• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

AM - har inte kommit riktigt så långt. Har en middag emellan som ska planeras (och precis en avverkad). De går på löpande band nu när det börjat bli mörkt och kallt ute. Nå väl, tänke skriva upp vad jag INTE kan bjuda på och sen komma fram till vad det blir och gärna olika på dessa middagar eftersom det är helgerna efter varandra.

• Lapinette

Obs första middagen är ingen gravid.

• Lapinette

gosnosen - precis, förbered den och ställ in formarna i kylen. Sen kan du sätta på ugnen när det är dags för varmrätten och när du ätit klart pyttsa in dem. De ska ju bara vara inne i några minuter så det går snabbt.

• Lapinette

Ville bara veta i allmänhet så jag inte börjar fundera på något som absolut är no, no. Hur är det med räkor, funkar det? Gjorde ju en fräsch räkcoctail som förrätt i helgen. Den kan jag tänka att köra som repris. Sedan blir det nog en bouef bourgignon och så kanske den enkla och välbeprövade vita chokladmoussen.

• Lapinette

MSW - Ulriksdals Värdshus? Vet inte hur långt bort från pendelstationen det ligger.

• Lapinette

Snacka om att skriva samma inlägg som AM.

• Lapinette

nenne - har aldrig tagit hormoner inför insemination utan bara Gonal-f inför IVF. Det tipset jag fick vid spruta (inför IVF så får man en liten sprutkurs) var att nypa tag rejält i fläsket (det lilla du har) för då gör det mer ont avseende "nypet" än nålen. Sen så fick jag lära mig att ta den varannan dag höger varannan dag vänster för att slippa blåmärken. Vad mer, jo att inte dra ut den för snabbt så all vätska verkligen hunnit komma in samt inget blod upp i sprutan men du kanske har en ny spruta varje dag? Gonal-f är det olika doser på så min brukar räcka i 3-4 dagar.

Shit om dryga 2 veckor ska jag börja spruta igen. Är verkligen en evighet sen sist.

• Lapinette

nenne - förstår om du klättrar på väggarna. Själv skulle jag nog göra det efter en vecka och sen gå ut och erbjuda städhjälp, vika kuverthjälp eller vad som helst hjälp till alla jag känner.

mystery shopping - det har vi sysslat med en gång i tiden. Inte jag själv men mitt företag.

IVF - antal sprutdagar lär nog ligga som vanligt kring ca 12 (tror jag). Har ju aldrig kört kortametoden förut så jag vet inte om jag kommer att reagera annorlunda.

• Lapinette

nenne - kom inte med några valser här. Vi har faktiskt sett dig live! Du är söt, inget troll.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen