• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Mrs  B

BS

Vad skönt att det går bra för Iris på dagis!
    Hon är nog liksom Max ett "dagisbarn".....

Max älskar sitt dagis och vill aldrig gå hem, så igår skojade fröken med mig och undrade om jag verkligen var såååå tråkig att vara hemma med. Tja, sa jag, det är ju inte samma action som ni har här.....

Malte och Iris ska kanske bilda klubb, nu när Max äntligen lämnat klubben....
    Malte är nämligen lika hopplös (?) som Iris och vaknar en gång i timmen. I natt skrek han våldsamt i 1 timme sen blev det alvedon och välling och natten innan var jag uppe hos honom 1 gång i timmen. Vissa dagar är inte roliga....

• BrudSommar2006

Mrs B, ja det är ju hopplöst att försöka underhålla Iris hemma, hon bara gråter och skriker och är ledsen men på dagis är hon tydligen på gott humör! Vad trist att ni har det lika jobbigt på nätterna som vi, det önskar jag ingen! För mig blev det ju ingen vändning alls innan maken bestämde att hon skulle sova i egen säng, innan dess fick jag ju muta henne med amning nätterna igenom. Nu är det maken som springer in till henne mest på nätterna, jättesnällt av honom! Vet inte hur jag skulle orka annars. I förmiddags fick jag ingenting gjort eftersom jag kände att jag bara var tvungen att sova ikapp lite. Tänkte ligga någon timme men vaknade lagom till lunch!

• fru AM

Lappis: Vad bra att ni bokat samtal! Positivt på något sätt. En väg framåt - samtidigt som ni in te utömt ivf-möjligheterna. Smart.
    BS: Kul att Iris är framgångsrik på dagisfronten. Trist att nätterna är skräp. Det är delvis ett lotteri det där. Vissa barn är bara mer oroliga nattetid. Tror jag.

Så otroligt mycket jag skulle vilja kommentera men minnet och tiden räcker inte till som ni skriver ... Men jag läser och försöker hänga med ...

Kram till alla

• Telemarkgrrl

AM, på tisdag smäller det! Gu nåde er om ni får några fler vattenläckor!

• Lapinette

Samtalet som är ett infosamtal är om lite mindre än två veckor. Det gick ganska snabbt att få till det där första mötet men jag räknar inte att resterande går lika fort vilket är helt ok för mig eftersom kön är lång och vi fortfarande försöker. Ska idag ringa en akupunktör för att kolla om hon har tid för mig.

• BrudSommar2006

Telis, åh, är det badrumsdags! Vad spännande!

Just nu är servicekillarna här från Gustavsberg för att sätta dit de rätta kranarna på badkaret eftersom det blev fel vid leveransen tidigare. Målaren har semester den här veckan och nästa men sedan är det meningen att det ska bli färdigmålat här. Igår var vi på Mio som en början på vår soffletning så nu efter semestern händer det lite här i alla fall.

Idag är det meningen att jag ska städa, hm...

• Telemarkgrrl

BS, prata inte om Gustavsberg. Vi beställde en toalettstol från dom i april. Den kom inte och sen kom den inte och sen sa dom efter sommaren och nu säger dom att dom inte börjat tillverka den än och dom vet inte när dom ska börja heller. Gah!

Nåja, vi har hittat en annan nu så det är ingen kris. Toalettstolen är ju annars något som man hemskt gärna vill ha i ett badrum.

• MSW

Lappis: Spännande att ni börjat planera för adoption!

BS: Vad skönt att det verkar gå så bra med Iris på dagis! Förhoppningsvis kanske hon lugnar sig lite på nätterna när hon är mer van vid att vara på dagis på dagarna..?

• MSW

Telis: Vad du är gnällig, och har stora krav! Toalettstol i badrummet är väl klart överskattat!!
    Så otroligt irriterande när det verkar som de bara ha schabblat själva! Skönt ni har hittat en annan, men det hade juh gått betydligt fortare om de kunde kläckt ur sig det tidigare hur långt tid det skulle ta..

• Telemarkgrrl

MSW, hihi, ja jag känner mig lite gnällig idag.

Det blev aldrig något kris eftersom killen som ska göra badrummet blev försenad också och inte kunde börja i maj som först planerat. Så inget ont som inte har något gott med sig.

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen