• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Så många IVFare inne och svarar!!!

Vissa verkar klara den långa bättre och andra den korta så det blir liksom att prova sig fram. På St Göran gör de i regel den korta varianten och där har jag FL-kompisar som nu istället ska prova den långa för att de inte får tillräckligt bra resultat med den korta. Som sagt ... inget är fel eller rätt utan något man får känna efter och prova sig fram. Förhoppningsvis så slipper du det Page!!!

• Page

Man kan alltid lita på er! Tack Lappis, Frejis och gosnosen!

Så det är de två olika behandlingarna som ni pratar om när ni nämner den "långa" och "korta". Nåja, vi får se vilken metod jag får använda. Jag räknar kallt med att läkarna kommer att svara på alla mina frågor, men de kan inte svara på hur man mår så som ni kan.

Hahaha, det kan vara bra att veta om jag ska hålla mig borta från människor under en månad, om jag ska sitta hemma i min ensamhet. Hormoner är läskiga saker!

Lappis, jag kommer inte slippa göra ivf. Om makens spermier inte var helt döda förut så är de det nu. Med all säkerhet! Insemination är ju ett alternativ, men det kan vara dumt att slösa på de friska nedfrusna, utan det är bättre att ta fram de stora kanonerna på en gång- ivf!

Tack för hjälpen!

• Page

Det är så skumt det här med hormonvärden, att det kan skilja så mycket mellan olika individer. Jag har ingen aning hur mina värden ser ut, det enda jag vet är egentligen att mina äggstockar ser normala ut vid vul (dvs massor med äggblåsor). Men vad betyder det egentligen? Det kan ju fortfarande vara en massa knas i alla fall.

De där äggen gör livet surt för mig i dag. Ena stunden är jag råkåt, andra så känns det som om ägget vill hoppa ut genom magen. Har dessutom "sniglat" i några dagar, så hade det varit dags för oss hade jag stängt in mig själv med maken i sovrummet i några dagar.

• Telemarkgrrl

Eftersom nästan alla andra IVF:are har svarat så gör jag det med.

Jag har mått över förväntan faktiskt av hormonsprejen. Jag har haft lite obehagliga svettningar på nätterna men i övrigt har det varit lugnt. Humörsvängningar har jag redan utan sprejen så det har inte förändrat något.

Däremot har jag fått ganska rejält ont under sprutperioden när äggblåsorna vuxit till sig. Men jag brukar ju ha väldigt ont under vanliga ägglossningar också så det är kanske inte så konstigt?

• Telemarkgrrl

koko, har börjat på boken nu och tycker att den är kanon! Igår blev jag alldeles tårögd när jag kände igen mig så mycket och insåg att jag inte är ensam. (Kanske har lite biverkningar ändå? ). Känner mig riktigt motiverad nu så tack för tipset!!

• BrudSommar2006

Idag åt ju Iris lunch på dagis och det gick jättebra, hon satt i tripp-trapp stol utan ram runt magen såg jag så ikväll tänkte jag att jag skulle testa att ta bort den på stolen här hemma men hon satt ju inte alls lika snällt såklart! Hon klättrade upp och ställde sig på sitsen hela tiden och skulle ha upp fötterna på bordet och jag vet inte vad. Så nu är den tillbaka igen!

Det verkar som att hon glömmer att hon är trött när hon är på dagis och så fort jag hämtar henne kommer hon på det och blir hysteriskt grinig. Den sista biten innan jag får upp henne i sängen är lite kämpig faktiskt.

Idag sov hon inte kvällssömnen mellan fem och sex som hon gjorde igår och sov bara drygt en timme efter dagis så hon har varit jättetrött och skakat gallergrinden mot övervåningen ända sedan strax efter sex. Fast vi har lyckats hålla henne vaken tills nu ändå, får se hur natten blir. I morse vaknade hon inte förrän åtta, har ju aldrig hänt förr. Synd bara att hon vaknar lika många gånger på natten hela tiden.

• Piggelin1

Hej på er,
    kan inte låta bli att dela med mig av denna tråd, som jag fick via mannen (vi har ju en Mini, så han är därinne & kollar med jämna mellanrum)

www.coopersweden.se/showthread.php

Så det funkar med MiniCooper & barnvagn

• Lapinette

Piggelin - låter som min man som är inne och läser på ett Alfa Romeo forum . Why not om det finns "att göra barn" forum?!

• Zozo

MSW; det är sa himla olika det där med trycket; Som min mamma sjuksköterskan säger; för att ha säkra värden att jämföra med ska trycket helst alltid mätas vid samma tillfälle pa dagen, efter vila, med samma apparat och helst samma skôterska.
    när de mâtte upp mina konstiga tryck gjorde det de med 5 olika skôterskor och 4-5 apparater medans de hade mig att byta rum och greja. de lyckades ju dessutom mäta upp jättestora skillnader fran en arm till en annan vid samma tillfälle.
    Mamma mätte sedan under tre veckor pa mig hemma och mätte varje gang upp mitt vanliga tryck pa bada armarna.
    Din skillnad i undertrycket är nog ingen fara.. de hade ju sagt nagot da. Lag övertrycket pa samma som vanligt? För mig later ju ditt tryck jättelagt (mitt vanliga ligger runt 135/85)

• Clownis

Hej!

Page - Jag körde 4 veckors varianten, hade inga direkta känningar utom att jag blev lite svettig. Precis innan äggen skulle plockas var jag ganska spänd i magen, men det var ändå helt ok. Inga humörsvängningar eller annat.
    Lycka till den dagen det blir akyuellt!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen