• Lapinette

Ännu en tur med barnkarusellen

Cissi - Jag vet, läkarna rekommenderar sex varannan dag och det är så vi kör numera. Tjejen som plussade inne på FL hade endast sex dag 15 och dag 19 och inget utslag på ÄL-stickan! Annars hade de sexat betydligt mer .

Telis - tänk då blir inte vänta så lång (om ni får göra ET i maj/juni). Vad härligt! Får jag fråga hur mycket detta kostar och ska ni då upp till Falun igen?

• Lapinette

Nenne - det är därför vi börjar öva redan nu (en vecka innan ÄL). Lika bra att köra varannan dag i typ två veckor. Då kan man ju liksom inte skylla på att vi "körde" fel dag.

BS - ni kan inte få hjälp "utifrån" med avlastning? Jag vet vad som känns tyngst för dig men städhjälp eller liknande.

• Lapinette

Moi? Nej, du måste förväxla mig med någon annan . Visst är 7 månader långt men jag tänkte mest på de där 2 åren som det var snack om från början. Nu är det ju "bara" ett halvår. Ahhhh... så det blir ett gratisförsök. Vad underbart att slippa punga ut pengar. För oss kan det bli en så där 50 000 kronor till att punga ut (1 IVF + 3 FET ... om det blir så många FET).

• Lapinette

Jag vet att det "plötsligt" kan hända. Det är ju därför man försöker om och om igen. Det finns ju inga fel på någon av oss, vi får uppenbarliga bra embryon vilket gör att man kör på varje månad. Som sagt, skam den som ger sig.

Telis - självfallet är ni liksom alla andra som lider av samma problem som oss välförtjänta till att få göra några försök via landstinget. När jag räknade upp 50 000 kronor så var det inte för det 3-pack vi har köpt utan för framtida FET + den sista IVF (5 000 till vår läkare).

Är också nyfiken, får ni tillgodoräkna er ytterligare försök om det blir fler ägg som blir befruktade?

• Lapinette

Ahhh... svar fanns ovan. Det är ju toppen! Hoppas det blir en redig skörd så ni kan (om det behövs) få göra några FET också.

• Lapinette

Telis - vid första IVF funkade den försäkringen bra men vid det andra försökte "kom de på oss" så nu får vi snällt betala de där 5 000 till Dr J.

Frejis - vi har redan gjort 1 FET (vilket ingår i paketet). Resterande FET kostar typ (måste kolla upp igen) 8 000 kronor per gång. Hoppas på 3 FET så det blir ju en nätt summa på 24 000 kronor.

SORRY! Räknar som en åsna! Det är ju 29 000 och inte 49 000.

• Lapinette

Nu känns det redan bättre (ekonomiskt) !

• Lapinette

Jag rekommenderar 3-pack. Fast ni har ju då redan gjort 2 IVF och 1 FET så det hela beror ju på hur länge du tror ni vill/orkar försöka?

• Lapinette

Ja, fast vi fick avdrag på det första försöket (5 000 kr) så vi får väl vara glada för det. Sen lät vi makens jobb betala IVF-paketet vilket ledde till ca 50 % i skatteavdrag så i princip betalade vi "bara" 17 000 för vårt 3-pack (så mycket som ett försök kostar). Undrar om man kan göra samma ska med varje FET försök?

• Lapinette

Page, har man inte rätt att klaga när saker och ting inte fungerar som de ska? Och om ni är deprimerade så är väl inte det konstigt i den situation som ni befinner er i men för den sakens skull måste man väl ha rätt att säga vad man tycker när vården inte fungerar.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen