• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Ang foton i galleriet - jag gissar på att nr 60 och 61 är på Omsans lilla dotter... men 62 och 63 har jag ingen gissning på.

• viktualia

MSW - tack för läsningen!!!

Själv har jag fullt sjå med att jobba som en galning på dagarna och försöka ta hand om vår sanslösa äppelskörd om kvällarna... fniss fniss!

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-04 21:57:10 följande:
    Vickan ska ni på't igen efter din nästa mens eller vill du avvakta igen? Nu har du ju testat och du tyckte ju inte att det var någon höjdare. Tror du att du skulle känna annorlunda om det tog direkt den här gången också?
    Ytterligt bra fråga... jag tror att vi hoppar på tåget igen... nu är jag mer mentalt inställd på att jag kan bli gravid och vad det kommer att innebära. Jobbar just nu hårt på att njuta av tillvaron som ickegravid - dricker gott av alla möjliga sorter och lever i mitt vanliga sanslösa tempo...
  • viktualia

kan nog strax bocka av en sak till på inköpslistan:

- en Volvo V50 från 2004, ljusblå och HIMLA snygg. Med fler hästkrafter och plats för klart fler pinaler än vår nuvarande!

coolt!

• viktualia

Piggelin - jag försöker hinna läsa allt i alla fall... men det är nog sovdags här strax

• viktualia

Nenne - VILKET najs hus, men trist med direktverkande el som uppvärmning!

Liten med Mindre - jag kommer fortfarande åt kodakgalleriet... konstigt!

• viktualia

Liten - aha! då är jag med!

Nenne - bra med fjärrvärme i närheten! Glöm inte att ringa kommunens plankontor och kolla läget med gällande detaljplan och andra planerade förändringar i närheten!! *jobbVickan har talat*

• viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2008-09-10 12:50:00 följande:
    MSWansluta till fjärrvärmesystemet här går nog på 15-20 000:- tror jag, och så måste man ju byta ut alla element och så, som du säger, och det vet jag inte om vi ska sätta in nya element eller göra golvvärme överallt. Men man kan ju sätta in någon luftvärmepump eller nåt också. Doktor M ska jag träffa runt kl 16.
    Hm.. jag skulle gissa på att det var betydligt dyrare.. när mamma och pappa bytte från direktel till vattenburen värme + bergvärme gick det lös på runt 200 tusen.

Ansluta till fjärrvärme skulle jag gissa går på runt 50-60 tusen beroende på leverantör, hur långt man behöver gräva osv.

Mitt tips: Kolla upp detta mer noga så att det ingår i er ekonomiska kalkyl!!!
  • viktualia

jag är här!

orkar bara ha lite dåligt samvete för att maken målar och jag ägnar mig åt div strunt jox. Ska nog sova tidigt, är lagom klubbad i skallen... men än är jag här och vinkar till Nenneskrutt!!!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen