• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

Oj vad konstig natt vi måste ha haft inatt....

Maltesov bra från 19 fram till 04 (nästan som vanligt). Sen gick jag upp och gav honom en flaska och bytteblöja och sen somnade vi om igen.

När Max kom in till oss var klockan 08 och man kände sig ganska ok. Maken och jag pratade om natten och hur Malte sovit och då kom det fram följande:

Jag hade varit uppe som sagt 04, välling och blöjbyte och maken hade inte märkt något. Sen hade han varit uppe 05.30 och gjort samma sak eftersom han trodde det var dags och jag hade inte märkt något.
    Det hela var nog väldigt toppen för Malte iaf......

• Izzie

Halloj i tråden!

Är utskriven från sjukhuset nu med starka antibiotikatabletter. Värken är tack och lov borta, men jag hör fortfarande jättedåligt på högerörat. Troligen kommer jag att göra det under en lång tid framöver. Ska på återbesök på onsdag och hoppas att jag slipper antibiotikan efter det. Bli så fruktansvärt trött av medicinen. Maken har börjat jobba igen, och det tar på krafterna att ta hand om Matilda när man inte känner sig på topp. Hon har dessutom varit sjuk och varken äter eller sover. Men men, hon är på bättringsvägen nu.

Nenne - Jävla tantarsel. Har inga mer ord för detta. Håller tummarna för att era framtida inseminationer ska funka och det fort som f-n.

Lappis - Starkt att ta tag i adoptionsprocessen!

BS - Vad kul att Iris verkar trivas på dagis! Det måste vara jätteskönt. Det är snart dags för oss att bestämma vilket dagis Matilda ska gå på. De känns så stora på något vis när det är dags för dagis. Har du börjat jobba ännu eller är det imorgon?

Liten - Det låter ju super att ni fått sån hjälp på kursen! Har du testat AW's metoder innan kursen eller började ni nu? Om man bara ska ta något, vad har funkat bäst och vad rekommenderar du att man börjar med? Svår fråga kanske, men på något sätt känns metoderna så maffiga att jag inte vet om jag orkar läsa in mig på allt...

Telis - Gud vad härligt med nytt badrum! Önskar att vi hade råd att ta tag i vårt. Vad ska det bli för stil där inne då?

Mrs B - Det var värst vad han blev ompysslad i natt

Nä, ska passa på nu att gå ut och plantera några skott på smulgubbar som jag fick av mamma. Matilda sover, förmodligen högst tillfälligt, och då gäller det att passa på.

• MSW

Hej alla!

Då var denna helgen med slut och ingen bebis i sikte! En vecka kvar till bf...
    Har klarat av 90års kalas och allt möjligt..

MrsB: Haha, vad konstigt att ingen av er märkte när den andra gick upp, jaja, ni måste juh ha sovit gott då iaf..

Izzie: Skönt att vara hemma från sjukhuset, även om du fortfarande käkar medicin! Tråkigt att du måste dras med den försämrade hörslen, men förhoppningsvis blir det väl gradvis bättre..

Nu har maken semester i två veckor framöver (som förhoppningsvis smidigt går över till pappadagar när de tar slut....) och det känns så skönt att inte gå hemma själv och dra och noja...
    Men vi ska försöka att planera lite små utflykter och annat att fördriva tiden med.. Annars blir vi nog tokiga innan bebben behagar dyka upp!
    Imorgon ska vi träffa doktorn, som ska bedömma mognaden av livmoderhalsen (hoppas att den inte är helt omogen)och sedan blir det att gå i affärer och annat skoj..

Kram till er alla!

• Liten med Mindre

Izzie - jag har svårt att se att man kan göra en sova hela natten-kur light. Kuren är till för att de olika verktygen ska sätta sig. Och som Anna säger - bestämmer man sig för något så är det bara att köra fullt ut. Att bara testa - då funkar det inte. Jämför klassiskt med banan-dieten: äter en banan och väger sig sen. Näpp - gick inte ner i vikt - funkar inte..

Men, det som vi började införa innan, var att försöka hålla ett schema. Nu fixade vi inte att få till sovtiderna, och inte tyst på natten, men maten höll vi hyfsat. Så börja i schema-änden och fundera hur ni vill ha dagarna.

Jag var rätt skeptisk till en del av det hon förespråkar innan vi åkte. Nu tycker jag mer och mer att det är klokt. Inte allt förstås, men mycket. Barnaboken och Sova hela natten-boken har mycket bra information.

• Liten med Mindre

MrsB - gissar att ni hade en mätt och nöjd bebis i morse.

• Liten med Mindre

Idag har jag kört min första cykeltur på säkert 2 år. Skrämmande lång tid, men skoj var det. Och jobbigt - inte pulsmässigt (enkel slät väg), men ont iknäet och framför allt i baken. Aj aj aj!

Måste ju ladda för spinning premiär i september. Har bestämt att köra i höst, må det bära eller brista. Får nog gå på erfarenhet och rutin de första gångerna.

• Liten med Mindre

Lilltjejen vaknade (eller pep/skrek) 4 gånger i natt - alla gångerna somnade hon om själv efter 0,5-4 min. Skönt!!! Och hon är tillbaka och äter nästan lika mycket som hos AW. Hoppas att det håller!

• Telemarkgrrl

Izzie, vad skönt att du har fått komma hem från sjukhuset och mår lite bättre igen. Det lät verkligen som en riktig pärs det där. Vårt nya badrum blir ungefär som nästan alla andra badrum här i stan, vitt kakel och mörkgrått klinkergolv. Lite röd glasmosaik blir det också och golvvärme, spottar i taket och ett badkar på fötter. Sen får det inte plats mer.

Liten, vad coolt att den där kursen funkat så bra!

• Telemarkgrrl

Här har vi städat hela lägenheten och badrummet allra mest i helgen och varit ute och njutit av det otroligt fina vädret.

Och igår var vi på bio och såg Mamma Mia - fantastiskt dålig! Fast det verkade jag vara ensam om att tycka i salongen så tveka inte att se den om ni inte har gjort det.

• viktualia

Telestubben - jag tror säkert att den var usel... jag tyckte att musikalen var riktigt dålig så filmen lär inte bli bättre...

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen