• viktualia

Ännu en tur med barnkarusellen

Hej alla barnkarusellsåkare!

Dags att säkra vår mötesplats på nätet! Välkomna alla gamla och nya medresenärer! Jakten på plusset, nojjandet, grubblandet, gråten och fnissen - allt har sin plats här i denna goa gemenskap!

• Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Nu är Iris på dagis och jag har lite tid för mig själv! Ska börja plocka lite här hemma men jag har ju hela veckan på mig och eftersom jag dras med muskelinflammationen så kan jag inte göra allt på en gång ändå. Sååå skönt att bara lämna henne och få gå hem själv!

Piggelin, det är väl inte det att jag ser fram emot att sitta på jobbet men jag ser fram emot all egen tid jag kommer att få nu. Hoppas ha råd att åka bil till jobbet men det kanske visar sig bli jättedyrt med all bensin så annars får jag väl börja ta tåget, det går ju bra det med bara det att man måste vara så mycket mer organiserad. Kommer man iväg fem minuter sent från jobbet så blir man fem minuter sen om man åker bil, åker man däremot kommunalt och ska passa ihop buss och tåg så kan man ju bli rejält mycket senare istället och det gäller ju att passa dagistiderna nu.

Sedan är jag lite nervös över hur det ska gå för maken och Iris, jag tycker att han är lite slarvig med att passa henne och hon gör illa sig mer när han har henne har jag en känsla av. Han är dålig på att trösta henne när hon är ledsen också, typ det fungerar ju inte att hålla henne så då sätter han ner henne på golvet och skiter i henne. Jag gillar inte sånt.

• BrudSommar2006

Koko, jag vet, jag har ju inte slutat att amma helt än, även om jag nu ammar högst en gång per dag och bara en kort slurk som mys om hon är trött och ledsen. Därför har jag inte kommit igång med någon bantning under året jag varit hemma, har känt en blandning av att jag hinner nog tids nog och det är mysigt för Iris att få snutta lite och att jag borde sätta igång bums...

Jag gör något radikalt den här gången och håller inga tummar alls så får vi se om det hjälper!!!

Torsdag och fredag går Iris på dagis till tre! Känner att jag borde passa på och göra något riktigt trevligt, som att åka och äta lunch någon trevlig stans men jag kan bara inte bestämma mig för vad jag ska hitta på!

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!

Vaknade lite på fel sida idag känner jag , men solen skiner så det kanske ordnar upp sig ändå????

Maken kom äntligen hem igår från sin kurs, har varit borta sen i onsdags, och jag var helt slut för Malte är helt omöjlig just nu och bara gnäller hela tiden och vill inte sova. Efter middagen tackade jag för mig och gick sen in och la mig för att läsa en bok och få lite egentid.
    Men när jag kommer ut vid halv nio är Max fortfarande uppe och Malte har somnat i soffan i makens famn. Så det var bara till att sätta igång med nattningen. Av någon anledning blir det alltid så när maken ska ta kvällarna, varför?????
    Sen gick vi och la oss. Jag ville sova medan maken ville något annat och då blev det såklart en diskussion igen. Försökte förklara att det inte alltid är så lätt att vara hemma själv med två små barn och särskilt inte när en bara gnäller när det gäller mat och sömn. Men eftersom maken inte varit pappaledig vet han inte riktigt hur det är och det är jobbigt nu när det krockar så här.

• BrudSommar2006

Cicci, vad kul det var att få se LILLE Victor traska runt! Sist vi sågs gick han ju inte själv. Tänk att han busade iväg själv genom grindarna så att vi fick leta efter honom!!! Iris var ju på väg ut flera gånger också, det är lite knepigt att hålla full koll med så mycket barn. Fast roligt hade hon! I alla fall tills hon fastnade under bordet i lekstugan och inte kom ihåg hur hon krupit in där!

Tänkte på det där att ÄL-stickor visar böj när man är gravid så att du undrade om du hade ÄL flera gånger, det kanske är billigare än grav-tester, man får ju i alla fall sju stickor med!

• BrudSommar2006

Mrs B, vilket skräp! Maken har ju inte heller varit hemma något men han har ju tillbringat hela dagar med Iris även om han inte varit själv med henne på helger och på semestern så han vet ju hur jobbigt det är med henne. Han undrar lite själv hur han ska orka vara själv med henne hela dagar nu framöver!

• Mrs  B

BS
    Ja, skräp är det allt när de inte förstår vilket hästjobb man gör, och särskilt nu med två barn.

Skönt att det hade gått bra med Iris och dina föräldrar. Det bådar ju gott inför framtiden!!!!

Max var hos farmor och hennes man från onsdag till lördag och de var helt slut när jag kom och hämtade honom.
    Men de får faktiskt skylla sig själva lite eftersom de struntat i regler, låtit han vara upp sent och gett honom en hel del godis. Gissa om jag blev arg när jag fick höra det!!!!!
    Blir ju jobbigt för oss nu när vi måste vänja honom av vid sockret och de sena kvällarna. Imorgon börjar dagis igen och då ska upp på morgonen och iväg.

• Mrs  B

Piggis
    Ja, det där med pappaledighet anser jag är väldigt viktigt. Vill så gärna att min man ska vara hemma så han förstår hur jobbigt det kan vara med två små barn hemma, men det har inte stämt så bra än så länge eftersom jag inte har haft en fast inkomst och ett fast jobb. Men jag hoppas fortfarande på att det ska funka i framtiden.

• Mrs  B

Maken ringde precis, utbildning i Stockholm i veckan, så det blir till att vara själv igen....

Zozo
    Tycker att det låter som en bra idé att åka till makens föräldrar istället för att de ska komma till er. Rätt att vi har ett stort hus så har vi inte haft övernattande gäster förrän efter ett par månader efter förlossningarna.

Vickan
    Kommer samtalet in på att ni försöker skaffa barn så hade jag berättat om mf, annars inte, om jag verkligen inte känner för att tvunget säga något.

Syskon
    För mig har det varit perfekt med de här åren emellan Max och Malte, 4 år på pappret och 3 år i verkligheten.
    Kunde njuta av att se Max växa upp och sen jobba i 2 år. Hade ju blivit lite mindre om vi inte fått vårt mf.
    Nu är Max så självgående och klarar det mesta själv så jag kan ge Malte lite extra tid och uppmärksahet. Men så som det var med förstabarnet kommer det ju aldrig att bli.
    Sen har vi ju dagis tis, ons och torsdag och då är Malte och jag själva mellan 9 och 14. Kanon!!!!

Vikt
    Nu ska jag ta tag i mina överflödskilo äntligen!!!!!
    Ska kolla in din sida Vickan, eller så blir det GI. Ska även komma igång med träningen denna veckan.

• Lapinette

Ego inlägg - Japp nu har hon hittat hit. Började lite smått undra igår då + 4 dagar är lite längre än vad jag haft tidigare i en normal cykel. Dock är det brunt dropp än så länge och inget magont så jag kanske inte ska kasta in handduken riktigt än men som sagt är ju luttrad så något direkt hopp har jag inte. Har en gång tidigare (efter vår första insemination) haft brunt i cirka en dag innan helvetet bröt lös.

• Piggelin1

Dumma, dumma, dumma skittant
    Kom att tänka på den där svordomsvisan nu - var det Nenne som skrev den en gång för länge sen?

Koko, när är det som du ska börja jobba igen? Har för mig att det var ganska snart? 1 okt, kan det stämma?

Svar på tråden Ännu en tur med barnkarusellen