• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Men ni står väl i kö för både insemination och IVF??!!

Mitt probelm är istället att jag alltid blickar så jäkla långt framöver så det där med adoption började jag ta upp med maken innan vi startat med IVF'er vilket gjorde honom förbannad .. och han åter igen kallad mig pessimist.

Själv har jag alltid sagt att jag vill försöka få barn och går det inte så går det inte. Trodde nog aldrig att jag skulle gå så långt som till IVF och nu stå i adoptionskö. Nu vill jag verkligen bilda familj med min underbara man. Men jag vill och måste se ett slut på allt det här med hormoner och försök ... skulle inte orkå som vissa andra med att göra 10 IVF försök etc. Inte min grej!

• Lapinette

Liten - är också förkyld och har min ansiktsbehandling bokad inom två veckor så nej tack. Jag ska nog hem och bädda ned mig efter jobbet.

Saffranin - grattis! Om jag kunde läsa rätt så är du gravid! Hoppas allt kommer att gå bra på måndag och vad otroligt skönt att du känner dig lugn och harmonisk. Alla får inte ont i bröst och mår illa. Symptomen här inne på tråden har varit så spridda och individuella så ingen känner sig riktigt som den andra.

Själv fick jag örter mot min förkylning igår hos min akupunktör samt order att dricka en kopp te precis när jag skulle gå och lägga mig och sen klä på mig en massa för att svettas ut. Shit, sov skitdåligt i natt! Så inte känner jag mig bättre idag men förhoppningsvis blir jag av med förkylning en gång för alla. Har ju haft något i kroppen sen i augusti.

Och idag dippade min temperatur något vilket innebär att tanten är på gång. Det är inte mycket men ligger helt rätt i tiden, en liten dipp idag, säkert något upp imorgon och på söndag kommer den. Tänk att man aldrig slutas att hoppas.

• Lapinette

Frejis - så ledsen att det inte bidde något. Jag var så säker på ett plus. Tycker dock inte du ska ge upp än och tror nog inte att du kommer att göra det heller. Gråt ut, skrik och tyck att livet är orättvist (för det är det!) och häng sedan med i slutet av november på en nytt tappert försök. Vi ska dra barnvagn nästa höst!!!

• Lapinette

Så det blir inga fler försök (försöker puffa dig i sidan för att få en ruvarkompis i december)??!!!

Håller med om att tvåsamhet inte är helt fel men jag tycker ändå det inte riktigt känns som om vår familj är komplett. Om vi helt slår om läget i vår till adoption så vet vi ju om att vi har ytterligare 2-3 år på oss att leva ut vår tvåsamhet (göra precis som vi vill, när vi vill).

I wish min förkylning blev bättre under dagen. Ansiktsbehandling just nu skulle vara rena tortyren (det är det visserligen annars också) då jag nyser konstant och snoret rinner ... är knastertorr under näsan. Trodde akupunktörens knep och örter skulle göra så att jag mådde bättre, inte sämre, idag!

• Lapinette

Frejis - du får absolut inte försvinna härifrån!!!! Gällande whiskey, nej tack! Det går inte ned oavsett hur täppt i näsan jag är. Ska istället sniffa tapetlim i helgen och se om det funkar.

• Lapinette

Cissi - vad gulligt av dig att läsa på FL åt mig men jag har sett henne, tanten alltså. Hon är redan på gång, kommer nog slå på stort imorgon.

• Lapinette

I know, jag kan faktiskt läsa mig till det men har inte kommit så långt bak i restråden ... du vet sparar det gottaste till sist.

• Lapinette

nenne - jag har en förmåga att planera innan vi har lyft . Det är ju inte säkert vi ska till NY men jag måste kolla upp lite och föreslå maken om det inte blir Kalifornien. Blir det inga barn så tänker jag banne mig inte sitta hemma och låta häcken bli stor och fet .

Nej, bikinränderna finns fortfarande kvar även om det inte blev många timmar i solstolen.

Hur många siffror bestod shoppingen av?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen