• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • Lapinette

Vinkar till mugglan och skrattar åt BS "pimplar välling som en alkis".

• FruCicci

Lappis, har det kommit mer än bruint kladd ?????????
    när jag väntade tvillingarna så var det exakt så för mig på BIM +2-3, sen höll det i sig max 2 dagar och ja, ni vet hur det gick.... Konstigt att det kommer då liksom, inte någon nidis alls, utan kladd i rätt "tant-tid" om du fattar-.
    Jag säger verkigen INTE skit tant äÄNNU, jag håller verkligen tummarna, för jag tycker det osar +++++++++++++.

Frejis, när har du riktigt BIM datum?

kram

• MSW

Har läst ifatt i omgångar idag och som vanligt resulterar det i att man inte kommer ihåg något man tänkte kommentera.. *suck*

Min status är ganska låg! Har idag kräkts tre gånger och fick inte behålla något av frukost och lunch.. (Jag kräks juh fortfarande "Lite lagom" i mellanåt, och börjar lite halvt oroa mig över huruvida det verkligen kommer gå över när bebben väl kommer ut, men det lär jag juh märka!!) Under eftermiddagen har jag istället sysselsatt mig med att vara allmänt trött ur gängorna och fått mer och mer ont i huvudet! *suck*
    Nu är maken påväg på hockey tillsammans med min pappa, så det blir nog att bädda ner mig i soffan när jag klarat av allt nödvändigt ( ) surfande..
    Annars var jag och fick "påfyllning" idag och det hade äntligen gått upp lite, så min slutsats är att det tog ett tag för kroppen att ta tillvara på det från förra veckan!
    Imorgon är det barnmorskan och ytterliggare påfyllning som står på schemat!

• BrudSommar2006

MSW, finns det anledning att tro att illamåendet kan ha med dina övriga problem att göra? Annars kommer du ju definitivt att sluta kräkas efter förlossningen!

• Frejis

September: Rötter i mitt land, vad intressant! Det finns inte så många här i Sverige eftersom de flesta flyktingarna som kom hit efter Andra världskriget fortsatte vidare till USA och andra länder. Du får gärna berätta mer om du vill.

När det gäller adoption kan jag ibland rent rationellt känna att vi faktiskt kan adoptera ett äldre barn eller syskon, dvs de barn som inte många vill ha när vi väl kommer fram till att vi inte kan få biobarn. Men det handlar nog om många års perspektiv. Tiden får väl utvisa

Cissi, bim var nog för ett par dagar sedan. Tanten har dock anlänt även här, med ganska så tydliga besked. Ingenting made in Italy med andra ord!

Lappis, om jag räknar på det hela kommer vi att köra igång någon gång v 39 och jag antar att det blir korta metoden eftersom den långa inte fungerade på mig. Vill doktorn köra den långa metoden med sprutor får han göra det på sig själv jag vägrar!

• Frejis

Menade v 38 i stället för 39, dvs om en månad.

• FruCicci

Skit också Frejis, det var jag bara fan att det inte ska gå.

• MSW

Bs: Nä, i så fall tror jag att det rör sig om något nytt (annat) problem.. Förhoppningsvis inte särskilt troligt, men tycker inte att jag ser något som helst samband mellan gångerna jag kräks, därför jag börjat fundera så.. men som sagt, inget som egentligen tyder på det!

Har piggnat till lite, har inte lika ont i huvud längre och satte mig för att fylla i lite på 'formuläret' för förlossningsbrev som jag fått av BM, men blev till något av ett frågetecken när jag kom till punkten "vilken vårdform:" angående tiden på bb.. Någon som har en idé vad jag ska skriva där? eller vad det handlar om överhuvudtaget?? Får väl fråga BM i morgon annars..

• Liten med Mindre

Hejsan!
    Har inte läst ikapp något - men jag måste bara få tala om vilken fantastisk resa vi gjort, Mindre och jag.

Min lillskrutta somnade på 2 röda i går kväll kl 19, och gav inte minsta pip i från sig förrän 06.40 i morse. Eftersom vi skulle resa hem och gå upp tidigare (06.45 istället för 19), blev det inget omsövningsförsök då.

Helt fantastiskt resultat som vi ska arbeta vidare med här hemma!

Dessutom har matkonsumtionen gått upp från 1/2 burk 2 ggr per dag till 1 burk mat och 1/2 burk frukt varje gång. Dyrt men härligt! Nu ska nog skruttgumman gå upp i vikt igen.

Måste bara säga - Anna Wahlgren och hennes kur-tjejer är UNDERBARA!

Ska hoppa i säng nu och läsa ikapp imorgon.

KRAMISAR!

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen