läge), gick en hel del, hade turen att få några gratisturer på tunnelbanan tack vare ett par som inte skulle använda sitt veckokort längre, shoppade och fotograferade 4 siffrigt. Typ 1200 st kort. Åt på några ascoola diners och insöp atmosfären i de flesta områden från centralpark och neråt downtown.
    När åker ni dit nu igen? Dina bikiniränder har ju inte ens börjat anpassa sig till övrig hud (eller tvärtom)

• nennesjuttioåtta

Hann även med Coney Island (don't) och Brooklyn och Williamsburg (do)

• nennesjuttioåtta

Liten
    GRATTIS och KRULLTRUMPETER!

Vad synd att glasyren inte sjönk ner i kakan. Men första dagen brukar den vara lite torr och göttar te sig efter 3-4 dagar. Var både kakan och glasyren varm när du hällde på den? Jag gör många hål med gaffeln och bärsärkar kakan något grönjävulskt, men det syns ju itne sen. *wa-ta-ta-ta-taaaa*

• nennesjuttioåtta

Cicci!!!!!!!
    Hittade en annons i senaste Land (jepp, här är vi på blixtvisit i bondgår'n) om en lufttvättare; "för torr luft, torra slemhinnor, krupp eller astma". Fanns en modell med t ex digitalstyrning (vet inte om den finns i Stockholmsvitt )

www.swema-trading.se

• nennesjuttioåtta

hej hej hejjjjjj

Vinterdäcken är på, båten öst och flyttad till säkrare plats än längst in i viken där isen lägger sig först. Mössäsongen invigd för länge sen (jag hatar att frysa om öronen!! Tack gode gud för mössmodet) men den här fuktiga kylan som är är fasen värre än -15 och torr, skön kyla. Det här kryper ju in överallt. *burrrrr*

Vänner
    Vi har fått ett bud, men bara 10 000 över utgångspriset och då ville han ha en snabb affär innan någon annan hade fått chansen att kolla. Ny visning idag och de som kollade förra veckan (inkl han som lagt bud) är fortsatt intrsserade. Några astronomiska summor handlar det ju inte direkt om men allt hjälper ju oss att sänka huslånet. Vi blir förmodligen av med topplånet iaf och det känns ju skönt.

Inredning, kollade på den där sidan i våras, men håller med er. Är själv jätteintrsserad men har ingen koll på när accenterna blir för många - dock tycker jag att det trots allt är lite opersonligt när allt är tokmatchat, puffat (jag har iofs typ 1800 kuddar hemma så nu har jag väl kuddkrig i glashuset här) och man inte skulle tordas sätta sig i soffan. Men jag har hittat många idéer på förvaring och sånt där så helt fel är det inte. ÅÅÅH vill flytta NU!!!

• nennesjuttioåtta

Lappis
    ja fy faaasen, jag fattade inte vad hon gick på för där osade det svavel! Ville inte direkt trigga henne heller med att försvara dig och säga hur hon borde ha tagit inlägget för det blir ju bara fånigt. Jösses!

Alper och berg i allmänhet - finns det något vackrare, hänförande och rogivande? Jag älskar det! Skule gärna besöka alperna på sommaren också. Men vi har ju väldigt fina berg här hemma också då. Lapinette - tycker verkligen ni borde besöka Norge, kanske för nära men den perfekta blandningen av höga berg och vatten (eller snarare hav).

• nennesjuttioåtta

Frullan
    hahahah 17 mil är ju inte sååå himla långt norrut men fattar vad du menar. Jag har en dunjacka från Peak som jag köpte på MQ förra året. Den går ner till låret, har en rätt stor huva och är inte dunjackig om du nu menar det här bilringarna) utan den är slät med ett slitstarkt tyg (Lite som en canadian goose i modellen). Den fryser jag inte i även om jag bara har en tröja under. Det fanns på Stadium också men en annan modell som inte passade mig. Men du är ju mycket längre än jag så det kanske funkar bättre?

Annars är ju tipset att inte frysa om huvudet eller om fötterna. Ull värmer även om det är blött men bomull kyler (tänk på det till barnens strumpor!). Tvätta inte ansiktet på morgonen. Lager på lager. Man ska nog inte vara ett modelejon om man ska hålla sig varm. Långkalsonger!!! Men det här vet ni säkert redan.

• nennesjuttioåtta

BS
    hahha, det var knappast något lappis sa, hon andra tolkade på sitt eget sätt och ville nog inte riktigt läsa vad Lappis menade. Det var spikklubban direkt! Tur att det finns moderatorer, hahahahha! *catfight*

• nennesjuttioåtta

BS (igen)
    Hålelr med Cicci, det BEHÖVER ju inte vara exakt som förra graviditeten. Och dels vet du ju vad du i så fall kan vänta dig och kanske kan möta det på ett annat sätt den här gången? Våga vägra må dåligt! (Ohh vad lätt det är att skriva till andra...)

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen