• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Kikar bara in för att säga hejdå! Kommer nog inte koppla upp mig förrän om en vecka och då lär ju Frejis redan ha plussat och massor av annat skoj hänt här inne!

KRAM

• Lapinette

Godmorning girls,

Sitter här superförkyld på kontoret och hör hur regnet smattrar mot fönstret. Igår låg jag på takterrassen på vårt hotell i bikini och läste slutet på Millenium (Stieg Larsson). Kan säga att det kändes något bättre än idag. Nåja, åter i stan efter härliga dagar i Andalusien. Hade tyvärr otur med vädret (inte igår ) men det var aldrig så pass dåligt att vi inte kunde göra de utflykter vi hade tänkt oss. Tur i oturen så regnade det när vi satt i bilen och var uppehåll eller sol när vi var ute.

Nåja, totalt OT på denna tråd. Själv sitter jag här med stora bröst och tycker mig ha kännt nypningar kring naveln. Men det vet vi ju alla att allt detta är bara en massa dravvel från min sida.

Är obotligt nyfiken på hur det har gått för Frejis så jag måste läsa lite.

• Lapinette

Har inte läst allt utan bara de sista två sidorna och förstått två saker:

- Telis har en donator!!!! Super!!! Har du börjat testa medicinerna?

Gällande äggdonator så har jag svårt att tänka mig det men det beror nog mest på att jag inte har behövt ta ställning till det. Mina ägg funkar, blir befruktade men sen ger det ändå inget. Inget säger ju att jag skulle bli gravid pga av äggdonation. Så stå i kö i ett år och få ett ägg och sen ändå misslyckas, nej tack. Hade jag varit i Telis sits hade jag förmodligen tänkt helt annorlunda.

- Frejis, vad fasen blev det inget??!!! Jag var helt övertygad om att det skulle lyckas denna gång. Faaaaannn!!!! Har ni orkat fundra på något hur ni ska fortsätta?

• Lapinette

Ahhhh... nästan samtidigt som mig?!!! Då får man sällis vid ruvningstider. Jag har ÄP vecka 49.

• Lapinette

Vad skönt att hon fick ett par ägg i frysen.

• Lapinette

Cissi, hur mår du? Några symptom eller mår du så där oförskämt bra.

• Lapinette

Jag drivs inte av någon längtan efter att må illa i 9 månader, få ond rygg, svullna fötter etc så för mig är adoption ok.

nenne - jag får emellanåt större bröst vid BOM så det är säkert bara normalt. Sa till maken att vi borde fota dem så jag kan kolla in hur de ser ut nästa gång jag tycker de är stora (tror att jag är gravid).

• Lapinette

Har också en väninna som väldigt gärna vill ha barn men blir bara äldre och äldre och har ännu inte träffat mannen i sitt liv. Jag vet att hon absolut skulle tänka sig insemination eller adoption för hon vill absolut ha barn. Själv har jag mer varit ute efter att finna min livspartner och sen får vi liksom se om det funkar eller ej. Alla har olika drivkraft och mål här i livet.

• Lapinette

nenne - tio djupa andetag!!!

Så klart du inte är dum i huvudet som fortsätter att försöka... annars sällar ju jag mig också till den skaran . Själv har jag dock aldrig längtat efter att vara gravid så det är inte därför jag försöker om och om igen utan jag vill bilda familj. Sen har jag alltid sagt att barnet gärna få "ploppa" ut i typ 3 års ålder för det är då jag börjar förstå mig på dem.

När går ni vidare till IVF? och är alla tester genomförda?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen