• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Ehhhh... *kliar mig i huvudet* ...njaaaaeeee, inte dem men deras fruar!

• Lapinette

Ja för Japp gillar jag inte! Uhhh så äckligt!

• Lapinette

Har noll koll på hans barnskörd men han tog upp ämnet igår på sitt program eftersom kockar jobbar i sådan värme.

• Lapinette

AM - har missat ert gräl (har ju inte läst i helgen). Skönt att det känns bättre och att ni verkar ha kommit fram till en bra lösning.

• Lapinette

nenne - satans, jäkla kärring, varför ska det aldrig funka?!!! Stackare, kram på dig!

Page - trodde att en page var utan lugg . Jag tycker att du ska spara ut, det går alltid att klippa den igen. Själv har jag inget problem med en stor panna utan snarare att jag ser ut som en pekines (platt ansikte) men har fått mammas spetsiga näsa (tänk Hedvig). Det ser helt ok ut vid kort page men jag kan omöjligt ha håret långre (utan lugg). Men prova så vet du!

Frullan - grattis! Sällar mig till dem som inte riktigt förstår det där med att du har problem med att bli gravid. Om du har problem ... vad har då jag? Din lilla förgurka !

• Lapinette

Bara för att ni börjar räkna antalet försök så började jag räkna våra och vi är uppe i typ 28 aktiva försök. Galet!

• Lapinette

Roligt och läsa om hur det funkar hemma hos er. Det är i större utsträckning jag som lagar mat, småplockar och fixar hemma men maken hjälper alltid till. De dagar jag tränar (och inte han) står maten på bordet när jag kommer hem. Han diskar oftare än mig och han är duktig på att plocka undan efter sig. När vi städar så är det jag som dammar och torkar och han som dammsuger. När det gäller tvättstugan så blir det oftast han som tar hand om den pga att jag vill gå och träna eller att jag väljer att laga maten istället.

Självfallet så lär det bli annorlunda den dagen man får barn men jag tror ändå att han alltid kommer att ha den där "hjälpa till" mekanismen i sig. Samma sak när vi är hemma hos hans mamma så är han den som alltid hjälper henne med disk, duka av bordet etc.

• Lapinette

Cissi - det var 2 år i somras och vi har verkligen försökt varje månad, så där passerade vi ju 24 månader. I dessa 24 försök så ingår 4 inseminationer, 2 IVF och 1 FET. Samt att vi även i början hade sex 3 ggr per dag (om vi ska köra Frullans teori) vid ÄL. Har provat rosenrot, borago, bakifrån, nedifrån samt uppifrån . Nu är det akupunktur som är det senaste ... sen tror jag nog vi har provat allt!

• Lapinette

Bara man själv är nöjd med fördelningen hemma så är det bra. BS - du kanske ska ta ett snack med din make för det är ju inte bra om du vaknar arg varje morgon och tror att ni ska skiljas.

• Lapinette

BS - har bestämt, inga fler IVF'er. Det tar för mycket på psyket. Det räcker med de ägg vi har i frysen (borde åtminstone bli 2 FET). Då har vi sammantaget gjort 5-6 försök på "konstgjord" väg. Det får räcka!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen