• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Frejis - jorden snurrar åt alla håll samtidigt, det är jag HELT säker på!

Själv ska jag försöka ta mig upp ur datastolen och inse att jag har en del i världen utanför BT. En halvskriven lista inför cykelturen till affärn ligger bredvid mig och en tydlig känsla av att det är dags att sluta hänga här...

Imorgon blir det jobb och alltså BT-förbud dagtid igen. Tur att blodflödet klingat av, hade nog fått lätta på BT-förbudet annars...

• viktualia

Brudsommar - det är inte OMÖJLIGT att bli av med övervikten! Jag lovar! Med STOOOOR risk för att låta flåshurtig... Jag blev ju av med 24 av mina 30 onödiga kilon på 7 månader. Sen ides jag inte fortsätta. La av i januari 08 och har bara gått upp 2-3 kg sen dess vilket jag tycker är ett hyfsat facit. Själv blev jag salig på min metod - www.viktklubb.se - hoppas att du hittar en metod som du kan få bli salig på!

• viktualia

Dagens grubbel:

Jag brukar vara totalt öppen med i stort sett allt som händer i mitt liv. Väldigt få saker är tabu i min värld och mina vänner vet oftast vad som hänt i min tillvaro. Plötsligt dök detta konstiga missfall upp och nu vet jag inte riktigt hur jag ska vrida på frågan - vem ska man berätta sånt för och vem blir det bara jobbigt att berätta för?!?

Jag är priviligerad nog att ha ganska många nära vänner, men inte så tät kontakt med dem eftersom de inte bor på samma ort som jag. Alltså grubblar jag just nu hemskt mycket över gränsdragningen...

men men.. det ger sig väl... det är bara det att när vännerna ska få veta något om min värld så sker det i princip på mitt initiativ och nu funderar jag över om och hur jag ska höra av mig och berätta vad som hänt.

.... gaaaa VARFÖR kan jag inte få ha hela mitt liv samlat på en ort?!?!?!?!

• viktualia

Start september - eftersom det tog på första försöket och jag inte träffat någon av mina närmsta polare under semestern så är det ingen av dem som vet att vi försöker....

• viktualia

Brudsommar - det gäller att hitta sin egen motivation till att banta och sin egen metod. Själv la jag en del av all min datatid på viktklubbande och det räckte.. Det häftiga med att banta är ju att man blir så glad av att bli smalare!!!

*kramar om och hoppas att du hittar motivationen*

• viktualia

Surt med tantbesök...

Själv har jag bara drippdroppande kvar. Har jobbat första dagen efter semestern och hade jätteskoj! Tänk vad priviligerad jag är så får ha så SKOJ på arbetstid! Surt just nu är förkylningen som seglat upp..

Och låna trilskande ungar... tjaa hade jag bott närmare hade jag gärna avlastat någon av er, MrsB och BS!

• viktualia

koko - jobbigt med magen!

Förresten - råskum känsla att svara "fantatiskt bra" på kollegornas fråga om "hur har du haft det på semestern?". Det är ju helt sant, jag har haft en ljuvlig semester MEN missfallet var ju allt annat än ljuvligt.... livet är skumt!

Tinga - ååååå vad jag unnar dig att få känna att det är roligt att ha barn!!!!

Liten - spännande med sovkuren!

• viktualia

Telestubben - jag tror säkert att den var usel... jag tyckte att musikalen var riktigt dålig så filmen lär inte bli bättre...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen