Ännu en tur med barnkarusellen
Helt sjukt men jag sitter här och googlar Julbord åt maken och hans företag (vi fruar får alltid följa med så det gäller ju även mig).
Helt sjukt men jag sitter här och googlar Julbord åt maken och hans företag (vi fruar får alltid följa med så det gäller ju även mig).
Abrupt slut på konversationen i natt då BT gick ned .
Idag åter en dag som förkyld och för att lägga extra krydda på det hela superhärlig (NOT!) mensvärk. Ska snart ge mig in och tapetsera "kontoret" med maken fast solen skiner ute.
Cissi - du är så envis. Tanten har kommit och det med beskded. Nästan så även jag tror på tidigt missfall eller något annat skumt. Nå väl, hon är här!
Page - härligt att se dig här igen. Långt och lika förnuftigt inlägg som alltid.
Telis - undrade också vart du tagit vägen men förstod om du ville ta ett litet break. Själv undrar jag emellanåt vad jag gör här inne ... det blir ju liksom inget iallafall (barn alltså). Tittar nog mest in när det är OT-ämnen som tas upp.
BS - nästa resa är bokad och går till Serre Chevalier (franska alperna) över nyår ! Har lovat maken att inte planera eller boka något förrän nästa år så jag lägger just nu energin på inredning (kontors/gästrummet) istället.
Det är så himla lätt att det blir "fel" när man skriver saker. Folk tar åt sig och missuppfattar (läser mellan raderna). Blev själv rejält utskälld här på BT för några dagar sedan (nenne vet vilken tråd) fast jag inte tyckte att jag "hoppade på" någon. Vilket fall som helst så gick jag raskt ut därifrån och tänker inte återvända ... för jösses vad hon blev förbannad.
Har du märkt Telis, att bloggen som vi följer har nu blivit inloggsskyddad pga påhopp som hon har fått! Otroligt att folk blir så engagerade, arga och bittra på nätet. Trist!
BS - det är vackert i alperna även på sommaren. Härliga sjöar och vandringar i bergen. Jag gillar berg och gärna i kombination med vatten.
Telis - nu blir jag nyfiken. Vad har ni bokat in för resor? Vet att du tittade på Italienska alperna i mars, är det bokat och vad mer?
Nästa resa för oss blir med 90 % säkerhet Barcelona i februari men vågar inte boka än om det blir så att maken byter jobb.
Frejis - nej ska ta det lugnt ytterligare en månad och sen köra IVF när du kör din FET . Min läkare är iväg på semester två veckor just nu och så visste jag inte om mina värden skulle se hyfsade ut (akup) så därför valde jag att boka in IVF'n till i slutet på november/början av december.
Telis - hur kunde jag glömma Paris!!!
nenne - Norge är klart intressant men har inte blivit av då maken gjorde en rejäl resa dit med en kompis den sommaren vi träffades.
Cissi - grattis till det lilla tickande hjärtat! När är det planerat att du ska tillbaks till jobbet?
Frejis - ni som är ute och reser så mycket varför tittar inte du in (skriver inte smygläser) på restråden?
Mitt problem med skor är att jag gillar högklackat och gärna i sandalett typ m a o skor som man till vardags och här i kalla Stockholm ALDRIG använder. Går numera nästan jämnt i platta skor och kallar dessa för tråkskor för de är så tråkiga att köpa. Gällande stövlar så har jag vadproblem som flera här inne. Tränade (obs presens) för mycket så de är som kolosser (annat var det förr... när jag var ung ) men har ändå hittat stövlar som passar.
Herregud så jag skriver ... dåtid inte presens och så meningar som inte jag själv ens förstår förrän jag läst dem 3 ggr. Ber om ursäkt!
Är det inte nu i helgen man "förlorar" en timme?